Nyheter

Publicerad 9 juni 2009 Uppdaterad 9 juni 2009
Textstorlek 1 2 3

Fotograf:
Frida Ekman

VÅLDTÄKTSLIGAN: Irakiska föreningen vräks från Ronna centrum efter domen

Fastighetsägaren Ginatas vräker nu den irakiska förening i Ronna centrum där en kvinna utsattes för våldtäkt i februari. – De ska vara borta innan dagen är slut, säger Besim Ataseven.

Hyresvärden Ginatas reagerar nu kraftfullt mot den irakiska föreningen i Ronna centrum dagen efter våldtäktsdomarna mot tre män med koppling till föreningen.
Verksamhetens föreståndare dömdes till två års fängelse för våldtäkt av en kvinna inne i föreningslokalen natten mot 5 februari i år.

En 22-åring, som brukar hjälpa till i köket, och en 23-åring, som ofta vistades i lokalen, dömdes även för våldtäkt samt sexuellt tvång och medhjälp till våldtäkt av samma kvinna lite senare vid Eklundsnäs camping.

Dessutom har fler personer som ofta besökte klubben dömts för andra våldtäkter i den härva som nyligen nystats upp i Södertälje.
– Det här är för jävligt, jag river kontraktet för grabbarna och byter lås direkt. De ska vara ute innan dagen är slut, säger Besim Ataseven, en av bröderna bakom familjeföretaget Ginatas.

Några klagomål mot föreningen har tidigare inte nått hyresvärden.
– Men nu finns det konkreta bevis att det begåtts brott där, då har de förverkat sin rätt att vara här, säger Besim Ataseven, som under dagen kontaktat låssmed och ska riva föreningens hyreskontrakt.

Publicerad 9 juni 2009 Uppdaterad 9 juni 2009
Textstorlek 1 2 3

Senaste kommentarerna:

Skrivet 9 jun 2009 12:53 jakthund (Ej registrerad)

Bra, att de vräks.
Detta är tacken dessa Irakier visar värdlandet sverige när vi står med öppna armar o rullar ut röda mattan för dom.
Skicka tillbaks varenda en som har problem med att följa spelreglerna här.

Skrivet 9 jun 2009 13:15 Läsare (Ej registrerad)

Förmodar att denna hyresvärd i samma veva fortsätter att vräka övriga föreningar där olagligheter bedrivs i lokalerna, t. ex. olovlig utskänkning, illegal spelverksamhet? Skönt att det äntligen är slut med att denna hyresvärd bara tvår sina händer när det uppdagas vad som egentligen pågår i diverse "föreningslokaler" man hyr ut.

Skrivet 9 jun 2009 13:16 TM (Ej registrerad)

Och så en gång till.....och en gång till och.....verkar symptomatiskt dessvärre

Skrivet 9 jun 2009 13:18 ullis (Ej registrerad)

Tack för ett rakryggat agerande.Begår man allvarliga brott ska verksamheten inte bara få rulla på som om ingenting har hänt.Jag skulle gärna vilja få veta vem som betalar hyran för en invandrarförening.
Den uppfattningen jag har fått är att det till störtsta delen bara är män som är aktiva ,att man kollar på hemlandets tv,röker, spelar och snackar på sitt hemspråk..Alltså att man på ett aktivt sätt fortsätter att fjärma sig från det svenska samhället.Kvinnorna är inte närvarande då de ska städa,laga mat och sköta barnen.Har jag fel så rätta mig gärna.

Skrivet 9 jun 2009 13:20 K-son (Ej registrerad)

Intressant! Det är väl första gången det begåtts brott i Ginatas fastigheter, eller?? Åtminstone av irakier!!!

Skrivet 9 jun 2009 13:20 Ronnabo (Ej registrerad)

Bra av Ginatas att vräka de, men önskade att de kunde vara lika hårda mot andra hyresgäster som inte sköter sig.

Skrivet 9 jun 2009 13:57 Stäljebo (Ej registrerad)

Tummen upp för dig Besim Ataseven! Hoppas fler följer ditt spår nu.
Vi tolererar inte sånt här!

Skrivet 9 jun 2009 14:01 Privatvärd (Ej registrerad)

Beslutet känns godtyckligt måste jag säga. Inte helt genomtänkt heller.

Skrivet 9 jun 2009 14:12 Anticimex (Ej registrerad)

Underbart !!!!Eloge till fastighets ägaren hoppas telebostäder följer efter och även andra fastägare men man fattar ju att rödingar inte gillar att man slutar rösta på de och inte försitter tillfälle att ge sig på de som smitit ur röding fållan haha det är typiskk elitsossar att i smyg hukande bakom sina skärmar kasta skit på allians vänner men det är ju troliga röstkreatur till de som nu Halleluja förpassas dit där de hör hemma och lago får för min del Väldigt gärna göra de följe till IRAK

Skrivet 9 jun 2009 14:22 Thomas (Ej registrerad)

Du "Stolta Syrian" menar du att det bara är ni Syrianer som skall få stanna här i Södertälje eller hur menar du???
Irakierna har lika stor rätt som er Syrianer att stanna här i Södertälje, synd att denna Rasism tar sig uttryck på detta sätt.
Se på alla de föreningslokaler som drivs av er Syrianer, de är ju i mångt och mycket likadana som denna som drevs av Irakierna...med undantag för att dessa åkte fast för det mest avskyvärda brott man kan begå som människa...
Hade jag som Svensk sagt likadant som dig så hade jag blivit kallad för Rasist och stick från stan!
Anpassa er till det övriga samhället eller flytta själv!

Skrivet 9 jun 2009 14:35 Akademiker o hör o häpna INVANDRARE (Ej registrerad)

Heder och ära och massor av jubel till Besim.skam att vissa skriver skit här men alla vet ju att Ataseven och andra duktiga nysvenskar gjort sin klassresa och inte är Socialistlakejer längre detta ogillas av socialisteliten (förståligt)och kartellister försöker flytta fokus .Nej äras de som äras bör telgebostäder drev inte C bättre tvärtom hejja friheten och alliansen samt Ataseven anser att Lago styrt stan för länge och att situationen i en stad självklart ska skyllas på ledningen i snart 12år Rödingangreppen på lyckade "Invandrare"kommer att straffa sig folk(invandrarna ) är inte dumma det väger jämnt makten i stan numera och Lago och polare har aldrig smörat mer än nu för att få sitta kvar vid de feta grytorna de är överallt och smörar men folk som lyckats blivit rika och pluggat Hårt Vägrar bli röstkreatur åt Socialister och röstar inte på rödingar som knappt har utbildning

Skrivet 9 jun 2009 14:39 i (Ej registrerad)

Känns det inte konstigt? Vi har öppnat vårt samhälle för alla som vill komma hit. Vår kultur är inget värd, det är deras kultur som gäller. Varför kan vi inte leva i fred med varandra och acceptera varandra? Ni som kommer hit är välkomna men inte om ni utnyttjar vårt samhälle på fel sätt. Förstår ni varför det finns (tyvärr) ett invandrarhat i den här stan?

Skrivet 9 jun 2009 14:40 MS (Ej registrerad)

Besim Ataseven, strongt otroligt strongt gjort att fatta detta beslut!

Förtjänar verkligen en morot!



(rätt eller fel)

(och sedan det tragiska är ju att det drababr förmodligen oskyldiga men sänder en oerhört stark signal att det blir konskvenser av visst beteende!)

Skrivet 9 jun 2009 14:42 Steelheart (Ej registrerad)

Thomas (Ej registrerad) skrev: Du "Stolta Syrian" menar du att det bara är ni Syrianer som skall få stanna här i Södertälje eller hur menar du???
Irakierna har lika stor rätt som er Syrianer att stanna här i Södertälje, synd att denna Rasism tar sig uttryck på detta sätt.
Se på alla de föreningslokaler som drivs av er Syrianer, de är ju i mångt och mycket likadana som denna som drevs av Irakierna...med undantag för att dessa åkte fast för det mest avskyvärda brott man kan begå som människa...
Hade jag som Svensk sagt likadant som dig så hade jag blivit kallad för Rasist och stick från stan!
Anpassa er till det övriga samhället eller flytta själv!

Bingo Thomas. Kunde inte sagt det bättre själv..

Skrivet 9 jun 2009 14:42 Anticimex (Ej registrerad)

Verkar som vissa skikar in dumma insändare här för att sen besvara de själva för att skapa grogrund för fördomar!

Skrivet 9 jun 2009 14:44 kalle (Ej registrerad)

Överhuvud bör kommunens inspektörer, liksom andra myndigheter genoföra något som liknar operation krogsanering. Resultatet skulle bli att huvuddelen av sk föreningslokaler, som frekventeras av diverse folk skulle stängas med omedelbar verkan. Mycket bra och kraftfullt agerat av hyresvärden. Kan bli årets företagare i kommunen, när han nu står upp rejält för ett Södertälje så som vi alla innevånare vill ha det!

Skrivet 9 jun 2009 15:18 Akademiker o hör o häpna INVANDRARE (Ej registrerad)

BRAVO Ataseven ni har gjort Ronna C mycket bättre sen ni övertog den men får ständigt med skit kastat på er från Motståndarpartianhängare !
Numera finns postverksamhet foto affär samt Trafikskola mm i ronna C allt detta fanns inte innan er och så länge en förening sköter sin verksamhet SKA den vara kvar ty demokratins ena grundstenar ÄR föreningsverksamhet sen att partimotståndare till ataseven vill STÄNGA även LEGALA föreningar är nåt som folk HÖR och tar till sig detta ska rödingarna få äta upp när det är dags för riksdagsval och kommunval vi som driver föreningar och som ständigt besöker de är för de mesta skötsamma men rödingarnas iver att straffa meningsmotståndare gör att de ständigt inte missar tillfälle att skyfflar skit på oss ochså vi glömmer inte när det är dags att rösta Lago Kerimo och Aho vi ska se till att alla de som ni ser på som idioter ska låta er bli varse att vi är en produkt av en kultur som påtvingades oss Kortspel och dito men trots vår livsstil e vi ej dumma!

Skrivet 9 jun 2009 15:20 fifliof (Ej registrerad)

Mycket bra agerat Ataseven....Visar att ni tar avstånd från sånt skit....

Skrivet 9 jun 2009 15:34 X (Ej registrerad)

Bra Besim Ataseven!
Lås-smed och fram med storsläggan, det biter!
De jävlarnar har brett ut sig lite för mycket!
Skam också till föräldrarna som fostrar sönerna till kvinnoföraktare.
Skenheliga, som springa till kyrkan med guldkorset dinglande och felparkera var som helst, med stora stadsjeepar. Nej fram för sådana som Ataseven som inte krusar svinen.
X

Skrivet 9 jun 2009 15:38 Thomas (Ej registrerad)

Du "Anticimex".
Menar du att jag kommenterar mina egna inlägg???
Är det någon som har fördomar så verkar det väl så att det är du själv som skapar dom...

Jag skriver ALLTID under med mitt egna namn som faktiskt är Thomas!
Varför gömma sig bakom ett firmanamn som du gör, står du inte för dina egna åsikter???

Skrivet 9 jun 2009 15:57 Anticimex (Ej registrerad)

Tja Broder Tompa
ju Ja okej jag e en feg o rädd liten människa kul för dig att du vågar stå med ditt "förnamn " WOW varför inte köra hela vägen och kör även med EFTERNAMN du som e så tuff ty de finns ju hundratusentals Thomas i Sverige och i de perspektivet så e de då ju inte så kaxigt!men jag tror att du agerar skitso och komuniserar lite med dig själv du fabriserar insändare o besvarar de för att skapa agg mot de du ogillar trots att ni numera e på samma sida sorlit men nån da sansar ni er o komr bli rumsrena ni behöver vägledning och fatta att det e kartellen som e eran motståndare och ingen annan sluta ge er på VÄNNER i ett framtida slag mot rödingar
fred Thompa

Skrivet 9 jun 2009 15:59 södertälje bo (Ej registrerad)

Heja Besim , bra gjort du är bäst .

De som skriver skit har inget för sig och okunniga personer,( de får ont i magen) en gång till bra gjort Besim

Skrivet 9 jun 2009 16:02 h (Ej registrerad)

rök ut svinen för gott!!!!

Skrivet 9 jun 2009 16:35 Calle (Ej registrerad)

till "Akademiker o hör o häpna INVANDRARE"

Du som är akademiker borde ju ha lärt dig att använda punkt och kommatecken som en vettig människa, så att man slipper få ultimat mindfuck av att läsa dina 30 rader långa inlägg helt utan uppehåll. kunde bara inte låta bli att påpeka det..

Skrivet 9 jun 2009 16:46 Hasse-Klas (Ej registrerad)

Akademiker o hör o häpna INVANDRARE (Ej registrerad) skrev: BRAVO Ataseven ni har gjort Ronna C mycket bättre sen ni övertog den men får ständigt med skit kastat på er från Motståndarpartianhängare !
Numera finns postverksamhet foto affär samt Trafikskola mm i ronna C allt detta fanns inte innan er och så länge en förening sköter sin verksamhet SKA den vara kvar ty demokratins ena grundstenar ÄR föreningsverksamhet sen att partimotståndare till ataseven vill STÄNGA även LEGALA föreningar är nåt som folk HÖR och tar till sig detta ska rödingarna få äta upp när det är dags för riksdagsval och kommunval vi som driver föreningar och som ständigt besöker de är för de mesta skötsamma men rödingarnas iver att straffa meningsmotståndare gör att de ständigt inte missar tillfälle att skyfflar skit på oss ochså vi glömmer inte när det är dags att rösta Lago Kerimo och Aho vi ska se till att alla de som ni ser på som idioter ska låta er bli varse att vi är en produkt av en kultur som påtvingades oss Kortspel och dito men trots vår livsstil e vi ej dumma!

En akademisk utbildning med ganska låga krav på svenska i skrift, får man anrtaga... ? :)

Skrivet 9 jun 2009 17:43 Elmeri (Ej registrerad)

De e ju kännt sen länge att Syrianer o Irakier inte kan vistas i samma rum.
Katten o Råttan, ja ni vet vad jag menar...(revir)

Skrivet 9 jun 2009 18:03 GG (Ej registrerad)

Varför är det ALLTID personer från arabländerna som är aktuella när det gäller våldtäkter/gruppvåldtäkter? Det skulle vara intressant att få ett (seriöst) svar på denna fråga.
Jag säger INTE att alla som har sitt ursprung i de arabiska länderna är potentiella våldtäkare, men de som inträffar är... och det är fakta.
LT har en (viss) förmåga att (i smyg) gömma undan så kallade "rasistiska frågor", trots att de är fakta.
Är LT rädda för att bli kallade rasister, men även rädda för att berätta sanningen och fakta?
Om mitt inlägg refusseras/tas bort (återigen), då kan jag garantera att det kommer att bli en prenumerant mindre på LT. Jag säger upp min prenumeration direkt (och sedan 30 år tillbaka).
Jag tänker (i så fall) inte prenumerera på en tidning som gömmer undan fakta.
Kan inte LT redovisa fakta, även om det råkar kränka vissa folkgrupper, ja, då är det inte mycket till nyheter.

GGrrrrrrr.

Skrivet 9 jun 2009 18:21 Redigeraren (Ej registrerad)

Calle (Ej registrerad) skrev: till "Akademiker o hör o häpna INVANDRARE"

Du som är akademiker borde ju ha lärt dig att använda punkt och kommatecken som en vettig människa, så att man slipper få ultimat mindfuck av att läsa dina 30 rader långa inlägg helt utan uppehåll. kunde bara inte låta bli att påpeka det..

Klockrent! Skulle just påpeka det, men du hann före..

Skrivet 9 jun 2009 18:35 Fafhrd (Ej registrerad)

Helt rätt, vräk dom.
Konstigt att det är tacken för alla skattepengar dom fått när dom flytt från våld, krig och våldtäkter -och så mycket uppskattade dom det dom fick!

Skrivet 9 jun 2009 18:53 invandrande kroat (Ej registrerad)

Akademiker o hör o häpna INVANDRARE

(Ej registrerad) skrev: Heder och ära och massor av jubel till Besim.skam att vissa skriver skit här men alla vet ju att Ataseven och andra duktiga nysvenskar gjort sin klassresa och inte är Socialistlakejer längre detta ogillas av socialisteliten (förståligt)och kartellister försöker flytta fokus .Nej äras de som äras bör telgebostäder drev inte C bättre tvärtom hejja friheten och alliansen samt Ataseven anser att Lago styrt stan för länge och att situationen i en stad självklart ska skyllas på ledningen i snart 12år Rödingangreppen på lyckade "Invandrare"kommer att straffa sig folk(invandrarna ) är inte dumma det väger jämnt makten i stan numera och Lago och polare har aldrig smörat mer än nu för att få sitta kvar vid de feta grytorna de är överallt och smörar men folk som lyckats blivit rika och pluggat Hårt Vägrar bli röstkreatur åt Socialister och röstar inte på rödingar som knappt har utbildning

socialister har varit i Sverige innan du blev till,men var inte så mycket skit
innan ni kom hit.

Skrivet 9 jun 2009 19:03 gabi (Ej registrerad)

Stoltsyrian (Ej registrerad) skrev: Vad bra nu behöver irakerna bara sticka från södertälje

ni är ju kusiner alla.

Skrivet 9 jun 2009 20:32 Henrik Svensk (Ej registrerad)

En riktig man våldtar inte!

Skrivet 9 jun 2009 21:11 Sissi (Ej registrerad)

Thom
Du har helt rätt. Håller fullständigt med dig.

Skrivet 9 jun 2009 21:14 jag (Ej registrerad)

Nu är vi i Sverige
Är det det här Sverige vi vill ha ??
TÄNK !

Skrivet 9 jun 2009 21:58 Maria (svensk om det nu är så viktigt) (Ej registrerad)

Bra jobbat, Bessim! Efter en fällande dom är det inte mer än rätt att vräka dom från lokalen.

Trist bara att kommentarerna här är lägre än Glocalnet. "Alltid Araber som våldtar" - När SvenneBanan lever rövare på Finlandsfärjor, bartömningshelger i fjällen, stockholmsveckan i Visby, på fyllecharter och alla helgdagar som Midsommar, Valborg, Kräftskiva så är det ju fest och då är det ju okej, det ju skoj! -Skärpning!

Mer finns att göra i Södertälje för att det ska bli en trevlig och trygg stad. Men det är en sak att beklaga sig över folkgrupper i LT´s kommentarsfält och en annan sak att verkligen försöka lösa ett problem. Vare sig det ibland kan vara förhastat och felaktigt. Alla steg mot en bättre och tryggare stad är ett steg framåt!

Skrivet 9 jun 2009 23:02 ledsen (Ej registrerad)

Det är en ren kränk mot oss iraker. Är alla iraker uppfostrad på samma sätt att ni skriver så på erans tidning?

Skrivet 9 jun 2009 23:07 Jalla (Ej registrerad)

Kan det inte bli en vanlig svartklubb istället. En undrande syrian.

Skrivet 9 jun 2009 23:12 kringlan (Ej registrerad)

mycket bra att se att det finns de som börjar att markera! fHuvuddelen av de främlingfientliga grupperna varken gör eller ser skillnad på ursprunget på "svartskallar" så när en invandre markerar genom att riva kontrakt för en annan så uppfattas det nog som att man städar upp i de egna leden och markerar att ett sådant vidrigt beteende itne är acceptabelt oavsett etnisk bakgrund vilket jag tycker är bra och nödvändigt för att motverka främlingsfientligtet. Hoppas detta motiverar fler invandrare att städa upp och markera i de egnal leden! Oavsett etnisk bagrund har man samma mänskliga värde, men att samexistera kan både vara utmanande och svårt där alla måste hjälpas åt, vara öppna och ha förståelse för varandras olikehter. Att kunna vara förstående för ett folkslag om man tror att de anser det är ok att utföra sådan handlingar säger sig själv är omöjligt så motverka rasism genom att fortsätt att röja upp!

Skrivet 9 jun 2009 23:16 besviken (Ej registrerad)

Jag är jätteledsen att ni skrev så om oss iraker. Jag ber er lt tidning att få skadestånd på p.g.a att ni avslöjar någontig som ni kunde skriva på nåt annat sätt.

Skrivet 9 jun 2009 23:23 Irakier (Ej registrerad)

Skrivet 9 jun 2009 13:21 Stoltsyrian (Ej registrerad)
Vad bra nu behöver irakerna bara sticka från södertälje

Ja dem förtjäner det ! men det måste jag säga att Ronna vad det skit innan irakier kommer dit och du ska fråga svenskar om det!! och du o den som kallas sig för Akademiker ville jag fråga er !! har ni köpt Södertälja eller ?? ni e ju invandrara lika mig !!
en irakier

Skrivet 9 jun 2009 23:29 Hannas Fruits and Greenstuff (Ej registrerad)

glöm inte att våldtäkter oftast/vanligast sker i vanliga svenska hem...och inte i lokal.

Synd att man drar alla över en kam, oavsett svenne, irakier eller syrjojojojoj!

Tänk på att idioter finns oavsett om vi har gränser eller inte.
En svensk idioter generaliserar man inte...dvs det är ju bara en "idiot". Men om det är en syrjojojojoj eller en iraki eller annan sorts svartskalle så drabbas alla, dvs juggar, greker, turkar och ungrare också. Dvs alla svartskallar blir idioter oavsett vad man gjort.

Låt oss ta till oss att det finns idioter överallt, och det är inte heller överrepresenterade inom ett visst folkslag.
Peace love and understanding.



Skrivet 9 jun 2009 23:37 Pitten (Ej registrerad)

Privatvärd (Ej registrerad) skrev: Beslutet känns godtyckligt måste jag säga. Inte helt genomtänkt heller.

men då kanske du kan hyra ut till våldtäktsligan i stället.................

Skrivet 9 jun 2009 23:42 SOSSEN B.A (Ej registrerad)

Läsare (Ej registrerad) skrev: Förmodar att denna hyresvärd i samma veva fortsätter att vräka övriga föreningar där olagligheter bedrivs i lokalerna, t. ex. olovlig utskänkning, illegal spelverksamhet? Skönt att det äntligen är slut med att denna hyresvärd bara tvår sina händer när det uppdagas vad som egentligen pågår i diverse "föreningslokaler" man hyr ut.

Hyresvärdar måste väl också följa svensk lagstiftning ?? dom kan väl inte bara vräka folk på rykten heller, eller vad tycker du ? här i sverige finns det lagar och regler som ALLA måste följa utan undantag.

Skrivet 9 jun 2009 23:50 Bertil.A (Ej registrerad)

Thom (Ej registrerad) skrev: E de ingen som har tänkt på att de(en del av Hyresvärdarna) känner till detta tro?hmm...Mig veterligen så gör dom det.
Men eftersom detta har kommit ut i massmedian så mkt. och uppmärksammats så måste hyresvärden agera, Och kan för allvärlden inte påstå att de följer lagen. De som känner till släkten vet vad vi menar.

Så vi tycker inte att de skall hedras så mkt.Innan man vet allt.

Däremot borde dessa äckel sys in bland vanliga interner så de får sig en rejäl läxa och sedan utvisa alla föralltid.


vilka är VI.................och vad menar NI...............jag som känner familjen väldigt väl vill bara säga TACK FAMILJEN ATASEVEN FÖR ATT NI TAR AVSTÅND FRÅN SÅDANA ONDA GÄRNINGAR OCH TACK FÖR DET KRAFTFULLA OCH RAKRYGGADE AGERANDET. h Bertil.A

Skrivet 10 jun 2009 02:46 Mycket bra! (Ej registrerad)

Det speciella beteende som dessa människor beter sig på måste ha nått med att de finns för lite av den härliga frukten nere i Irak kanske?

Undrar verkligen hur dessa personer hade behandlats om de utförde sina förskräckliga handlingar nere i sitt hemland?
De var väl en bra kära läsare, eller vad tycker ni?

Hur som helst. Starkt att Ataseven tar avstånd från detta och där med har Ataseven gjort en förebyggande insats!
Stående ovationer till familjen Ataseven! Otroligt bra!

Skrivet 10 jun 2009 06:59 heder åt Ginatas! - fortsätt rensa bland hyresgästerna (Ej registrerad)

Mycket bra att sparka ut dessa hyresgäster! Varför skall flyktingar från Irak, till 100% män, hyra lokaler (och för vilka pengar då ??) när man som flykting inte ens HAR egna medel att leva för ? De dömda så kallade männen hade ju ingenting i Sverige....vem finansierar deras "förenings"- eller "klubb"-lokaler ?? Förtroendet för den irakiska manliga befolkning som kommit till Södertälje de senaste åren är inte hög. Många av dem har inte ens gjort sig förtjänta av vanlig vänlighet eftersom de så grovt missbrukat vårt förtroende.

Skrivet 10 jun 2009 07:21 Trött Södertäljebo (Ej registrerad)

Skrivet 9 jun 2009 14:22 Thomas Du "Stolta Syrian" menar du att det bara är ni Syrianer som skall få stanna här i Södertälje eller hur menar du???
Irakierna har lika stor rätt som er Syrianer att stanna här i Södertälje, synd att denna Rasism tar sig uttryck på detta sätt.
Se på alla de föreningslokaler som drivs av er Syrianer, de är ju i mångt och mycket likadana som denna som drevs av Irakierna...med undantag för att dessa åkte fast för det mest avskyvärda brott man kan begå som människa...
Hade jag som Svensk sagt likadant som dig så hade jag blivit kallad för Rasist och stick från stan!
Anpassa er till det övriga samhället eller flytta själv!

Håller fullständigt med dig Thomas. Snacka om hyckleri bland invandrare. Ett bra sätt att bli av med irakier.

Skrivet 10 jun 2009 07:58 Vanja (Ej registrerad)

Undrar ni aldrig på Södertälje Länstidning varför era artiklar nästan aldrig får någon uppmärksamhet i riksmedia? Jag tror jag vet svaret: ni skriver sanningen. Bra av er. Puss!

Skrivet 10 jun 2009 08:52 Lillen (Ej registrerad)

heder åt Ginatas! - fortsätt rensa bland hyresgästerna (Ej registrerad) skrev: Mycket bra att sparka ut dessa hyresgäster! Varför skall flyktingar från Irak, till 100% män, hyra lokaler (och för vilka pengar då ??) när man som flykting inte ens HAR egna medel att leva för ? De dömda så kallade männen hade ju ingenting i Sverige....vem finansierar deras "förenings"- eller "klubb"-lokaler ?? Förtroendet för den irakiska manliga befolkning som kommit till Södertälje de senaste åren är inte hög. Många av dem har inte ens gjort sig förtjänta av vanlig vänlighet eftersom de så grovt missbrukat vårt förtroende.

Gissa var skattepengarna går till....

Skrivet 10 jun 2009 08:53 Mona Sahlin (Ej registrerad)

Vanja (Ej registrerad) skrev: Undrar ni aldrig på Södertälje Länstidning varför era artiklar nästan aldrig får någon uppmärksamhet i riksmedia? Jag tror jag vet svaret: ni skriver sanningen. Bra av er. Puss!

e d lundby wedin månne ........................?moahahahahaha

Skrivet 10 jun 2009 10:15 Hoffa (Ej registrerad)

Men gud va rasistisk..
Hoffa

Skrivet 10 jun 2009 11:19 Svensk-Syrian (Ej registrerad)

Hoffa (Ej registrerad) skrev: Men gud va rasistisk..
Hoffa

hahahahahahaha

Skrivet 10 jun 2009 11:22 stolt svensk (Ej registrerad)

asso måste han säga ordet IRAKIER när han blir interjuvd? han vill bara skämma ut alla irakier på grund av 5 st el vikka de var som gjorde misstaget.Han kan bara säga dom misskötte skit och inte följde lagarna han måste säga IRAKIER.

Skrivet 10 jun 2009 11:35 privat (Ej registrerad)

så fort dom skrev irakier alla kommentera + de är inte bara irakier som gör fel de finns flera olika folk som har dödat och våldtagit många men de ingen som skriver om de bara det är en irak så är de direkt alla som skriver specielt dom här i tälje som hatara irakier dom vill få bort alla för inget kanske bara för att dom gjorde ett stort fel. istället för att skylla på dom som gjorde de så skyller alla dom ute på alla irakier. + så fort de va en irak som gjorde de så skrev dom direkt irakisk förening bara för att skämma ut alla irakier som inte bryr sig om de äns som inte känner killarna men börjar bry sig på grund av allt snack ute på gatan men same bullshitt.

Skrivet 10 jun 2009 12:44 Assyr/syrian (Ej registrerad)

irakier är inte sämre eller bättre än oss alla svensk finländare turk arab mm.

sen att bryta kontarktet är inget fel i det lokalen hyrdes ut till en förening som är en laglig verksamhet här i sverige

men att bedriva våldtäkts verksamhet där är att bryta kontraktet det verkar som det är flera som har deltagit i våldtäkten

sen till er irakier ni måste skärpa er några av er landsmän ger er dåligt rykte och många är allmän otrevliga samtidigt dom flesta är mycket trevliga
men att nu tro att vi är rasister är emot er så har ni fel vi vill er inget illa
men folk i allmänhet är rädda och många reagerar småsynt
och nu försöker dom att få det att det är krig mellan irakier och syrier
hopas att alla är emot våldtäkter både som svenskar och inv
det verkar som hyres värden får skit därför att han river kontraktet med våldtagaren och samma personer vill smuts kasta alla andra föreningar som drivs av syrianer

obs. jag är inte akedemiker så det är ok att inte skriva enligt reglerna vilken tönt

Skrivet 10 jun 2009 13:51 30 åringen (Ej registrerad)

Vilka milda jävla straff männen som våldtog mej fick!! Tror staten att lite pengar o 10 års utvisning är tillräckligt som plåster på såren för mej? Dessa män har förstört mitt liv och satt eviga sår i min själ. Jag kommer aldrig kunna lita på någon igen o vad händer om 10 år när dom kommer tbx?? Kommer dom att hämnas på mig då??? Bara undrar. Tack för ingenting!!!!

Skrivet 10 jun 2009 15:12 Didi (Ej registrerad)

ullis (Ej registrerad) skrev: Tack för ett rakryggat agerande.Begår man allvarliga brott ska verksamheten inte bara få rulla på som om ingenting har hänt.Jag skulle gärna vilja få veta vem som betalar hyran för en invandrarförening.
Den uppfattningen jag har fått är att det till störtsta delen bara är män som är aktiva ,att man kollar på hemlandets tv,röker, spelar och snackar på sitt hemspråk..Alltså att man på ett aktivt sätt fortsätter att fjärma sig från det svenska samhället.Kvinnorna är inte närvarande då de ska städa,laga mat och sköta barnen.Har jag fel så rätta mig gärna.

Kära Ullis
Du verkar ha fastnat bakåk i tiden, vi lever i 2000-talet. Jag vet inte vad du e för en kvinna som tydligen inte lagar mat, städar eller tar hand om barn.
Jag både jobbar o har med hemmet o göra oxå, MEN min man hämtar barnen från skola,dagis o lagar middag till familjen. Tycker du att det e fel eller? Jag menar inte att alla lever som vi MEN det du skriver så drar du alla över en kam. Jag vet att det finns svenska familjer som lever på det sättet du skriver. Hur som helst, Tycker bara att människor ska få leva precis som man vill utan att någon ska lägga näsan i blött.
Så ändra din åsikt Tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet 10 jun 2009 15:16 Didi (Ej registrerad)

Stoltsyrian (Ej registrerad) skrev: Vad bra nu behöver irakerna bara sticka från södertälje

"stolt Syrian" Snälla du skämmer ut alla syrianer. Gräv ner dig.

Skrivet 10 jun 2009 18:06 dick (Ej registrerad)

Jag måste bara säga att det flesta invandrare har fruktansvärt dåligt ryckte, hur känns det för er invandrare som VERKLIGEN sköter er, och då menar jag verkligen sköter er.
Hur känns det för er som sköter er att veta att många av er sort är ynkliga människor som måste våldta tjejer/kvinnor för att hävda sej och få utlopp för sina sjuka lustar??

Tar ni avstånd från dessa människor?
Hur försöker ni lära era barn att detta är fel, jag menar om de ser på tv eller läser tidningar?

Skrivet 10 jun 2009 19:17 ullis (Ej registrerad)

Hej Didi! Vad jag främst ställer mig frågande till är var är alla kvinnor i invandrarföreningarna? Varför fyller de inte föreningslokalerna? Vi har så vitt jag vet inga svensk föreningar betalda av kommunen fyllda med rökande ,spelande och tv tittande män.Folk får gärna leva som de vill bara de själva står för kostnaderna.Det var roligt att du svarade iallafall.Glad sommar till dig och din familj!

Skrivet 10 jun 2009 20:36 PINSAMT DICK //Sköldpaddan (Ej registrerad)

dick (Ej registrerad) skrev: Jag måste bara säga att det flesta invandrare har fruktansvärt dåligt ryckte, hur känns det för er invandrare som VERKLIGEN sköter er, och då menar jag verkligen sköter er.
Hur känns det för er som sköter er att veta att många av er sort är ynkliga människor som måste våldta tjejer/kvinnor för att hävda sej och få utlopp för sina sjuka lustar??

Tar ni avstånd från dessa människor?
Hur försöker ni lära era barn att detta är fel, jag menar om de ser på tv eller läser tidningar?

Släng dig själv från klaffbron snälla! Pinsam är du, hur känns det för dig att höra till en sort som så ofta är fyllda av nonsens fördomar? Jag vet att jag skäms! Läs lite på SVENSKA BRÅ (www.bra.se) så ser du snabbt att skillnaden inte är så stor, knappa marginaler! Och då snackar vi procent så om vi ska snacka siffror så är SVENSKA våldtäktsmän många fler i Sverige med tanke på att max 1- 2 miljoner av Sveriges befolkning är invandrare. En sak till du kan läsa på brå är att Svenskar är mycket mer benägna att anmäla och misstänka invandrare än andra Svenskar, är du en av dessa svenskar kanske?! Jag tycker vi ska börja prata pedofili, massmördare, alkoholrelaterade brott, hustrumisshandel mm så får vi se vilka siffror som dyker upp. Frågar du mig så är du en pajas //Sköldpaddan.

Skrivet 10 jun 2009 22:08 Anders Berglund (Ej registrerad)

dick (Ej registrerad) skrev: Jag måste bara säga att det flesta invandrare har fruktansvärt dåligt ryckte, hur känns det för er invandrare som VERKLIGEN sköter er, och då menar jag verkligen sköter er.
Hur känns det för er som sköter er att veta att många av er sort är ynkliga människor som måste våldta tjejer/kvinnor för att hävda sej och få utlopp för sina sjuka lustar??

Tar ni avstånd från dessa människor?
Hur försöker ni lära era barn att detta är fel, jag menar om de ser på tv eller läser tidningar?



PINSAMT DICK //Sköldpaddan (Ej registrerad) skrev: Släng dig själv från klaffbron snälla! Pinsam är du, hur känns det för dig att höra till en sort som så ofta är fyllda av nonsens fördomar? Jag vet att jag skäms! Läs lite på SVENSKA BRÅ (www.bra.se) så ser du snabbt att skillnaden inte är så stor, knappa marginaler! Och då snackar vi procent så om vi ska snacka siffror så är SVENSKA våldtäktsmän många fler i Sverige med tanke på att max 1- 2 miljoner av Sveriges befolkning är invandrare. En sak till du kan läsa på brå är att Svenskar är mycket mer benägna att anmäla och misstänka invandrare än andra Svenskar, är du en av dessa svenskar kanske?! Jag tycker vi ska börja prata pedofili, massmördare, alkoholrelaterade brott, hustrumisshandel mm så får vi se vilka siffror som dyker upp. Frågar du mig så är du en pajas //Sköldpaddan.

härligt att sköldpaddan kommit fram ur skalet :-)

Jag tycker absolut att man ska gå in på bra.se och titta på siffrorna om man tvivlar på att invadrare är överrepresenterrade. När det sedan gäller tolkningen av siffrorna kan man ju tolka det som man vill. Räknar man en invandrare som fått medborgarskap som svensk hos brå? Räknar man andra generationens invandrare som invandrare? Räknar man en person född i sverige av utländska föräldrar som svensk?

enligt brå (Brottslighet bland personer födda i
Sverige och i utlandet) så är utrikesfödda överrepresenterade (misstänkte för brott) med över 400% gällande våldtäkt och våldtäktsförsök och räknar man som brå med "invandrares barn" så är siffrorna ändå högre.
Inte i någon kategori kan jag finns att svenskarna skulle vara överrepresenterade.

Skrivet 10 jun 2009 22:59 synd om fegisar (Ej registrerad)

Ni alla som kommenterar på så kränkande sätt visar hur ni hatar iraker för de är myckt bättre än er idioter. om ni va bättre det skulle ni inte skriver så mot oss som är stollta över att vi iraker. Gräv ner er mycket bättre för ni liknar skölpaddor som gömmer sig när en från irak kommer förbi skölpaddar.

Skrivet 11 jun 2009 14:24 dick (Ej registrerad)

Hu de du sköldpaddan gå du själv med fördel in på brå och läs lille vän, där skall du ta i beaktande att du får utläsa dessa siffror noggrant.
Utlandsfödda/invandrarbakgrund/invandrares barn, det finns fakta på att invandrare är KRAFTIGT överrepresenterade i brott.

Och ta då oxå som du själv skrev i beaktande att svenska ca:8milj utlänningar ca:2milj så ser själv än tydligare att det är väldigt skevt i samhället rörande dessa människor.

Gällande hustrumisshandel så har du även fel där, ta reda på fakta innan du slänger ur dej en massa skit, din ynkliga pajjas.

Skrivet 11 jun 2009 14:33 dick (Ej registrerad)

synd om fegisar

(Ej registrerad) skrev: Ni alla som kommenterar på så kränkande sätt visar hur ni hatar iraker för de är myckt bättre än er idioter. om ni va bättre det skulle ni inte skriver så mot oss som är stollta över att vi iraker. Gräv ner er mycket bättre för ni liknar skölpaddor som gömmer sig när en från irak kommer förbi skölpaddar.

Du har rätt i att jag hatar de som inte sköter sej, till skillnad från dej så är jag inte feg då jag står upp för mina värderingar och inte måste ha hela min familj bakom mej, som är väldigt förekommande hos de flesta invandrare.

Varför klarar ni inte att komma man mot man utan måste vara tio mot en, du är väl förmodligen väldigt stolt över dessa våldtäktsskitstövlar.
Kom inte och snacka om stolthet, feghet, och heder för du vet inte något om ordens innebörd.
Kan du inte sköta dej så åk hem och gräv ner dej där du passar bäst.

Skrivet 11 jun 2009 14:45 dick (Ej registrerad)

Lite fakta till sköldis: http://www.dn.se/opinion/huvudledare/1.633976

Skrivet 12 jun 2009 10:54 Per Johan Martindahl (Ej registrerad)

Kasta ut alla kriminella invandrare och STOPPA invandringen till Södertälje. Nog nu.

Innehåll

LT.se on Facebook

LÄSARBILDER - Vårtecken

Annat innehåll

SÖK PÅ LT.se

Top Jobs

Kontaktinformation

DAGENS RUBRIKER

NYHETER

Inga artiklar har skapats ännu

SPORT

Inga artiklar har skapats ännu

KULTUR & NÖJE

Inga artiklar har skapats ännu

Mars 2010

  1. Ti
  2. On
  3. To
  4. Fr
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32.  
  33.  
  34.