Nyheter

Publicerad 21 augusti 2009 Uppdaterad 21 augusti 2009
Textstorlek 1 2 3

Fotograf:
Paola N Andersson

Bodström kräver fler poliser till Södertälje

Thomas Bodström ger nu Anders Lago stöd i kraven på fler poliser och kameror för att förebygga framtida bränder.
– Lagen måste ändras så att det blir lättare att övervaka, säger Thomas Bodström.

Mer polisresurser och en lagstiftning som gör det möjligt för skolorna att själva bestämma om kameraövervakning – det var budskapet Thomas Bodström hade när han i egenskap av ordförande i riksdagens justitieutskott besökte Hovsjö i går för att informera sig om branden.
– Det brinner en skola om dagen i Sverige och det visar att lagstiftningen om
kameraövervakning måste ändras, vilket jag också tänker göra så fort jag får chansen – det är ett vallöfte! Lagen måste ändras så att det är den enskilda skolan och inte kommuner och länsstyrelser som ska avgöra om det behövs kameraövervakning, säger Thomas Bodström.

I dag avslår länsstyrelsen vissa ansökningar om kameraövervakning med hänvisning till att det är integritetskränkande.
– Men det är mer integritetskränkande att få sin skola nedbränd än att ha kameror installerade, säger Thomas Bodström, som även håller med Anders Lago om att fler poliser behövs, att polisen och inte kommunen ska jaga brottslingarna.

Enligt Anders Lago visar utvecklingen i Södertälje på en akut polisbrist. Men när Anders Lago uppvaktade länspolismästaren Carin Götblad tidigare i somras delade hon inte hans syn på det. Södertälje och andra distrikt lovas fler poliser 2010 i och med utökningen av polisutbildningen.
– Visst är det bra, men vi har haft 15 rejäla bränder i Södertälje nu men har inte gripit någon. Det är klart att det är bra om vi sätter upp kameror, men griper man inga så går ju pyromanerna lösa, säger Anders Lago.

Enligt Thomas Bodström är ett stort problem att många civilanställda inom polismyndigheten sagts upp.
– Poliser tvingas i dag utföra de civilanställdas jobb, hela Stockholms län dras
i dag med ett rekordstort underskott. Det visar att det behövs mer resurser till polisen, säger Bodström, som trots det inträffade berömmer arbetet i Hovsjö.
– Jag imponeras av kraften hos de boende, polisen och ungdomarna, att de har vilja att fortsätta kampen för ett bättre boende.

I fredagens pappers-LT: Göte larmade om gäng vid skola men det fanns inga poliser att skicka.

Publicerad 21 augusti 2009 Uppdaterad 21 augusti 2009
Textstorlek 1 2 3

Senaste kommentarerna:

Skrivet 21 aug 2009 08:03 Lars (Ej registrerad)

Det är med avsmak, jag läser detta S utspel.

Om någon justitieminister kämpar för trygghet i Sverige så är det Beatrice Ask.

Läs på Justitieministerns hemsida--regeringen för att se vad hon gör.
Titta gärna på Södertälje Moderaternas hemsida om Brott lönar sig inte.

Fantastiskt hur LTs journlister alltid är = SV&Mp

Skrivet 21 aug 2009 08:24 Bad Burrito (Ej registrerad)

Jag förstår inte en sak. När Boström var Justitieminister och hade makt så gjorde han inget åt problemområden men nu när han är i oppotionen så ska han göra såhär och ge stör åt det där osv.


Det är inte så att Hovsjö har varit ett lugnt område tills i år. ellerhur Boström.

Skrivet 21 aug 2009 08:39 Professorn

Lago & Co har långsiktigt tömt fritidsgårdar och dess personal som skulle ha arbetat med de ungdomar som nu har växt till sig och håller på med djävulskap.

Varför inte smälla igen allting som ungdomar behöver och sedan fyller vi bara på med fler poliser istället.

Vad är det för apatiska väljare som val efter val röstar på S, bli soffliggare istället.

Skrivet 21 aug 2009 08:43 alla är välkommna att bidrag med medel i kampen mot våld och föreningen av Södertälje (Ej registrerad)

Mer, Mr. Poliser behövs det är uppenbart! Men också ett mycket större engagemang från samhället. and guess what ärade Södertälje bor........VI alla är samhället!.......

Vi måste stödja varandra, enas, om vad somn är rätt och fel...sätta gränserna och markera tydligt...och viderbefodra arvet av vad vi säger, gör till nästa generation oavsett ursprung.

United we stand divided we fall, Obs alla i Södertälje som är emot våld. bränder och övrig kriminalitet som stör samhället i dess dagliga verksamhet måste agera nu oavsett ålder, alla kan bidra. och det tycker jag vi alla bör och ska göra. Agera nu, det är mottot för dagen för med vår senaste historik och problematik i backspeglen så vet vi ju att dessa problem inte går bort förrän vi alla agerar för ett fridfullt Södertälje som vi som haft ballarna att stanna kvar älskar.......
Vidare vill jag nu klargöra att samtliga föreningar, idrott och övriga, kyrkliga samfund samt skolorna i Södertälje är välkomna att deltaga

mv
Mikael Savemark

Skrivet 21 aug 2009 09:00 mattias (Ej registrerad)

bla bla bla de e fan på tiden lago!! har du haft semester?

Skrivet 21 aug 2009 09:10 Anders O (Ej registrerad)

Fler poliser behövs + att dessa får agera på ett kraftfullt sätt..
Med daltet kommer man ingen vart i det månkulturelle S-tälje.
På -60 talet hade man respekt för polisen etc. idag får man läsa om ungdomar som kastar sten på dom , i våra bostadsområden?????
Ungdomskravaller har väl funnits..men i vardagen alltså sker detta...???
Polisen borde få gå på studiebesök i mellanöstern i några dagar, för att få lite tips. Idag är ju S-tälje mångkulturellt och då måste vi också se oss om i världen hur rättsväsendet fungerar där...
Vi kan inte tro att dessa problem blir mindre om inget radikalt görs..
Fånga in brottsutövarna, kännbara straff, det är en lösning.
Samhället måste visa att detta inte inte accepteras och att bara låta dem hållas skapar fler brottslingar.
Övervakningskameror är bra, men har man ansiktet dolt så leder det ingen vart....Det krävs mycket mer.....

Skrivet 21 aug 2009 09:52 Realisten (Ej registrerad)

Jag måste prottestera mot detta! Jag läste i länstidningens pappersupplaga att det finns 207 ( TVÅHUNDRASJU ) poliser i södertälje. Felet är att härröra till schemaläggningen av tjänstgöringen hos dessa. På dagarna när buset sover eller är i skolan, då finns det hur många poliser som helst ute på stan. Man ser polisbilar i snart sagt varje gathörn. Men på kvällar och nätter samt helger när buset är i högform, då finns det inga poliser att tillgå. Detta vet buset om och resonerar logiskt att " nu kan vi göra vad vi vill, för nu finns det inga poliser". Nej spegelvänd tjänstgöringslistan då får ni också ner antalet bränder och annan grov brottslighet. Poliserna skall arbeta när brottslingarna gör det och inte sätta in de grövsta arteleriet mot trafiksyndare och dyligt. Kameror gör ingen nytta. De blir bara dyrt att byta ut dem hela tiden bara för att de blivit förstörda för att hindra polisen att se vad buset gör.

Skrivet 21 aug 2009 10:20 FL (Ej registrerad)

Så det är den framtiden vi går till mötes i den här staden.
Istället för att ta itu med Källan av alla problemen så skall vi allt efter att våldet och bränderna ökar i stan sätta upp fler kameror och anställa ännu fler poliser.

Hur många poliser skall det krävas i slutänden för att få lugn i Södertälje?
En polis per invånare bosatta i Ronna, Hovsjö, Geneta och Fornhöjden?

Folk bränner bilar, folk bränner soprum, folk bränner skolor, gäng misshandlar folk på stan, gäng våldtar kvinnor, gäng rånar butiker och mackar etc etc etc.. Allt detta är INTE normalt i något avseénde, men det är definitivt inte normalt i förhållande till befolkningsmängden i Södertälje att det händer så förb_nnat mycket hela tiden.

Det känns fördj_vligt att det ska sitta så långt inne i politikernas skallar att det är något allvarligt fel på den här staden och att man bör LÖSA PROBLEMEN långsiktigt istället för att med darrande hand hålla fingret över snabbnumret till svenska insatsstyrkan.

Skrivet 21 aug 2009 10:28 kaja (Ej registrerad)

Låter bra med både kameraövervakning, fler poliser och kännbara påföljder för förövarna. Kanske dags att skrota hovsjösommar och Patrik Derks flumverksamhet.Kostar enbart pengar och varför ska just Hovsjös ungdomar ha förtur på sommarjobb? Bränder och skadegörelse upphör ju inte för det.Ungdomar som sköter sig gör det ändå och ligisterna når ni inte, det märks tydligt.

Skrivet 21 aug 2009 10:56 mag (Ej registrerad)

OK ...det är sant vad många skriver. Men var lite positiva i tanken .
ingen kommer att ändra på bandalism i Hovsjö, de som måste göras enligt mig så ska kyrkan predika för föräldrarna hur de ska ta hand om deras barn och lära dem att respektera andra människor och att ta hand om det som byggs och blir erbjudna i Sverige.
Nu har en ny skoltermin börjat, varför inte lära barnen från första klass att visa respekt för lärarna och skolan, att de inte ska ha med sig mobiler att de ska inte störa under lektionerna och att lära dem att inte förstöra ,.
Om det inte går....ändra på lagen...låt föräldrarna betala på vad barnen förstör...det vi som betalar för fasiken!!
Ge mera makt åt polisen och motorcyklar, för att det ska kunna röra sig smidigare i bostadsoråden där KRIMINELLA GÄNG FINNS!!!
Tack för mig och hoppas att vi för en lugn helg.

Skrivet 21 aug 2009 11:02 Bengan (Ej registrerad)

Bra initiativ och bra att Bodström kom till Södertälje.
Det behövs fler poliser som kan jobba mer förbyggande. Kommunerna måste få bättre förutsättningar att själva göra snabba åtgärder som tillfälliga kameraövervakning. Nu är datainspektionen ett av det största problemen. Alla tillståndsprövningar tar sån enorm tid. Tillsammans med andra åtgärder på inom skola, föreningsliv och fältarbetarna kan man hitta lösningar.

Skrivet 21 aug 2009 11:05 Trött Södertäljebo (Ej registrerad)

- Det brinner en skola om dagen i Sverige och det visar att lagstiftningen om kameraövervakning måste ändras, vilket jag också tänker göra så fort jag får chansen - det är ett vallöfte!
Precis vad det är, helt plötsligt börjar politikerna i Södertälje och andra politiker bry sig om staden. Är de ute efter väljare, är Lago orolig för sin framtid här i Södertälje. Varför har det tagit så lång tid att ta tag i problemen här i Södertälje, Hovsjö har ju inte varit något mönsterområde tidigare. Detta har pågått i flera år. Men nu är väl politikerna oroliga för nästa kommunalval och låtsas som de bryr sig. Hyckleri skulle jag vilja kalla det. Lago har ju tidigare stoppat huvudet i sanden och ansett att allt är under kontroll i Södertälje, det finns inga problem här. Han vill ju hellre åka landet runt och slå sig själv för bröstet och tala om hur duktig han är som har löst invandrarproblemen i Södertälje.

Skrivet 21 aug 2009 11:16 LasseS (Ej registrerad)

Jag har svårt att tro att det går att göra något åt någonting längre allt har nog gått för långt, man kan inte sänka skatter för alla och ta in folk utifrån världen till bidragsberoende,pga för dåligt med jobb, då sinar kassan, det spelar nog ingen roll vad man röstar åt för håll, fritidsgårdarna och fritidsledarna kostar pengar, om man inte ska driva dom privat, då har ingen råd att vara där, men dom brinner väl dom också, det här är inga ungdomar som vill gå på ungdomsgård, det här är stidstuppar som vill bli gangsters, sen tror jag det är soffliggarna som röstar på M och tror allt ska ändra sig, har det blivit bättre med stenkastning dom senaste åren, nej det har börjat på senare år och kommer förmodligen att öka!

Skrivet 21 aug 2009 11:17 Niklas (Ej registrerad)

Thomas Bodström har en vänlig och härlig utstrålning men låt er inte luras av detta. Om han fick bestämma så skulle vart enda andetag som tas i detta land registreras av en stor dator och kameror sitta i varje gatuhörn, alla skulle ha ett datachip in opererat i kroppen och bli satellit övervakade sån är han.
Mera Poliser behövs INTE dom är ju ändå så inkompetenta dom klarar ju inte ens av att framföra sina egna patrullbilar på ett trafiksäkert sett.
Vi som bor och har växt upp i denna stad vet vilka som håller på tack för mig. H/ Niklas

Skrivet 21 aug 2009 11:33 Jonas (Ej registrerad)

VARNING!!! Dessa två män är inte trovärdiga!! VARNING!!!

Skrivet 21 aug 2009 11:58 Dansaren (Ej registrerad)

Nej - det är hårda bandage som borde gälla.... Som på 50 - 60 talen.

Sossarna styrde, märk väl....Satan vad det small om vederbörande gick utanför normer och lagparagrafer. Polisen var ständigt på hugget mot allt vad kriminalitet hette. Men, då fans det också enorma resurser.
Bl.a ett inrikesdepartement där polismyndigheten var underordnad. Den myndigheten var inte" lekte med"..

Den tågordningen som råder idag, ett justiedepartement som skall hålla ordning på buset.... det är ju mer eller mindre skrattretande.
Och vilka kraftfulla justitieministrar som vi har haft... under de senaste 25 åren. Det är ju ännu mera skrattretande.
Nej - lull lull politik och tycka synd..... det har varit de olika partiernas agenda för just.-dep. .Man vårdar brottslingen mer än brottsoffret.
Och vilka fjuttiga strafflagar.. Rena hånet mot de drabbade. 1 - 2 år för ett mord och en våldtäkt. Det är ju ett jäv.. hån mot hela samhället. Ett rättssystem som mer eller mindre har krackelerat. Eller?

Skrivet 21 aug 2009 12:09 Johannes Eufraemsson (Ej registrerad)

Svensken är och har ju alltid varit naiv och tror gott om allt och alla. Oberoende av bakgrund beter sig alla lika. Att Lago och S med sin "frikostiga" politik hade kunnat förutse detta borde inte varit svårt. Att nu i efterhand försöka vrida tillbaka klockan blir svårt. Att Södertälje i dag är en stad där misshandel, våldtäkter mord och mordbränder dagligen förekommer gör att man räds och den genuine Svensken flyr staden. Detta är inte lämpligt för ett barn att växa upp i.

Att media och då LT konsekvent mörkar och vägrar lyfta upp och tala öppet om vem, varför denna eskalerande våg av kriminalitet och problem förekommer förvärrar situationen radikalt. Man låtsas som att detta varit och är normala företeelser som gemene man utför. Detta leder snarare till att det kokar ute i stugorna.

Det är mycket sent nu att återställa ordning i samhället men det är dags och ta i med hårdhanskarna mot kriminalitet och våld. Att börja i skolan är bra..
Skall vi verkligen acceptera detta ??

Skrivet 21 aug 2009 12:23 Patrik™ (Ej registrerad)

sosse pack? nu passar det sig att prata om saken.

låt mig gissa vad som kommer att hända här nu......

1. sossarna kommer att prata vitt och brett om att fixa massor med saker ang kriminalitet i södertälje.
2. vi kommer få besked att dom ohederliga moderaterna inte vill "play ball" så att säga så folk måste rösta fram sossarna.
3. sossarna vinner valet och gissa vad? som vanligt var allt skitsnack från politikerna just det skitsnack

Skrivet 21 aug 2009 12:47 Kjell-Åke Jonsfjord (Ej registrerad)

Det förefaller något märkligt hur de professionellt ansvariga väljer att klarlägga och definiera ett problem, vilket är en förutsättning för att det skall vara meningsfullt att gå vidare för att få till stånd en lösning.
LT-artikeln belägger att de berörda utelämnat den närmast sannolika orsaken till merparten av elendet nämligen föräldrarnas oantastliga och fulla ansvar för vad de så uppnebart lättvindigt,lustfullt och obetänkt producerat. Kjell-Åke Jonsfjord

Skrivet 21 aug 2009 12:54 TT (Ej registrerad)

Socialdemokraterna förnekar sig aldrig.
Vad gjorde de när de satt vid makten i 12 år?
Det är som vanligt Lago du pratar bara skit.

Skrivet 21 aug 2009 13:19 Antisosse som sett Tälje förstöras (Ej registrerad)

SNÄLLA, ALLA södertäljebor, stöd INTE Lago mer !!!!!!
Jerry Springer klass PINSAM ju Rösta RÄTT nästa gång !!

Skrivet 21 aug 2009 13:33 Bianca Muffins (Ej registrerad)

Ser inte Lago ut lite som Quentin Tarantino på bilden???

//Bianca Muffins

Skrivet 21 aug 2009 13:34 Ulrika (Ej registrerad)

Jamen ,hallo alla sossar höga som låga,det är väl bara att njuta av frukten.Det var ju så här ni ville ha det,detta verk är erat och ingen
annans.Skulle även vara bra om sossehöjdarna flyttade hit så att njutningen blev än mer fulländad och ni kunde inspektera ert verk på lite närmare håll.Som man bäddar får man ligga och det är ni som har bäddat!!!!

Skrivet 21 aug 2009 13:35 Daniel (Ej registrerad)

Håller till 100% med NIKLAS

QUOTE Thomas Bodström har en vänlig och härlig utstrålning men låt er inte luras av detta. Om han fick bestämma så skulle vart enda andetag som tas i detta land registreras av en stor dator och kameror sitta i varje gatuhörn, alla skulle ha ett datachip in opererat i kroppen och bli satellit övervakade sån är han.
Mera Poliser behövs INTE dom är ju ändå så inkompetenta dom klarar ju inte ens av att framföra sina egna patrullbilar på ett trafiksäkert sett.
Vi som bor och har växt upp i denna stad vet vilka som håller på tack för mig. H/ Niklas

Skrivet 21 aug 2009 13:47 Jonas Pejnemo (Ej registrerad)

Jonas skrev, citat: "VARNING!!! Dessa två män är inte trovärdiga!! VARNING!!!" slut citat

Vad har du Jonas för belägg för detta. Slå inte på de stora trummorna om du inte har mer att komma med.

Skrivet 21 aug 2009 13:50 Jonas Pejnemo - politisk obunden (Ej registrerad)

Håller med Mikael Savemark. Vad gäller att "läsa detta med avsmak" och att den enda som gör något är Beatrice Ask.... jaha. Hon har nu suttit som justitieminister i 3 år. Varför då denna avsmak... sosseförakt?

Beatrice Ask gör säkert vad hon kan. Jag känner ingen avsmak oavsett vilken av de båda, Ask eller Bodström, som visar sitt "intresse" i denna fråga.

Skrivet 21 aug 2009 13:55 Asuryoyo (Ej registrerad)

Visa att ni menar allvar och Flytta till Hovsjö Geneta eller Ronna!
Nej Just det tror inte era familjer går med på det.
Andra igen har inget val de är tvungna att leva i infernot av behov trängsel okunska och kulturkrock skapat tack vare Socialisternas ständiga törst efter röstboskap ty rödingar tror att nysvenskar(invandrare)per automatik röstar på de och därför ÄLSKAR de sk. ghettos sånna som dessa herrar torde inte gilla att nysvenskar eller någon studerar utbildar sig och sen gör en underbar klassresa som gör de till lago och bodströms jämnlikar och slutar rösta på de nää en underklass som för evigt är bidrags beroende och lydig är gött. folk är inte dumma ni e så igenomskådade
ni och era avkommor lever gott på att låssas bry er om de minsta HAHAHA Miljolönslago bor du kvar i Södertälje???? ni har en sån von oben perspektiv Asuryoyo Tihe mitt folk

Skrivet 21 aug 2009 14:37 Erik (Ej registrerad)

...Lago och Bodström! Företrädare för det Socialdemokratiska partiet som haft regeringsmakten i princip de senaste 30 åren och dess politik som lagt grunden till detta enorma kaos som råder i nästan alla våra större städer - några mer drabbande än andra, Södertälje, Malmö, Landskrona och Göteborg - kommer nu med ett billigt politiskt utspel om fler poliser. Hycklare! Det gör mig nästan spyfärdig - var någonstans fanns dessa krav när Bodström var justitieminister? Nu passar det minsann. Nu, när inte ens sossarna kan blunda för det vansinne som utspelar sig i vissa av våra städer... Moderaterna har gått till val på att utöka poliskåren med 20 000 nya poliser - något som envist motsatts av sossarna, men nu äntligen med moderata justitieministern Beatrice Ask i spetsen verkar gå igenom.

...nu passar det för strutsarna Bodström och Lago att ta upp huvudena ur sanden...lite bekvämare för Bodström nu - när han inte behöver ta ansvar för sina handlingar...

Skrivet 21 aug 2009 15:02 Otrygg (Ej registrerad)

Har Lago och Boström reflekterat över varför vi har fått ett sådant klimat att vi behöver fler poliser? Jag vill leva i ett samhälle där vi skulle kunna ha färre poliser, vaktbolag och övervakningskameror men det verkar inte vara möjligt längre i Södertälje.

Skrivet 21 aug 2009 15:17 DN (Ej registrerad)

Ta ditt eget ansvar först Lago! Ditt parti har ju haft makten i Södertälje unger många, många år. I Södertälje hade en borgerlig majoritet makten 1988-1991, men det var ju 17 år sedan. Bevakning och fler polisen kan ju kanske vara bra, men visa lite ansvarstagande! Kan inte skylla på regeringen nu....

Skrivet 21 aug 2009 15:51 Jordbo (Ej registrerad)

Tycker man kan passa på och tala om för överheten.Som talar om integration och mångmiljonprogram att det är vi vanliga jordbor som är integrationen .Som undervisar och passar barnen i skola och dagis.Som möter dom i tvättstugan. I affären .I bilkön. Som granne . Som vårdar deras föräldrar.Eller möter dom hastigt i gatan.Det är vi som är deras gråa vardag.Tror överheten att svenskar infödda eller de som bott i många år i Sverige,Är gästvänliga och räcker ut en hjälpande hand till en flykting...Bjuder in dom till en traditionell svensk middag.Hälsar dom välkomna med en guidad tur runt sörmland .Hjälper barnen tillrätta i ett svenskt samhälle.Eller visar hur det fungerar i tvättstugan.Nej! Det är många många som stänger sin dörr och sköter sitt och skiter i andra..Tycker överheten att man gör en välgärning när man placerar en flyktingfamilj med traumatiska krigskador i en lite 2:a I ett område som redan har problem.Att barn och unga växer upp i detta södertälje kan bara sluta i katastrof

Skrivet 21 aug 2009 16:32 Göte (Ej registrerad)

Jag håller med "Realisten" om att det finns tillräckligt med poliser i stan. Det är bara så att dom sover när buset jobbar och virseversa. Om det nu är som han säger över 200 poliser i stan, hur kan det då bara finnas 4 st som jobbar på natten.

Skrivet 21 aug 2009 16:38 Kip Walker (Ej registrerad)

Bra att Lago och Bodström kommer, men jag saknar en politisk enighet, en samordning hos partierna i Södertälje, i hela Sverige. Det här riskerar mer att se ut som valfläsk där enstaka partier tycker till. Jag hade en insändare förut i frågan och det kom därefter insändare från KD, FP och nu agerande ifrån S. Men det här är så mycket större fråga som kräver total samordning. Det händer i Malmö, det händer i Göteborg. Polisen + Räddningstjänsten ska dra in på sina budgetar, detta är helt vansinnigt. Polisen och Räddningstjänsten är så viktiga funktioner för oss medborgare så det måste finnas resurser. Politkerna måste nu enas om krafttag på kort sikt, modernare lagstiftning, jouråklargare osv. Sen på längre sikt förebygga problemen. Det är på tiden att visa politisk enighet, styrka och kraft. Sluta anklaga varandra om vem som gjorde vad förut. Det är nu ni ska handla, det är nu Södertäljeborna behöver få lugn och ro ifrån den terror som råder. Agera, annars kommer andra att göra det.

Skrivet 21 aug 2009 19:44 Freja (Ej registrerad)

Vilket röstfiskeri...
Det är inte mer poliser vi behöver!
Det är ansvarstagande föräldrar som saknas. Föeäldrar som vågar och klarar av att sätta gränser och tala om vad som är rätt och fel för ungarna. Vart är alla dessa föräldrar till ungarna som löper amok? Det krävs även hårdare tag från socialen - omhänderta de ungdomar som inte klarar av att följa lagar och regler, håll föräldrarna ansvariga när de står där och "skyddar" sina barn genom att ljuga och säga att de var hemma och ger dem falsk alibi. Polisen gör ett bra jobb som det är men det räcker inte när ungarna hålls bakom ryggen och ingen vågar vittna.
Även kyrkan borde träda fram och ta sitt ansvar.

Skrivet 21 aug 2009 22:50 Jonas (Ej registrerad)

Svar till Jonas Pejnemo: Hej Jonas, tack för frågan och uppmaning! Jag hävdar dock min rätt att skriva mina egna inlägg som jag vill!

Politik som bedrivs formar samhället och våran vardag, ang. Lago tror jag inte ni betvivlar min misstro till honom, med tanke på din politiska obundenhet är du säkert också insatt i folks rädsla att vistas ute i våran stad.

Ang. Bodström var jag tvungen att googla fram en sida jag tyckte passade bra med mina tankar och funderingar, sidan har lite mer ingående vidarelänkar, håll till godo, sprid den gärna vidare om du gillar den och inser problematiken. http://bodstrom.pelpet.com/

När detta utspel kommer i en tid som denna minskar deras trovärdighet.

Mitt inlägg var tänkt som en uppmaning till människor att själva söka information och läsa om hur deras politik lett till denna situation.

Tack för ordet! Jonas

Skrivet 22 aug 2009 09:37 Clark (Ej registrerad)

Blir spyfärdig när ser dessa två clowner, fattar inte alla att det är
Lagos politik som skapat problemen i Tälje? Att dölja misslyckandet genom att införa en arme av poliser i stan påminner om Kina.

Skrivet 22 aug 2009 19:24 O.P. (Ej registrerad)

Håller med Freja helt och hållet. Känner dock en aning avsmak för den hets mot socialdemokratin som får blomstra här. Rent hat, varför? Det är inte enbart Lago, ja inte ens enbart (s) ledningen i denna stad som formar/format den. Det har vi gjort allihop tillsammans på olika sätt, i olika roller. Man må tycka illa om (s), men framför det med lite mer stil än i rena hattoner.

Skrivet 29 aug 2009 10:47 DeSoto (Ej registrerad)

Nej du Lago. S/V/MP är inkompetenta.Oppositionen är mesar.Jag skall i riksdagsvalet rösta som vanligt på mina "favoriter".Men i kommunalvalet skall jag rösta på ngt helt annat.Betänk detta , medborgare.Man kan rösta olika i riks/landsting/kommunal valen!
Då brinner inte bara affärer, skolor, bilar mm.Då brinner det i arslet på vissa!

Skrivet 20 okt 2009 12:18 Missbrukad (Ej registrerad)

Hej! Jag har fått ett datachip inoperat i min högra fot redan 2003, av polisen. Detta har förstört hela mitt liv. Jag vet inte varför polisen gjorde detta. Hade inte gjort något brott. Jag har nu blivit av med mitt liv ett flertal ggr en stor hjärblödning och mindre hjärninfarkter och några hjärtinfarkter. Utsatt för brott efter brott av människor och av dessa personer som satte in chipet i min fot hela mit liv och mina föräldrars liv är förstört. Tål inte el, tål inte ljud tål knappt någonting och jävla förbannad tinnitus som en tvkanal i höger öra och ett högfrekvent pipande i vänster öra dessutom vänster trumhinna spräckt. Hela min kropp är förstörd av värk dagligen. Är detta värt att göra så. Skaffa istället riktigta utredningar och förhör innan sånt görs otillåtet på en stackars kvinna som bara blivit utnyttjad innan och ännu mer efter. Förlorat allt och nästan mina föräldrar.

Innehåll

LÄSARNAS BILDER:

LT.se on Facebook

Semesterbilder

Annat innehåll

SÖK PÅ LT.se

Top Jobs

Kontaktinformation

DAGENS RUBRIKER

NYHETER

Inga artiklar har skapats ännu

SPORT

Inga artiklar har skapats ännu

KULTUR & NÖJE

Inga artiklar har skapats ännu

September 2010

  1. Ti
  2. On
  3. To
  4. Fr
  1.  
  2.  
  3. 1
  4. 2
  5. 3
  6. 4
  7. 5
  8. 6
  9. 7
  10. 8
  11. 9
  12. 10
  13. 11
  14. 12
  15. 13
  16. 14
  17. 15
  18. 16
  19. 17
  20. 18
  21. 19
  22. 20
  23. 21
  24. 22
  25. 23
  26. 24
  27. 25
  28. 26
  29. 27
  30. 28
  31. 29
  32. 30
  33.  
  34.