Fängelse och utvisning för två våldtäktsmän De ska dessutom betala skadestånd på 115 000 kronor
Relaterat
Domarna föll i går mot tre män åtalade för våldtäkt mot en kvinna den 5 februari i år – först i Ronna centrum och senare vid Eklundsnäs camping.
Det framgår nu att den kraftigt berusade kvinnan fördes med bil från en krog i centrum till en av de skandalomsusade föreningslokalerna i Ronna centrum – som enligt tillsynsmyndigheterna i praktiken fungerar som svartkrogar och spelklubbar. I lokalen fanns enbart män. Kvinnan bjöds på mer alkohol.
Hon har i dag knappt några minnesbilder från kvällen. Men enligt vittnen ska klubbens föreståndare ha hämtat en madrass.
Kvinnan hävdar att hon aldrig skulle ha gått med på sex.
42-åringen nekade till att ha haft sex med henne, men ändrade plötsligt inställning under rättegången. Dels för att DNA-analysen visat att hans sperma funnits på kvinnan.
Att han inte erkände tidigare beror, enligt 42-åringen, på att han har fru och barn och skämdes över att ha varit otrogen. Han döms nu till minimistraffet två års fängelse för våldtäkt.
Tingsrätten anser att kvinnan utnyttjats när hon befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd, vilket sedan 2005 är likvärdigt med våldtäkt.
– Då behöver det inte finnas med våld för att det ska räknas som våldtäkt. I det här landet ska kvinnor kunna gå in i en lokal med enbart män även om hon är kraftigt berusad utan att behöva bli våldtagen, säger kvinnans målsägarbiträde Susanne Ekberg Carlsson.
Kvinnan kördes sedan till Eklundsnäs camping där hon våldtogs i baksätet av en 22-åring. När hon gjorde motstånd slog den 23-årige chauffören henne med knytnäven i ansiktet samtidigt som han filmade med mobilkamera. Sen deltog han själv i övergreppen.
22-åringen döms nu till tre års fängelse, 23-åringen döms till 1,5 års fängelse. Båda döms till tio års utvisning och ska gemensamt betala skadestånd på 115 000 kronor.
23-åringen frias däremot för våldtäkten en ung kvinna i Lina i mars 2008 – hennes utpekande räcker inte för att fälla honom. Inte heller ärret i tatueringen där hon säger att hon bet honom.
Hon var på väg hem från en studentskiva när en bil med fem män stannade. En av männen som hon pekat ut som 23-åringen, slet in henne i bilen och våldtog henne. Det hela avbröts när chauffören skrek: ”Sluta, sluta”.
Han öppnade bildörren och hjälpte henne ut och skrek: ”Spring”. Jagad av våldtäktsmannen lyckades hon gömma sig i skogen intill vägen. Våldtäktsmannen strök förbi bara fyra meter från gömstället innan han gav upp. I dag lever hon med mardrömmar.












































Senaste kommentarerna:
Skrivet 9 jun 2009 00:52 Gunilla B (Ej registrerad)
Att dessa herrar nu döms till utvisning, ja det får mig på så bra humör att jag tänkar korka upp ett vitt mousserande. Tack för mig.
Skrivet 9 jun 2009 00:56 E själv svartskalle! (Ej registrerad)
Men halleluuuuuuuuuuuuuuja! Två irakier mindre i södertälje då....
Skrivet 9 jun 2009 07:44 JoJ (Ej registrerad)
Avrättning i hemlandet förhoppningsvis.
Skrivet 9 jun 2009 07:48 Tokstan (Ej registrerad)
Ja nu vet alla att det är en Våldtäkts lokal i Ronna Centrum.
Har alltid undrat varför det är så mycket Herrar och Bilar där jämt,men nu vet man varför.
Dom kanske har Chips i Lokalen.
Skrivet 9 jun 2009 07:58 Stolt Södertälje bo (Ej registrerad)
Fy F-n va skönt att vi skickar tillbaka dom till sitt hemland.
Skrivet 9 jun 2009 08:05 mackan (Ej registrerad)
goodbye
Skrivet 9 jun 2009 08:36 LBH (Ej registrerad)
Adjö, hoppas att ni ruttnar bort och att det finns nån i fängelset som vill ha er så ni får smaka sammamedecin. Äckel är vad ni e
Skrivet 9 jun 2009 08:43 Grand Slam (Ej registrerad)
När hon gjorde motstånd slog den 23-årige chauffören henne med knytnäven i ansiktet samtidigt som han filmade med mobilkamera. Sen deltog han själv i övergreppen.----------
Kräk, man kräks när man läser detta!
(Dessa individer finns i alla samhällsgrupper tydligen, och tyvärr erkar det vara så!)
Grand slam
En sak är dock säker detta är för liten påföljd.......för dessa individer, för sådana här brott mot med människa och det inkluderar andra former av våldsbrott mot annan och speciellt planlagda brott av denna typ.med avsikt att våldta eller misshandla, det ska fasicken vara livstid därför att påföljden för offer och anhöriga är en forms av livstids straff........betänk detta! Framför allt ni som stiftar våra lagar! Och ser till att upprätthålla desamma också!
Skrivet 9 jun 2009 08:56 mori (Ej registrerad)
Danskarna undrar varför det är så mycket våldtäkter i Sverige och vill
ha en utredning. De kan ju kolla på vilka straff som utdöms t.e.x i
detta fall så får de en del av svaret på frågan.
Mellan 1,5 och 3 års fängelse är det patetiska s.k straff de får för
att ha förstört livet för andra människor.
Och detta med utvisning kan nog tas med en nypa salt, inte många
med en utvisningsdom som verkligen blir utvisade
Skrivet 9 jun 2009 09:07 patrik (Ej registrerad)
"en av de skandalomsusade föreningslokalerna i Ronna centrum"
Fy fan säger jag ! Det här är vidrigt som in i h***te..
Den här sjukt perversa Ronna-historien borde vara anledning till medbergerliga manifestationer.
Låt det här vara en av de droppar som som snart fyller våra hjärtan över bredden och får oss att inte bara lägga röstsedlarna på rätt ställe utan även man ur huse manifestationer på gator och torg där vi står upp för våra utsatta systrar som lider på grund av våra svenska makthavares ansvarslösa politik.
Mannen som talade om den syrianska skyddsgruppen mot rasister, vad och vilka är det du vill skydda egentligen ? Du borde skämmas !
Skrivet 9 jun 2009 09:08 Mr.mister (Ej registrerad)
42-åringen skämdes ju i alla fall... FÖR ATT HAN VAR OTROGEN MOT SIN FRU !!?? Skenheliga svin som kallar sig kristna!
Skrivet 9 jun 2009 09:13 DAS (Ej registrerad)
Brinn avskum brinn, på en flammande bål !!!
Det förvånar mig inte det minsta att det var Eklundsnäs de skulle till.
Skrivet 9 jun 2009 09:18 Bt (Ej registrerad)
Fan va skönt!! Ut med packet!!!
Skrivet 9 jun 2009 09:25 Ut,ut.ut (Ej registrerad)
Hoppas de tappar tvålen i duschen i sitt hemland...Aj, aj ont i bajjan.
Skrivet 9 jun 2009 09:35 Sickan (Ej registrerad)
Otrogen... Det var ett intressant sätt att uttrycka det på.
Skrivet 9 jun 2009 09:40 Bad Burrito (Ej registrerad)
Att han inte erkände tidigare beror, enligt 42-åringen, på att han har fru och barn och skämdes över att ha varit otrogen.
Som ni ser kära läsare så fattar inte denna kille att han har gjort något fel. Han ser det bara som otrohet och inte våldtäkt. Dessa men eller rättare sagt kräk fattar inte att de har gjort fel. De kommer aldrig att förstå
Skrivet 9 jun 2009 09:45 Estrella (Ej registrerad)
Ständigt denna föreningslokal i Ronna...
Vilka äger fastigheten?
Tror det finns massor att gräva i här LT.
Skrivet 9 jun 2009 09:53 MS (Ej registrerad)
Till Patrik:
Mannen som talade om den syrianska skyddsgruppen mot rasister, vad och vilka är det du vill skydda egentligen ?
Jag skrev för en stund sedan att han måste förtydliga sig....för jag begriper inte riktigt vad han vill? Han kanske igentligen försöker säga något positivit men, man undrar ju för hans budskap är så förvanskad och otydligt!
under artikeln om familje Dellsjö
mvh
påskharen
ms
Skrivet 9 jun 2009 09:53 margaretha (Ej registrerad)
Utvisning i 10 år??? Är dom välkomna tillbaks efter 10 år igen..det är så man kan ramla baklänges. Det borde självklart varit livstids utvisning.
Skrivet 9 jun 2009 10:00 jakthund (Ej registrerad)
ALLA invandrare som begår brott som ger (säg mer än ett år) skall omedelbart efter avtjänat straff utvisas. Återfallsförbrytare som åker in igen på straff under 1 år skall också få en enkel biljett härifrån.
För övrigt måste straffskalan höjas rejält för alla rötägg som inte följer spelreglerna då det måste vara mer ett straff man får och mindre en social inrättning med massa rättigheter för de intagna.
För en kriminell från (säg) baltikum som åker dit för brottslig verksamhet i sverige måste det vara rena lyxhotellet att få sitta av sitt straff på ett svenskt fängelse med sattelit tv o internet, varm fin mat rena lakarn o mycket annat som förgyller tiden där.
Skrivet 9 jun 2009 10:15 ivo (Ej registrerad)
irakisk lag för irakiska medborgare,en kula i skalle.!
Skrivet 9 jun 2009 10:22 Gulan (Ej registrerad)
Jag tycker synd om den här staden det var några som sa för 20 år sedan att de skulle ta över Södertälje och nu ser vi resultatet av det. De har i allafall tur att inte jag har någon dotter. Jag tänker på vad som hade hänt om det hade varit det omvända invandrarflickor som hade blivit våldtagna.
Skrivet 9 jun 2009 10:24 Anders (Ej registrerad)
OCh så blev socialdemokraterna igen det största partiet i stan i EP valet, man får vad man ber om.
Skrivet 9 jun 2009 10:27 Hans (Ej registrerad)
Ut md packen.
Är det inte dags att börja sanera Södertälje??
Skrivet 9 jun 2009 10:39 Jennifer (Ej registrerad)
Vilka jäkla svin ni är killar/karlar som gör såhära.
Rätt åt er att ni blir UTVISADE:D fasiken vad skönt.
Hahaha normal 42åring som säger att han var otrogen lilla gubben se skillnad på ordet våldtäkt och otrohet.
Skrivet 9 jun 2009 10:41 hamsa (Ej registrerad)
UT MED PACKET!!!! BLÄÄ USCH!! ÄCKEL PÄCKEL!! . . . SVIIN!
Skrivet 9 jun 2009 10:43 Besim Ataseven (Ej registrerad)
Nu när vi har en dom på att brott har begåtts blir deras kontrakt upphävt per automatik. De kommer att vara vräkta innan dagen är slut det lovar jag dig mvh Ginatas
Skrivet 9 jun 2009 10:47 Frågande! (Ej registrerad)
Vad hade straffet varit om en svensk våldtagit en irakisk kvinna i Bagdad?
Skrivet 9 jun 2009 11:06 Hazze Allvetaren (Ej registrerad)
Tramsdom , det skulle ha varit maxstraffet för våldtäkt...+ livstids utvisning!!
Vi behöver inte sådana äckel i Sverige, dom tillför inget gott!!
Skrivet 9 jun 2009 11:07 Gabbe (Ej registrerad)
Frågande! (Ej registrerad) skrev: Vad hade straffet varit om en svensk våldtagit en irakisk kvinna i Bagdad?
Hon hade blivit tvungen att gifta sig med honom för att bevara familjens heder.
Skrivet 9 jun 2009 11:08 ms (Ej registrerad)
Besim Ataseven
vow!
Nu när vi har en dom på att brott har begåtts blir deras kontrakt upphävt per automatik. De kommer att vara vräkta innan dagen är slut det lovar jag dig mvh Ginatas
Beundransvärt
vow
mvh
påskharen
(jo dessa typer förekommer i alla klassskikt, ni kommer väl ihåg storyn om tjejerna som såldes och uttnyttjades till olika Svenskar inom olika klasskit för inte så länge sedan)!
Skrivet 9 jun 2009 11:28 TVI TVI (Ej registrerad)
Du frågade: "-Vad hade straffet varit om en svensk våldtagit en irakisk kvinna i Bagdad?" TYVÄRR så blir väl kvinnan avrättad eftersom hon då är oren! Vad som händer mannen kan jag inte svara på..men någon annan kanske kan?!
Angående utvisningsbeslutet..de blir säkert kvar,gömmer sig hos någon släkting tills det är grönt!
Skrivet 9 jun 2009 11:37 b (Ej registrerad)
10 år bara, LIVSTIDSutvisningar vill vi börja se!! ser ingen nytta med att ta tillbaka dessa värdelösa djur till landet igen
Skrivet 9 jun 2009 11:39 Förbannad (Ej registrerad)
Öga för öga borde vara straffet i detta fall. Kvinnans liv är förstört!!!
Så klena straff för dessa oerhört vidriga brott, fy fan va Sveriges lagmän/kvinnor är svaga. Fy fan.
Blås av gärningsmännens dingeldong med blåslampa o låt dem gå tillbaka till sina land, sedan ska de leva på existensminimun resten av livet för all deras inkomst ska gå till kvinnan.
Skrivet 9 jun 2009 11:45 K-n (Ej registrerad)
Babianer!
Skrivet 9 jun 2009 12:05 undrar vilken typ av män det är frågan om....inlägg 2 (Ej registrerad)
Tack Besim Ataseven och Ginatas för svaret! Mitt inlägg refuserades tidigt, har ingen aning om varför, därför blev jag glad att du citerade hela kommentaren - för den är fortfarande aktuell då det finns fler så kallade föreningar som inte är seriösa som hyresgäster hos er. Men jag är oerhört glad över att förtroendet kan klättra upp ett pinnhål - ni visar kurage i det här fallet....
Skrivet 9 jun 2009 12:35 borran (Ej registrerad)
Till alla er som gläds över domen så kan jag berätta att med 99 procents
säkerhet, så kommer inte utvisningen av dessa herrar att verkställas!
Skrivet 9 jun 2009 13:07 armot (Ej registrerad)
GO BACK TO YOUR OWN F*CKING COUNTRY !!!
Skrivet 9 jun 2009 13:13 Iraken (Ej registrerad)
UT MED alla såna typer, från alla olika länder, va f*n vi tjejer vågar inte gå ut längre, vi är rädda att bli våldtagna !
Vart är friheten? jag ser ingen frihet i detta land, längre! Ta inte emot fler iraker, de förstör för i helv*te vårt land!
P.s jag hatar sveriges lagar! När det handlar om straff m.m. .. folket här ÖNSKAR de satt inne i fängelset, man lever lyyyyxxxxxx här i sveriges fängelse!
Snälla, gör något åt fängelse reglerna o skit! Så folket blir lugnare och är rädda för fängelset!
TACK FÖR MIG, jag e irakier - jag med. Men jag behärskar mig, är inte vilken irakie/invandrare som helst;)
Skrivet 9 jun 2009 13:23 ullis (Ej registrerad)
borran ,hur kan vi få reda på om utvisningarna kommer att verkställas eller ej.Det är mycket provocerande om man inte följer den dom som råder!
Skrivet 9 jun 2009 13:50 sverigedemokrat (Ej registrerad)
skjut av dem på plats, varför slösa pengar på rättegång till apor:)
Skrivet 9 jun 2009 14:01 Ankan (Ej registrerad)
Jag håller med margareta,livstids utvisning skulle dom absolut fått.. Annars kommer dom ju självklart komma tillbaka och göra samma sak igen om 10 år.. Eftersom dom tydligen inte fattat vilket grymt brott dom begått.. Hoppas verkligen sverige aldrig släpper in dom svinen igen...
Skrivet 9 jun 2009 14:41 Fairytale (Ej registrerad)
Naiva Sverige!!!
Men vad förväntar vi oss av män från ett krigsdrabbat land??
De har härjat, vandaliserat, krigat, våldtagit och dödat. Om de inte har gjort det själva så har de sett helvetet med egna ögon. Barnen kommer att ha trauman och männen är redan avtrubbade. Kvinnorna skadade för livet. Räkna med mycket mer problem, kan inte tänka mig annat.
Inför kastrering för vådtäktsmän!!!
Skrivet 9 jun 2009 14:50 i (Ej registrerad)
För ca. 20 år sedan uttalades vitt och brett att "vi ska ta över stan"!
Dags för en förändring?
Skrivet 9 jun 2009 15:17 ture (Ej registrerad)
Avrätta dom asen.
Skrivet 9 jun 2009 15:56 dick (Ej registrerad)
Tyvärr så lär dom komma tillbaka till Sverige utan pass eller med falska id-handlingar, och migrationsverket står med öppna armar och tar emot dom.
Nu är det faktiskt upp till var och en att ta ställning om skall fortsätta att tillåta detta mot våra tjejer/kvinnor, var rakryggade och tänk efter hur ofta hör vi inte om dessa våldtäktsinvandrare med usel kvinnosyn och ett förakt både mot Sverige och svensken.
Nu har det gått så långt att Sverige leder våldtäkterna i europa, så svensson vill ni verkligen ha detta fina rykte pga invandrare som inte kan styra sina lustar.
Även danmark har reagerat över dessa siffror över våldtäkterna i Sverige och kräver svar över hur det kan vara så och vad svensk regering tänker göra åt det
Sverige hade 5500 anmälda våldtäkter 2008.
Danmark hade 460 anmälda våldtäkter 2008 så har ni något att jämföra med
2010 avgör ni själva, rösta Sverigedemokraterna och sprid vidare.
Skrivet 9 jun 2009 16:10 rudolph (Ej registrerad)
Vad för straff hade jag och mina kompisar fått om hade vi våldtagit en syriansk kvinna eller en irakisk kvinna?
Tror ni,irakier och syrianer att tjejen skulle vara med på det?
Skulle ni acceptera ett liknande straff?
Skrivet 9 jun 2009 16:15 r1955tk (Ej registrerad)
I artikeln står det så här:
"Det framgår nu att den kraftigt berusade kvinnan fördes med bil från en krog i centrum till en av de skandalomsusade föreningslokalerna i Ronna centrum - som enligt tillsynsmyndigheterna i praktiken fungerar som svartkrogar och spelklubbar. I lokalen fanns enbart män. Kvinnan bjöds på mer alkohol.
Hon har i dag knappt några minnesbilder från kvällen. Men enligt vittnen ska klubbens föreståndare ha hämtat en madrass".
I lokalen fanns enbart män står det. Jag skulle vilja påstå att det inte fanns en enda man där. För det fanns ju tydligen vittnen. Men några män var dem inte. Jag vet inte vad jag ska kalla dem.
Skrivet 9 jun 2009 16:32 Trött (Ej registrerad)
Outsourca fångvården till Baltikum. Där har de mysiga små celler med kramsjuka medfångar...
Skrivet 9 jun 2009 18:44 dick (Ej registrerad)
Ja om något år är dom tillbaka utan pass eller med falska, och migrationsverket står med öppna armar och välkomnar dom.
Vi vet alla vilka det är som står för största delen av dessa sjuka och fega våldtäkter men det får man inte skriva här.
Vi har ju i alla fall fått några nya ord i vårat svenska språk så som gäng/gruppvåldtäkt och även våldtäktsliga.
Det är kanske dags att vi själva står upp rakryggade och säger ifrån att detta inte är ok mot våra svenska tjejer/kvinnor, regeringen tänker tydligen inte göra något åt saken.
Det har gått så långt så vi leder våldtäktsstatistiken i europa, och nu har Danmark reagerat och kräver svar av svenska regering vad som ligger bakom detta och vad dom tänker göra åt det.
Måste länder runt om kring reagera innan vår regering vaknar.
Dags att ta ställning, det behövs någon som rör runt riksdagen 2010 rösta SD
Skrivet 9 jun 2009 18:54 Anders Berglund (Ej registrerad)
sverigedemokrat (Ej registrerad) skrev: skjut av dem på plats, varför slösa pengar på rättegång till apor:)
Jag tror ju knappast du representerar SD på något sätt utan någon mer udda gruppering som använder SD:s namn.
visst kan jag hålla med om att dessa personer beter sig som djur men att prata om avrättningar och kalla folk apor stpr inte SD bakom.
Kanske skulle du söka dig längst ut på högerkanten med dessa åsikter.
Anders Berglund, fullmäktigeledamot SD Nykvarn
Skrivet 9 jun 2009 19:02 lill tjejen/Brunnsäng (Ej registrerad)
Här i byn , så tar man vad man vi ha och gör saker som det faller sig in..
Jag har sett en tydlig uppgång av att bilda gäng och vet ni varför..?
- jo, ju fler dom är desto bättre klarar sig dessa apor och det gäller i allt som har med övergrepp, brand, fönster kross, inbrott, klotter och gap o skrik sena kvällar o nätter...oj , höll på att glömma dom oskyldiga söta fotbolls spelande grabb gänget som tycker att det är helt okey att spela fotboll i brunnsängscentrum på kvällarna och sparka mot alla rutor till butikerna och dom vuxna släktingarna inte fan säger åt dom -skrämmande utveckling !
Lås in dom ett par dygn, ni vet vilka jag medar dom här små mini gangstrarna som förnekar allt i sin väg inför lagens män...Lustigt dom står och säger ifall dom åker fast så skaffar dom bara sig den Bästa Advokaten och dom påstår att dom har råd till det med.. dum i huvudet? ja, en aning..! Men snart så kommer dessa busar att göra en riktig fet groda och då blir det förhoppningsvis lugn och ro..
Skrivet 9 jun 2009 19:15 s-c (Ej registrerad)
Skulle vi haft en diktator som saddam skulle inte kräken våga visa sig ute, de skulle inte ens kunna öppna käften.
Att han har familj och vågar göra något sånt, Hur lågt kan man egentligen sjunka?!
Skrivet 9 jun 2009 19:16 Dags att vakna! (Ej registrerad)
Tänk på vilka ni lägger er röst på i nästa val.Är det här en framtid vi vill ha i Sverige? Inte jag ivarjefall!!
Skrivet 9 jun 2009 22:22 Hovsjöbo (Ej registrerad)
Jag håller med alla som tycker att dom fick alldeles för låga straff för vad dessa svin gjorde. Dett är inga straff. det är betald semester som vi skattebetalare betalar. HOPPAS BARA ATT DOM FÅR SMAKA PÅ SIN EGEN "MEDICIN" UNDER SEMESTERN . men det lär väl inte hända dom sätts nog i isolerings cell för att skyddas så att inget farligt händer dom.
SEN FÅR VI INTE GLÖMMA ATT ALLA IRAKIER ÄR INTE VÅLDTÄKTSMÄN. Det finns ju av alla typer i alla folkgrupper.
Skrivet 9 jun 2009 22:52 kringlan (Ej registrerad)
Alla människor har samma värde oavsett etnisk bakgrund (att det finns svårigheter och utmaningar att samexistera med olika bagrund och värderinar är en annan frågeställning) - när sådan här vidriga saker inträffar och det visar sig att det är personer som har annan etnisk bakgrund än nordisk/västeuropeisk så får främlingfientliga krafter otäckt stort utrymme i samhället vilket jag anser måste motverkas. Jag anser att det är viktigt att invandrarlna själva med styrka tar ett stort ansvar för att städa i sina egna led och tydligt visa både för sina egna och för oss andra att detta beteende inte är acceptabelt oavsett etnisk bakgrund. Annars finns det risk att ni göder främlingfientliga grupper att sprida sina värderingar vilket kommer slå tillbaka på just er som inte agerat!
så min fråga är, vad gör invandrargrupperingarna för att städa upp?
Skrivet 10 jun 2009 01:18 MK (Ej registrerad)
Heja Sverige! Dags att slå näven i bordet.
Skrivet 10 jun 2009 09:10 Finskan från brunnsäng!! (Ej registrerad)
Ni svenskar e såååååå FEGA...ni törs bara skriva anonymt här men gör inge mer åt saken....Dom har tagit över för längesen och ni bara står o håller käften!!!! Tacka vet jag finland som säger ifrån // Finskan!!!
Skrivet 10 jun 2009 11:08 lill tjejen/Brunnsäng (Ej registrerad)
Till Finskan från Brunnsäng: Du verkar vara en aning tuff...men vad gör du själv då..haha - jo. du skriver anonymt. Så en fråga vad menar du?
Det förändrar väl knappast någonting att vara offentlig... så säg?
Skrivet 10 jun 2009 11:28 mori (Ej registrerad)
Chansen att dessa svin ska bli utvisade är obefintlig. Polisen har fullt
upp med tidigare fall som inte går att utvisa p.g.a att svenska
myndigheter släpper in folk som de inte har en susning om vilka
det är utan godtar vilka lögner som helst.
http://allehanda.se/start/harnosand/1.1098649
Skrivet 10 jun 2009 13:10 lill tjejen/Brunnsäng (Ej registrerad)
Svar till mori: Där slog du huvudet på spiken "grattis"..för det är troligen den rot till mkt ont eller dom som ej förstår, själva kärnan till så mycket ont..! Intagandet av flyktingar till Sverige, jag undrar hur processen ser ut, skulle vara mycket spännande att få ta del av det, om så bara för en dag..!
Skrivet 10 jun 2009 13:28 Dennis Nilsson (Ej registrerad)
Våldtäktsmän finns i alla samhällen och kulturer.
Helt enkelt killar/män som inte kan hålla kontroll över snoppen och inte kan acceptera att ett nej är nej, och inget annat.
Skrivet 10 jun 2009 13:39 lill tjejen/Brunnsäng (Ej registrerad)
Svar till Dennis Nilsson: Du menar, att det är mera en dominans grej att ständigt prata med snoppen, ja varför inte kanske det är så..!
Tur att man är tjej då som kan prata...!
Skrivet 10 jun 2009 16:57 Trött (Ej registrerad)
Svar till Dennis Nilsson:Stor skillnad att göra det i grupp.
Förekom knappt innan invasionen började.
Skrivet 11 jun 2009 15:06 Väldigt besviken (Ej registrerad)
svar till alla som bryr sig
Sverige det är dags att vakna nu! Det som händer i dag kunde inte ha anats hända för 10 år sen men nu är det liksom kört södertälje och andra förorter såsom Rinkeby, Tensta, Fittja o andra ställen som Malmö, Rosengård är fullt med folk som inte vill/accepterar anpassa sig och leva här utan de vill ta med sig sin " tradition". Sin sjuka tradition måste jag säga ... männen och söner accpetera inte att deras döttrar/systrar går och skaffar sig pojkvänner här i Sverige! Sjukt att sånt händer men det är Sverige fel !!!
LAGSTIFTA TUFFARE STRAFF som passar in i det MÅNGKULLTURELLA samhället istället för sitta, snacka skit och klaga här..
Hoppas att de som utvisades blir läxa för de andra