Garderobskaos efter juldagsfest
Relaterat
Ett trettiotal jackor hänger kvar i foajén på Axa sports center dagen efter det stora kalaset. Och de lär hänga kvar.
– Vad tror du? säger festarrangören Henrik Karlsson från Arenabolaget uppgivet. De där jackorna blir nog kvar här, de tillhör förmodligen dem som bytt upp sig.
Henrik och de andra i personalen är trötta och ledsna. Och lite arga.
Det blev ett trist slut på den stora festen i Axa sports center. Kön till garderoben blev så stor och trycket gjorde att den löstes upp och det blev anarki. Jackor, väskor, telefoner och kameror bytte ägare. Det tog över två timmar innan alla gäster hade fått chansen att
– Visst, vi tar på oss att det var ett stort logistikproblem, och vi är väldigt ledsna över att det blev så här. Jag vill inte säga att vi var för få i garderoben, men det blev för stort tryck och för lång kö. Sedan är det svårt att reda ut vems ansvar det är. Det lär bli en försäkringsfråga och vi har inte direkt självrisk på 1500 kronor, fortsätter Henrik Karlsson medan han hjälper en festdeltagare att leta reda på rätt plånbok.
– Jag blev av med massor. Jackan, väskan, kamera, smink och pengar. Det är klart att det känns trist. För även om det var struligt redan vid insläppet var själva festen kul. Men att stå kvar här i ett par timmar och sen inte hitta något av sina saker var inte roligt, säger Sofia Sjögren, en av många som var tillbaka på festplatsen dagen efter för att leta efter sina förlorade saker.







































Senaste kommentarerna:
Skrivet 26 dec 2008 18:01 Olof (Ej registrerad)
hur kommer det sig att alla verkar så förvånade?
Skrivet 26 dec 2008 18:21 Karin (Ej registrerad)
Det fanns ju folk med förköpta biljetter som inte vart insläppta, och kan man inte hålla reda på hur många biljetter som släppts så hur ska man kunna hålla rätt på en garderob. Jag hoppas att dom inte kommer få tillstånd att upprepa detta nästa år och att dom ersätter de som vart nekade inträde.
Skrivet 26 dec 2008 18:23 Habib (Ej registrerad)
2000 personer och EN garberob. Vad hade ni förväntat er? Vart var vakterna vid slagsmålet? Riktigt dåligt arrangerat faktiskt! Kändes som att man festade i en lagerlokal...
Skrivet 26 dec 2008 18:27 fick iaf tillbaka min jacka! (Ej registrerad)
Så jäkla synd att det blev sånnt kaos. Men det var samntidigt kaos redan när alla skulle in....å hänga av sej i garderoben, folk trängdes å det tog tid. Dom skulle haft mer personal på plats.
Skrivet 26 dec 2008 19:08 Förbannad och 200kr fattigare (Ej registrerad)
Insläppet var en ren katastrof. Dom lovade stans smidigaste insläpp. Kom dit vid 23 och kön var en klunga på ca 200pers som bara stod och väntade. Ingen planering alls. Tog en timme att komma in. Mitt i allt så stängde dom dörrarna för trycket blev för stort. Polisen gjorde, till skillnad från arangörerna ett jättebra jobb och styrde upp allt. Fixade så det bildades köer så allt flöt på smidigare. Men vilket jävla skämt till fest. Spenderade en timme där inne. Som tur var orkade jag inte vänta ytterligare en timme i garderobskön, hade antagligen inte haft kvar jackan då, En ren katastrof till fest. 200 spänn och en juldag och åt helvete. Hoppas arrangörer låter bli en ny fest nästa år. J-vla sopor! Lovade mycket, höll... inget?
Skrivet 26 dec 2008 19:11 Thomas (Ej registrerad)
Ja du Olof det slog mig med...nu för tiden skall man bara ta för sig av det man kan komma åt.
Tråkigt i alla fall att detta hände.
Skrivet 26 dec 2008 19:12 reklamation? (Ej registrerad)
alla verkar så förvånade för att det inte ska kunna hända. det arrangeras jätteevenemang för jämnan och detta ska vara det allra MINSTA av problemen. men det var värdelöst planerat. att ta sig in på arenan, att hänga in jackan, att beställa, och att ta sig ut... och jag personligen fick leta reda på min egen jacka för den hittade inte personalen... den låg i nåt hörn. och detta betalade man 200 kr för? jag kom ut strax efter kl 4:30. absolut inte OK. jättetabbe från arrangörernas sida. det hela var pinsamt dåligt. och polisen ska ha ett stort tack för sitt jobb!
Skrivet 26 dec 2008 19:22 Arg mamma (Ej registrerad)
Min dotter var med sin sambo och goda vänner på er fest, biljetten till festen kostade 200 kr per person plus garderobsavgift 20 kr.
Min dotter fick ta sig hem i bara en tunn klänning då hennes nya mörkblå bomerangjacka nu "sitter på någon annan".
Jag hoppas att du vars dotter, sambo, fru eller annan tjej/kvinna i din närhet som efter juldagskvällen har en blå bomerangjacka i storlek S har KURAGE att fråga var jackan kommer ifrån! Men kurage kan väl många i den här stan inte ens stava till längre...
Att man inte man kan lita på att ha sin jacka i en bemannad garderob, att arrangörer inte kan sköta sitt jobb dvs inga obehöriga i garderoben för det finns bara ett ord SKANDAL!
Om jag förstått rätt fanns det även polis på plats vid garderoben, trots det kunde personer fritt gå in och hämta "sina" jackor själva i garderoben bara dom hade ett garderobskvitto att visa upp!
Skrivet 26 dec 2008 20:03 B L D (Ej registrerad)
Så oorganiserat allt blev kaos o våra jackor e borta med nycklar smink pengar körkort kontokort o allt! Till ett värde av ca 7000/pers!! vem kommer att betala tillbaka dessa pengar o jackor mm?? Är alla drabbade med på masstämning??!!
Aldrig mer!
Skrivet 26 dec 2008 20:13 Fd innehavare till vinterjacka! (Ej registrerad)
vad jag hörde var att närmare 3000 gäster var närvarende under kvällen vilket blir en väldigt stor summa pengar i biljett instäkter.Därför tycker jag det inte borde vara ngt stort problem att ersätta de gäster som blivit av med sin jacka(mig bland andra)
sen vill jag ge polisen -5 polisbilar i utfört arbete av 5 möjliga!
Skrivet 26 dec 2008 20:49 Besviken gäst (Ej registrerad)
KAOSET var inte BARA i garderoben ska jag be om att få tala om. När jag själv hade stått i baren för att beställa i ÖVER 1TIMME så gav jag upp och åkte hem. Tycker INTE det är rätt att personer som känner bartenderna ska få förtur och låta oss andra vänta. Att man la ut så mycket pengar på inträde och sen även garderobsavgift är F*N skammligt. En del vakter var även dom otrevliga när man hade frågor t.ex ang att det fanns lappar uppsatta vid barerna om att man kunde hämta ut pengar med kort i garderoben MEN när man kom dit så kunde man inte det. Frågade en vakt om varför det var så och fick då svaret: Hur *** ska jag veta det jag bara jobbar här?! Najs sa jag och gick vidare. När man sen får betala 95kr för ett litet glas med drink som sen visade sig smaka vatten och var ljummen det är nåt jag gärna hade stått över.
Skrivet 26 dec 2008 21:10 Skit fest! (Ej registrerad)
Det var den sämsta planeringen jag vart med om!! Jag har arangerat flera fester med upp till 500 personer och har aldrig haft några problem. Om man nu bestämer sig för att ha en fest för 2000 pers så kanske man ska göra så att man kan hämta jackorna på ett ställe och lämna på ett annat?! förövrigt tycker jag att det skulle vart mer personal överallt!!
Absolut den sämsta festen jag har vart på!!
Skrivet 26 dec 2008 21:32 jefe (Ej registrerad)
e det nåt som funkar i den här stan!!!
Skrivet 26 dec 2008 21:47 Missnöjd juldagsfirare (Ej registrerad)
Måste nog säga att detta var den absolut sämst "anordnade" festen jag någonsin har varit på. Hur i h*****e kan man inte ha kravallstaket vid ingången? Hur trodde de att det skulle vara vid entrén? Att alla bara skulle stå snällt i kö och vänta på sin tur att bli insläppt. Hur kan man anställa så fruktansvärt inkompetenta vakter som inte ens kan styra upp en kö och hålla ordning på stället utan det krävs att polisen kommer dit och gör jobbet åt dem. Bartendrarna var inte bättre. Kunde ju inte ens blanda drinkar utan överdoserade alkoholen så ofantligt att den var nästintill odrickbar. När man sedan skulle hämta sin jacka vid garderoben får man en smärre chock. Vad gör alla dessa människor därinne? Det råder anarki och folk tar första bästa jacka som är snyggare och dyrare än sig egna. Såg inte att de kollade ålder på en enda person som släpptes in. Var fanns denna åldergräns på 20 år? Jag hoppas att dessa människor som "ordnade" festen aldrig får tillstånd till något sådant igen.
Skrivet 26 dec 2008 22:07 Kristina (Ej registrerad)
Det mesta är redan sagt. Jag kan bara återigen anmärka på den extremt bristfälliga organiseringen av denna fest. Det är skandal och oerhört pinsamt frör Axa Sports Center att ha gå med på något sådant här. Det är ren dumsnålhet som orsakat alla dessa skandaler. Allt hade kunnat lösas med mer personal. Fler vakter! Fler bartenders!
Om detta hade inträffat på någon av stadens befintliga krogar så hade tillståndet rykt på 3 sekunder. Arrangörerna bör definitivt ersätta alla berörda parter inklusive polisen för deras hårda arbete. Polisen användes ju faktiskt som extra vakter. Allt för att arrangören skulle spara en slant.
Skrivet 26 dec 2008 22:41 ... (Ej registrerad)
Nog fick man läsa om festen efteråt (som utlovat). Det är med glädje jag inser att jag gjorde rätt som sålde biljetten i sista stund och på så sätt blev skonad från denna katastrof. Att stå ute i kylan i över en timme för att inse att man inte ens kommer in. Smidig kö var det va?! Vem vill inte betala 20 kr för att få jackan snodd?! En fet ursäkt för denna förstörda kväll är det minsta arrangören är skyldig. För de inser väl att detta är helt och hållet deras fel. Jag citerar Henrik (arrangör?!) " Jag vill inte säga att vi var för få i garderoben, men det blev för stort tryck och för lång kö" alltså var ni för få i garderoben... Patetiskt...
Skrivet 27 dec 2008 01:19 dude (Ej registrerad)
grym fest vilket j*vla gnäll
Skrivet 27 dec 2008 01:42 Logistikern (Ej registrerad)
Jag talade med både vakter och garderobspersonal. Båda verkade dåligt informerade och förberedda på det som hade hänt. Logistiskt sett var detta en katastrof. Det finns mer struktur i en sandlåda. På tok för hög musik, dåliga barer (och det man köpte) och det kändes så billigt att jag nästan blev ledsen.
Men jag måste säga att jag hade flyt vid insläpp. Var där strax innan 23, stod ute i max tio minuter, sedan kön till garderoben i kanske 20 minuter. Visst är det väldigt lång tid, men jag hade väl ändå tur som åkte lite tidigare... Bra initiativ med gratisbussar från stan, men hur ska man ta sig hem?!
Skrivet 27 dec 2008 01:45 Besviken (Ej registrerad)
Arrangörerna borde synas under lupp, för det var en rent av livsfarlig tillställning!
Skrivet 27 dec 2008 02:16 Utflyttad till en bättre stad (Ej registrerad)
Juldagen eller Fuldagen? Mycket är redan sagt. Det här var den sämsta fest jag har gått på någonsin. Kom vid 11 och fick trängas i "det smidiga köinsläppet" för att sedan lämna in jackan i "den smidiga" garderoben och för att sedan beställa öl som tog 20 min. Total tid i olika sorters köer: Över en timma! Gick vid halv två för att lättare hämta ut jackan och tur var väl det. Katastrof vid garderoben kändes som ett tänkbart scenario. 6 pers i garderoben för 2000 fulla människor som vill ha sin jacka?? Kom igen, var var planeringen?
Ni som blivit av med jackor borde ligga på så ni får ersättning. Det enda som lyfte upp var att man fick träffa gamla vänner. USELT ARRANGEMANG! Tack till polis och ambulans för att ni styrde upp så bra ni kunde.
Skrivet 27 dec 2008 02:35 EC (Ej registrerad)
Pinsamt. Det känns dock som att detta är ett relativt vanligt förekommande fenomen i Södertälje under de "stora" utedagarna, oavsett plats eller arrangör.
Sen att man i förväg hört från vakter (som skulle jobba under kvällen ute vid AXA) att det skulle vara för lite personal osv gör ju inte saken bättre. Vakterna insåg alltså i förväg att det skulle bli kaos, men inte arrangörerna? Det må vara finanskris, men maken till snålhet får man ändå leta efter länge för att överträffa.
Skrivet 27 dec 2008 06:05 En annan arg mamma (Ej registrerad)
Min dotter fick också ta sig hem i en tunn festklänning. Det blev en extra utgift för taxi i och med det. Hennes stulna ytterplagg var inte direkt gratis heller. Hon hade ändå tur om inte blev av med väska, kamera eller mobil som vissa ungdomar blev. Det är dessutom ingen rolig procedur med försäkringsbolag där självrisken också är hög.
Jag vill inte lasta arrangörerna för allt. Det borde väl finnas klara regler kring hur många garderober man måste ordna för så många besökare. Det är en tänka-själv-övning att det inte fungerar med en sådan flaskhals. Framför allt inte på natten för ungdomar, varav de flesta i olika stadier av berusning. Det går inte att jämföra med ett idrottsevenemang för 2000 personer dagtid.
Att ett antal ungdomar väljer att sno någon annans väska, ytterplagg, plånbok e. dy. gör en både förbannad och ledsen.
Skrivet 27 dec 2008 08:38 Usch och blä! (Ej registrerad)
Fyfan vad värdelöst! Håller med alla som har skrivit här ovan.
Och Taxi bolagen i staden ska också ha fett med RIS!!!!
Inga taxi bilar, trots att man fick svar av växeln att dom hade alla bilar ute! Väntade i 1 ½ timma på taxi, inte helt okej....
ALDRIG mer juldagen........ Så jävla överskattat!!!!!!
Skrivet 27 dec 2008 09:40 JS (Ej registrerad)
Ett väldigt bra sätt för arrangörerna att kanske lura pöbeln på pengar.
Billiga utgifter för arrangemanget och dyra priser för folket.
Skulle vilja se intäkterna på det....
Skrivet 27 dec 2008 09:53 God Jul (Ej registrerad)
Konstigt att ett arenabolag med flera "gäst" arrangörer floppar en lika stor fest som grupper med unga klarar av att hålla uppåt sthlm. Syftar på La Creme, Experience, SBN med flera...
Skrivet 27 dec 2008 10:23 Kul Jul fest (Ej registrerad)
Om man tar betalt i en garderob, så ansvarar man för allt som e där inne.och har man inte försäkringar som täcker så kommer det att kosta. Ni som var där ska inte nöja er med att erat försäkringsbolag ska stå för kostnaden, det är festarrangören ansvar. Nå vem är ansarig i slutändan Scania, arrangören eller ni som gick på festen, som litade på att ni skulle få tillbaka era jackor eftersom ni hade betalt för att dom skulle ha hand om jackorna. Jaja fy skäms på er, dålig stil.....
Skrivet 27 dec 2008 10:30 upprörd (Ej registrerad)
Ja det blev verkkligen ett fiasko.. Kvällen började med att köa i 1 och 1/2 timme även fast det var lovat att det skulle vara "köfritt". Det var kallt och obehagligt dels för att folk var väldigt arga och för att det blev väldigt trångt. I det läget var det bara tur att man inte har klastrofobi. Sen kvart i tre när jag och resten av alla männsikor skulle hämta ut sina jackor var det dags för kaos nr 2. Jag hamnade längst fram och försökte få ut några jackor, garderobspersonen hittade då 2 av 4 jackor. Så där stod jag medans 2000 personer tryckte på, männsikor stod och grät berdivid mig. Det var faktsikt riktigt obehagligt för att folk blev som desperata, plus att det gjorde väldigt ont.
Se till att de personer som fick lida för det här blir ersatta, tänk på att det är väldigt många...
Skrivet 27 dec 2008 10:58 /J (Ej registrerad)
Sämsta sk**en någonsin!! Först köa en och en halv timme för att komma in med FÖRKÖPT biljett, sedan tränga sig svettig och slagen i garderobskön. Till råge på allt var personalen fruktansvärt otrevliga i baren och hade inte tid till att servera andra än dom de kände. Vad hände med tre dansgolv? Blev två dansgolv och ett PARTYTÄLT för 20 pers med musik och av 6 barer blev det tre! Av ca 2500 pers är garanterat 2000 GRYMT besvikna!! Jag hoppas verkligen att ni "ARRANGÖRER" aldrig mer får styra upp annat än barnkalas!
Skrivet 27 dec 2008 11:15 Trött (Ej registrerad)
Jag stod i jackkön redan 02:30 och redan då var det kaos, som tur var fick vi våra jackor. Men det blev ett bråk precis brevid mig och två vakter var frammemen de drog efter 2 min o lämnade personerna som började bråka igen. Denna fest var en stor skandal men inte överraskad att det händer i vår härliga stad.
Grattis till er som hade glädjen att städa efteråt :)
Skrivet 27 dec 2008 12:29 OK (Ej registrerad)
Vad jag är mest intresserad av är varför det är så många kommentarer som är borttagna.
Skrivet 27 dec 2008 12:29 Nöjd (Ej registrerad)
Ge fasiken i att gå dit nästa år om du nu är så missnöjd!!
PAJJAS
Skrivet 27 dec 2008 12:45 J (Ej registrerad)
Vem arrangerade egentligen festen? Och varför lämnar man nycklar, plånböcker osv i garderoven, är ju bäddat för misstag....
Skrivet 27 dec 2008 13:26 mamma p-98 (Ej registrerad)
Det mest skrämmande är att det är samma "snubbar" som sköter klubben?
Vilket gör att vi som har barn i klubben får arbeta mer ideellt för att täcka upp för dylika fiaskon. Dessutom gör det stadens och klubbens redan sargade anseende en otjänst.till arrangörerna vill jag bara säga: AMATÖRER!
Skrivet 27 dec 2008 13:29 Estrella (Ej registrerad)
Känner inte till festen i fråga eftersom jag spenderade Juldagen med min familj. Men det viktigaste har inte framkommit, var det Lagos, Syrianernas eller den globala uppvärmingens fel?
Skrivet 27 dec 2008 13:48 T (Ej registrerad)
Jag hoppas bara länstidningen följer upp det här!!!
Så att respektive får ersättning för allt detta..
Jackor, plånböcker,nycklar,låssmeder för att byta hemmalås, telefoner m.m.
Snälla Länstidningen följ upp detta så att arrangören inte slipper undan att betala ersättning för allt som blev stulet!!!
Skrivet 27 dec 2008 14:10 thomas muller (Ej registrerad)
vad hade detta hänt om det skedde på en krog i innre tälje?
de hade säkert fått stänga och indraget tillstånd. så vad ska du gör ått detta herr krog sheriffen Göran Moberg? kan bara säga,,, skandal. är verkligen AXA så beroende av dessa pengar under denna kväll? om de så,så borde de gå i konkurs fy skäms på er.......och jag ska ha tillbaka min jacka. alldrig mer sponsra erat fiasko hockey lag!!!!! JAG TROR ATT ROBBANS OCH DRGANS JACKA OXÅ BLEV FÖRSVUNNA!!!!!!!
Skrivet 27 dec 2008 15:30 Sandra (Ej registrerad)
Den här festen var ett stort skämt... Att man fick stå i kö i över en timme för att ens komma in med sin förköpta biljett säger väl allt? Men att sedan gå till garderoben där man har betalat för att hänga in sin jacka och inte få tillbaka den. Ställde mig i kön kvart i tre, kom därifrån klockan fem på morgonen UTAN min jacka, kontokort, hemmanycklar, mobilen, körkort, väska och diverse småsaker. Att jag sedan får till svar att de inte hittar jackan innan hela kaoset har brytit ut. Då undrar man vad det är för personer som jobbar där som inte kan hålla reda på en jacka. Att jag nu måste byta lås är ni "arrangörers" fel, så jag skickar glatt min räkning till er för hela kalaset. För alla hundratusen som ni fick in igår är det nog inget problem. Så jag ser fram emot att få ersättning för min Boomerang jacka, och en taxiresa på 600 kr eftersom att jag inte kom in i min lägenhet. Att sedan Södertäljes polis & arrangörerna går därifrån när vi utan jackor står kvar, ja det är helt otroligt!
Skrivet 27 dec 2008 15:39 Smarta tjejen (Ej registrerad)
Varför gå ut på juldagen? Sitt hemma istället nästa år med några goda vänner och drick glögg,öl, vanligt vin eller vad man vill ha och lyssna på musik hemma så slipper man bråk och annat elände ute! Jag tycker synd om er som förlorade så mycket värdesaker.
Skrivet 27 dec 2008 16:44 Fia (Ej registrerad)
Jag kan inte hålla med er som berömmer polisens insats. Jag bad polisen om hjälp mer än en gång när folk föll i garderobskön, grät och hade panik för att de blev nertrampade - polisens svar var att jag skulle vända mig till arrangören om jag hade klagomål. Vakterna var uppenbarligen alldeles för få och då tror man ju att polisen som är på plats ska hjälpa till. Nu gjorde de ju det till slut men då var katastrofen ett faktum. En värdelös fest med dålig planering från början till slut!!! Skulle ha gått till Berget istället...
Skrivet 27 dec 2008 17:20 2kg ilska rikare (Ej registrerad)
Dom skulle inte ens kunna styra upp ett barnkalas eller ens en korvkioskkö. Tack för en pisskväll. Hoppas ni aldrig försöker er på något sånt igen. Helst inget alls över huvudtaget. Ni gör nog mer nytta i en igloo på svalbaard än ni gör i Södertälje. Låt oss vara och kom aldrig mer igen. Större misslyckande får man leta i evighet efter.
Skrivet 27 dec 2008 19:32 Har man arrangerat fester förr? (Ej registrerad)
Vart vänder man sig för att få pengarna tillbaka? Vi stod i denna oorganiserade kö för att bli insläppta i över en timme. När vi var nästan framme stängdes insläppet och vakterna skrek att alla skulle bilda 2 köer. Hur skulle detta arrangeras, när folk redan var nog förbannade, dessutom tryckte bakomvarande på så att man fick panik. Vi gick därifrån utan att ens försöka komma in. Biljetten har jag kvar och jackan också...
Skrivet 27 dec 2008 20:38 PartyPrissorna (Ej registrerad)
Fyy Fan va kul jag hade på Juldagen:) Visst jag fick stå i kön i nån timme innan jag kom in och det kanske tog lite tid att beställa å det va svårt att få sin jacka. Men Kom Igen nu i Kön på väg in lärde man känna massa nytt folk, det fanns flera barer så att få tag i dricka va inga problem tycker jag grymt drag i tältet:). Jag hade skitkul iallafall. Stort tack till dom som arrangerade denna fest. Synd bara på alla Idioter som ställer till med problem. (stöld & bråk) P.S Tack till killarna som jobba i det vita tältet som såg till att min å mina vänners kväll blev lyckad:)
Skrivet 27 dec 2008 22:08 S (Ej registrerad)
Detta fiasko kommer givetvis att leda till att vi idrottsföräldrar får jobba mer ideellt för att täcka upp ekonomiskt för de misstag som arenabolagets amatöraktörer ställt till med.När ska det bli ordning i lekstugan? det är ju inte första fiaskot.Varken staden eller sportklubben behöver mer påspädning av dåligt rykte.Arenabolaget och Sportklubben borde hålla på med saker de kan,,,vad det nu kan vara?
Skrivet 27 dec 2008 22:21 Julkaos (Ej registrerad)
det är inget annat än en skandal! Min sambo vart tvungen att "leta reda" på sin egen jacka och visst fan kunde han ha roffat åt sig flera jackor till! Det gjorde han självklart inte men att det ska gå så snett att man blir bedd om att hämta sin egen jacka så förstår man att det gick som det gick. Det sista man förväntar sig när man går på "årets fest" är att man på köpet blir av med allt man äger och har. Har ansvariga gått ut med någon slags ersättning för alla de stackare som blev av med saker eller inte kom in? För det är absolut det minsta de kan göra!
Skrivet 27 dec 2008 22:36 Julkaos (Ej registrerad)
Skandal! Min sambo blev tillsagd att leta reda på sin egen jacka. Han kunde utan några somhelst problem ha tagit ytterligare ett par jackor med sig ut. Självklart gjorde han inte det men det är inget annat än skandal när man betalar för att gå på "årets fest" och sen blir bestulen på allt man har och äger! Självklart ska alla som blev av med minsta lilla få kompensation och sen undrar jag om några av de ansvariga har gått ut med någon slags lösning. Känner folk som inte ens kom in och hade biljetter. De måste ju självklart få sina pengar tillbaka!
Skrivet 28 dec 2008 09:38 simlärare (Ej registrerad)
Jag var där, jag kom in, och jag gick som tur i god tid ! Redan då var det dräggigt och äckligt.
Jag hade förväntat mig mycket mer, jag trodde isen skulle vara täckt och användas som dansgolv, trodde att hela arenan skulle vara till godo för det verkade 'så stort' ! ! Men icke..
Och det här med för lite personal håller jag med om, det märktes i baren. Jag stod i säkert 20 min, LÄNGST fram och skulle beställa EN öl och EN cider, men NE! Hon såg inte mig, jag viftade, ursäktade, hallåade, NE! Alla andra kom och blev serverade före hela tiden... HON SÅG INTE, HON TITTADE INTE ENS. Argh....
Skrivet 28 dec 2008 11:34 Besviken (Ej registrerad)
Fan vilken dåligt planerad fest ni visste väl att det skulle bli kaos med 2000 pers. Värsta natten jag har varit med om!
Skrivet 28 dec 2008 11:39 ... (Ej registrerad)
Vad f an hade ni räknat med när det är 2000 pers. Det kanske hade behövts vuxna och fler i garderoben? Ni hade inte nåt kö system när man skulle in då får ni ju räkna med att det blir kaos. En entre öppen för 2000 hur tänkte ni där?
Skrivet 28 dec 2008 13:12 Glidaren (Ej registrerad)
Giriga personer nyttjade SSK renome för att pungslå krogarna i stan på bästa dan på hela året med hjälp av vissa som skulle dela profiten mycket pengar försvann och lämpligt för vissa "Stals "tex Garderobskassan !Eländet oorganisationen samt kaoset fick andra betala och lida tex de som betalat ocker entren de som led och köade i svinkallt väder i timmar de som blev av me sina kläder och tillhörigheter sam t polisen som fick lida helvetes pinn för att bringa ordning i en huggsexa Kaos dett svineri borde aldrig mer tillåtas och vissa borde ställas till svars och inte få gömma sig bakom SSK s varumärke ......SKAM
Skrivet 28 dec 2008 16:14 Ofta sedd besökare i Axa (Ej registrerad)
Kollade inte SSK upp de sk festfixarna?? Vad hade de för erfarenhet av att anordna fest? Jag tycker att det är märkligt att SSK alltid misslyckas med sina arrangemang, tex Rhapsody där maten tog slut. Kanske dags att byta ut Smaksenasation de verkar inte vara något vidare på att vilja förvalta sitt namn och rykte?
Skrivet 30 dec 2008 14:32 Aldrig mer utgång i tälje (Ej registrerad)
Egentligen kan jag inte annat än att hålla med övriga inlägg; helt klart den sämsta festen i mannaminne och arrangörerna borde anmälas. (Måste även tillägga att polisen inte gjorde en bra insats-mitt i tumultet står två polismän som inte har en aning om vad de ska göra. Hallå! Har ni inte fått en utbildning i upploppssitutationer?!?! Och vems skattepengar är det som går till att hålla ordning och reda i samhället...?) DOCK, måste poängteras, hur svinigt festen än var arrangerad, så var det gästerna som orsakade kaoset...tänk på det nästa gång. (Själv stod jag och plockade upp jackor och ställningar från golvet som välts omkull, och jag jobbade inte i garderoben...) Hade i likhet med "simtränarens" inlägg trott att isbanan skulle användas som dansgolv.
Skrivet 30 dec 2008 22:23 DregNET (Ej registrerad)
Värdelös fest
, katastrofalt värdelös barpersonal, urusla vakter .