Nyheter

Publicerad 17 november 2009 Uppdaterad 17 november 2009
Textstorlek 1 2 3

Kerimo hotas efter beslut om Seyfo

– De borde respektera vårt beslut och vår åsikt säger riksdagspolitikern Yilmaz Kerimo (S) som efter erkännandet av Seyfo tagit emot anonyma hot om bojkott av partiet.

Relaterat

Artikelbilder

Fotograf: LT-arkiv

Socialdemokraternas beslut att erkänna Seyfo som folkmord är odemokratiskt. Det tycker Turkiska Ungdomsförbundets kanslichef Serpil Önal.
– Politiker borde lämna det till historisk forskning att bestämma vad som hände eller inte. På det här sättet så bidrar de bara till att öka klyftorna och hatet mellan de olika grupperna.

Södertäljebon Yilmaz Kerimo tror dock på erkännandets försonande inverkan.
– Det här är ett första steg till att förlåta och göra upp med sitt förflutna, så gjorde man i Tyskland för att gå vidare och försonas med judarna efter förintelsen och likadant borde Turkiet kunna göra här. De som sänder anonyma hot kommer också att inse det till slut.

Turkiska Ungdomsförbundet har blivit nermejlade av medlemmar som är arga och besvikna. Men styrelsen har ännu inte fattat något beslut om någon bojkott mot partiet.
– Men vi anser att den fria debatten kvävs när socialdemokraterna sätter punkt på det här sättet. Det gör mer skada än nytta, säger Serpil Önal.

Publicerad 17 november 2009 Uppdaterad 17 november 2009
Textstorlek 1 2 3

Senaste kommentarerna:

Skrivet 17 nov 2009 12:21 Folket (Ej registrerad)

Stå på dig Yilmaz, vi är hundratusentals bakom dig! Ditt jobb betyder oerhört mycket och vi är stolta över dig.

Skrivet 17 nov 2009 12:38 BagdadBOB (Ej registrerad)

Inte nu igen... Vad handlar allt om egentligen?

Skrivet 17 nov 2009 12:42 Trött Södertäljebo (Ej registrerad)

Detta är ett demokratiskt land. Då får väl nästa val avgöra socialdemokraternas framtid. Där kommer man att se resultatet av detta.

Skrivet 17 nov 2009 13:05 Rune (Ej registrerad)

Låta historikerna utreda? Pytsan! Den här frågan är redan utredd. Vi vet att det skedde ett folkmord på armener och andra kristna under första världskriget. Det är ett historiskt faktum. Kom ut ur garderoben istället och sluta upp att vända världen ryggen. Er förnekelsekamp är förlegad och börjar kännas mer än unken!

Skrivet 17 nov 2009 13:15 Elle (Ej registrerad)

Nu gäller det att vi som stöttar Yilmaz & co också visar det. Vi måste skriva fler mail än turkarna så att socialdemokraterna förstår att de kommer vinna väljare på detta. Att många turkar hotar med att sluta rösta rött kanske är lika bra?

Skrivet 17 nov 2009 13:23 tyvärr (Ej registrerad)

Det är synd att Kerimo hotas, för det var inte han som drev frågan om att erkänna Seyfo. Det var flera andra som gjorde det.

Skrivet 17 nov 2009 13:34 Bad Burrito (Ej registrerad)

Turkar dödar 1.500 000 människor 1915-1917 och det är turkarna som är upprörda över att folk erkänner att det hände?

tror inte att Turkiet är redo att komma in i EU

Skrivet 17 nov 2009 13:51 MA (Ej registrerad)

Vi stöttar dig Karimo! Låt inte några ynka turkar skrämma dig ;)

Skrivet 17 nov 2009 14:02 nino (Ej registrerad)

Jag håller med om att historia borde avreageras av historiker. Vi pratar demokrati och yttrandefrihet med mera men försöker tysta en debatt som är viktig att diskuteras. Tycker att förbundets kommentar är neutral och inget ni behöver skicka tillbaka henne till Turkiet för:)

Skrivet 17 nov 2009 14:03 Kekko (Ej registrerad)

Äntligen en vettig kvinna med sunda åsikter i frågan. Stå på dig Serpil!!!

Socialdemokraterna borde ha ansvarsfulla politiker som du i sina led! Inte sådana som bara försöker att skapa hat mellan kristna och muslimer!

Skrivet 17 nov 2009 14:08 Clas (Ej registrerad)

"De borde respektera vårt beslut och vår åsikt" Kan en riksdagsledamot verkligen ha sagt något så in i helvete idiotiskt? Som medlem är det väl i högsta grad min rätt att ha en annorlunda åsikt och uttrycka den.

Intressant att den mer demokratiska åsikten kommer från en vanlig medborgare som Serpil

Skrivet 17 nov 2009 14:18 Tony (Ej registrerad)

Serpil lilla> Historisk forskning har redan sagt sitt och de har lagt fram flera rapporter utan att den turkiska regimen har gjort nåt. Socialdemokraterna och andra partier eller länder tar inte ett sådant beslut från luften. Så Serpil du borde nog själv ta fram rapporter och fakta för att bevisa att forskarna har fel. Sedan tycker jag att det räcker med turkarnas förtryckarregim, vi bor här nu så ni får respektera demokratin i Sverige.

Skrivet 17 nov 2009 15:11 Sultan (Ej registrerad)

Elle: Akta dig, du avslöjar er agenda om att detta enbart är ett röstfiske! Snyggt! Tack för förtydligandet!

För övrigt vill jag påpeka att det råder yttrandefrihet i Sverige där en fri åsiktsbildningen är vital. Jag kan närsom neka en utrotningen av judar och förneka ett folkmord på Armenier. Jag nekar inte judarnas utrotning, eftersom den är internationellt erkänd! Och juridisk bevisbar, pga av denna sorliga händelse upprättades ICJ, ICJ som än inte erkänt ett folkmord på armenier. Just för att Armenien hämmar en fri bevisprovning i domstolen genom att vägra öppna sina arkiv, när Turkiet och Ryssland står öppna med sina resp arkiv.

Ingen kan ta min rättighet till en fri åsiktbildning ifrån mig. Håll inte andan mina vänner, detta beslut kommer aldrig gå igenom i riksdagen.

Skrivet 17 nov 2009 15:15 en svensk insatt (Ej registrerad)

Demokrati är just att få säga vad man tycker och tänker,och sånna onda krafter som serpil och hennes medeltida tänkande kryp skall inte få bestämma över vad folk tycker och tänker,och speciellt inte genom hot och andra våldsfasoner!!!
Tror hon eller sina ondakrafts medarbetare att det är bara herr kerimo dom ska tysta?
det finns miljoner som tycker som honom,och ingen kommer att vara tyst!
Och att som denna fröken säga att man ska överlåta det till historiker bevisar ju bara deras inställning till dom mänskliga rättigheterna!
Det ÄR redan bevisat att turkarna begick ett folkmord på dom kristna i området,det är bortom all tvivel,man kan inte få ut mer bevis när det gäller begreppet folkmord!
Så kliv fram med til verkligheten,vill ni gå med i eu så MÅSTE ni börja bete er civilicerat,inte komma med sånna falska påtryckningar och försöka påverka,börja med er själv serpil,så kanske eran regering börjar att lära sig !

Skrivet 17 nov 2009 15:16 sultan (Ej registrerad)

Respektera demokrati? Tony??

du verkar inte allt för påläst om vad demokrati och yttrandefrihet innebär?
Sådana som du gör mig mörkrädd.

Det är just vad sådana partier och länfer som Frankrike gör, tar beslut ur luften. När det finns en diaspora som hittar på en massa skit!

tony lägg upp arkiven från Armenien eller kan inte syrianerna lägga upp sina arkiv. Låt en fri debatt flora, och göm inte undan saker!

Jag råder alla att läsa rapporten som Armeniens första premiärminister skrev om hur man gått bakom ryggen på osmanerna, mobiliserat sig i ryssland dödat tusentals muslimer och hur ni armenier själva blev utnyttjade av imperaliststaterna.

Skrivet 17 nov 2009 15:21 Christoffer (Ej registrerad)

Tony> De väl DU och Kerimo som borde respektera demokratin. Demokrati innebär väl att alla får utrycka sin åsikt fritt? Ska man inte få diskutera något för att socialdemokratiska årskongressen har tagit ett beslut. Man kanske ska bara acceptera FRA etc o bara gå vidare?

Skrivet 17 nov 2009 15:23 Habbe (Ej registrerad)

Yilmas, du har mitt stöd i alla fall.

Clas

Vem har sagt att du inte får ha en avvikande åsikt och uttrycka den?

Skrivet 17 nov 2009 15:24 Erik (Ej registrerad)

Historikerna har redan sagt sitt - de är rörande överens om att folkmordet på assyrier, armenier och pontus-greker är just ett folkmord. Forskarna har alltså gjort sitt i frågan, därför är det nu upp till världens parlament att ta ställning i frågan.

Har någon skändat de turkiska förbunden i Sverige?

Skrivet 17 nov 2009 15:41 Folkmordet ÄR ett historiskt faktum (Ej registrerad)

International Association of Genocide Scholars:

BE IT RESOLVED that it is the conviction of the International Association of Genocide Scholars that the Ottoman campaign against Christian minorities of the Empire between 1914 and 1923 constituted a genocide against Armenians, Assyrians, and Pontian and Anatolian Greeks.

http://www.genocidescholars.org/images/Resolution_on_genocides_committed_by_the_Ottoman_Empire.pdf

Skrivet 17 nov 2009 15:49 Demokratiska rättigheter! (Ej registrerad)

Sörpil, bojkotta på ni! Det är ändå max 1% av turkarna som går och röstar så jag tror inte det kommer gåra någon så stor skillnad. Jag tror inte att sossarna är beroende av er ,-)

Skrivet 17 nov 2009 16:05 Till ALLA som skriver inlägg här och skyddar Sörpils agerande (Ej registrerad)

Det är STOR skillnad mellan att diskutera och att hota folk! Sörpil hör till det sistnämnda. Jag ser ABSOLUT inget antydan till diskussion i hennes jargong.

Turkarna här bränt en stor del av arkiven för sitt eget gynnande. De få bevis man nu har kvar har verkligen bevisat att ett folkmord har skett, till Turkarnas förtret.

En fråga till "Sultan"; Så du tror dig veta vad demokrati och yttrandefrihet innebär? Det är sådana som dig som gör att folk blir mörkrädda, öppna ögonen och kom ut ur din lilla snedvridna värld!

Skrivet 17 nov 2009 17:06 Sultan (Ej registrerad)

svar på fråga;

Demokrati innebär, folkstyre. Dvs att staters vederbörande regeringar väljs av folket. Demokrati innebär inte mänskliga rättigheter. Demokrati är för övrigt den bästa av de sämsta styrelseskick människan lyckats åstadkomma.

Ja, Jag vet vad demokrati och yttrandefrihet innebär. Jag vet bättre än dig vad det innebär. Yttrandefrihet innebär att en fri åsiktsbildning ska råda så länge det inte kränker någon(etniskt, religiöst,personligen,rikets säkerhet mm) Inom den fria åsiktsbildningen finns min rättighet att yttra mig om vad som helst. Lika mkt som ni får yttra er. Men att ta ett politiskt beslut i en fråga som inte har erkänts av ICJ, inte av världens länder och inte ens kan tillämpas på folkmordskonventionen, anser jag hämma min åsiktsbildning.
Testa att öppna upp dina egna ögon och läs lite objektiv och oberoende forskning kring händelsen, så som rysk doktrin. Och du kommer häpnas över hur insluten du varit i en propaganda värld.

Skrivet 17 nov 2009 17:16 Sultan (Ej registrerad)

viktigt att ha i åtanken mina kära socialdemokrat stöttare är att socialdemokraterna avfärdade samma fråga när de satt som regeringspart.

Håll nu inte andan att partistyrelsen kommer att försöka genomdriva det här i Sverige. Ni kommer bli huggna i ryggen, och så otroligt besvikna. Precis som när ni försökte sätta upp en staty i Södertälje till minne av det så kallade seyfo...

Skrivet 17 nov 2009 17:23 eluiise (Ej registrerad)

kerimo verkar ha gömt bort att vi lever i en demokrati där alla har rätt att säga vad de tycker och tänker om olika frågor. Seyfo är en omtvisdad historisk händelse så NEJ det går inte att bara "acceptera och respektera" det odemokratiska beslut som tagits. Odemokratiskt är det eftersom socialdemokraterna stänger dörrarna för en öppen diskussion. Håller med Serpil, detta är en historisk fråga som historiker bör diskutera och inte politiker.

Skrivet 17 nov 2009 17:29 GM (Ej registrerad)

förstår inte:

- är det Kerimo som hotades som person
eller
- är det Turkiska Ungdomsförbundet som "hotar" att boykotta socialdemokraterna för beslutet ....



Skrivet 17 nov 2009 17:30 fånga dagen (Ej registrerad)

Håller med Turkiska Ungdomsförbundet det är verkligen inte socialdemokraternas sak att erkänna ngt Seifo.

Skrivet 17 nov 2009 17:46 Kalle (Ej registrerad)

Men antydan till hot hittar du i hennes jargong.....vad är du den nya indiana jones eller?

Skrivet 17 nov 2009 18:27 BB (Ej registrerad)

Folk... vi närmar os valet 2010.. social demokraterna måste göra propaganda för att kunna stanna kvar i riksdagen... ordet "opportunism" lika med VPK har alltid varit deras vapen.., de här gången skiljer sig inte. De va samma social demokrater som röstad för Balkan kriget, de är de samma social demokrater som har hjälpt den Iranska regimen, de är och har varit samma social demokrater som är inblandat med Iraq och Afghan kriget…, "opportunist" för att vi närmar oss valet. Alla vet att Turkisk imperium har gjort omanskliga saker under första världskriget.., samtidigt alla vet att Amerikaner samt Brittiska politiker och deras arme har gjort omanskliga saker i Iraq och Afghanistan och de finns bevisat för…, men de har inte förekommit att social demokraterna ska göra de samma mot den Engelska regeringen eller Amerikanska regimen.., men att ta up frågan om vad Turkarna gjorde 80 år sen är ingenting annat än propaganda.

Skrivet 17 nov 2009 18:49 Gewriye (Ej registrerad)

Saken gäller inte om Turkiet eller Armenien ska öppna sina arkiv, utan det material som behövs för att bli övertygad finns redan hos Österrikiske, Tyska, Engelska, Amerikanska, etc arkiv. Det har bedrivits enormt forskning utifrån dessa material som Ankara administrationen vägrar acceptera. Serpil din och dina gelikars argument tryter då samma regim som du påstår sig öppna sina nerbrända arkiv också samtidigt tillämpar lag paragrafen 301. Var i ligger trovärdigheten om Turkiets anseende och dess "good will" att lösa denna fråga Serpil?

Skrivet 17 nov 2009 20:40 fabriksarbetaren (Ej registrerad)

Det är synd att det finns inte större grupp turkiska invandrare i Södertälje. Då skulle asssyrierna/syrianerna och turkarna kunna bygga broar och visa omvärlden hur bra man kan komma överens genom att visa att de ken bo i samma stad utan problem. I södertälje har vi en assyr/syrian befolkning på ca 30 000,man skulle kunna skära ned den med 15 000 och ta in 15 000 turkar istället,för att bygga broar,svensken är erkänt en duktig medlare. :)

Skrivet 17 nov 2009 23:15 YD (Ej registrerad)

Något som jag inte kan fatta är att i Turkiet vanlig folk förnekaade inte folkmordet/SEYFO och de ansvariga med stolthet berättade om och skrött om hur de dödade och rensade. Det som förvånar mig nu är, efter det att vi flydde från Turkiet och vågade berätta om Folkmordet/SEYFO, så börjar turkiska ungdomsförbundet förneka vad deras föregångare var stolta över det de stadkommit nämligen folkmordet under 1914-1921. Snart kommer de förneka Cypern kriget också. Där använde den turkiska militären samma metoder och begravde cyprioterna levande i öppnade guppar. Var ärliga mot er själva och förneka inte ert mörka historia som ni är delaktiga i och skapat.

Skrivet 18 nov 2009 00:05 Ibrahim Tatlises (Ej registrerad)

Jag undrar bara vem som "låg bakom" tystandet av Fuat Deniz? Kan man dra paraleller mellan dessa hot? Turkarna är nog europas största utövare av dubbelmoral, då man vill kliva på tåget ut i europa och lämna träsket men hugger sig själva med ett svärd i ryggen genom att förneka sina egna historiska erövringar?! Turkar är väldigt förvirrande!

Evin Cetin: vart står du i denna fråga? Du är väl assyrier/syrian och dessutom socialdemokrat? eller har ändrat åsikt än en gång???
Patetiskt!

Yilmaz: Keep up the good work, I GOT YOUR BACK BROTHA!!!

Skrivet 18 nov 2009 01:21 SANNING (Ej registrerad)

Serpil hanim!
Turkiska ungdomar är inte duma längre dem vet mycket bättre än dig vad som har hänt med kristna assyrier i Turkiet. Det är du själv som borde läsa historien med fyra ögon för att förstå. Innan folkmordet fanns 6 miljoner kristna och 7 miljoner turkar i Turkiet.
Nu 69 miljoner turkar och endast 1 miljon kristna.
VAR ÄR ALLA DESSA MÄNNISKOR?????????
SKÄMS

Skrivet 18 nov 2009 07:30 Atour (Ej registrerad)

Turkiet förnekar även folkmordet i Darfur. Vad säger det egentligen om landets ledare? Jo, att de är folkmördare som skyddar folkmördare.

Det är dags att vakna upp svenska folket och inse att Turkiet är inte enbart det ni får uppleva på era solsemestrar, det finns mycket mer.

http://www.acsatv.com/index.php?sid=3&usid=23&aID=1171

Skrivet 18 nov 2009 08:09 GMP (Ej registrerad)

Svar till Skrivet 17 nov 2009 13:15 Elle
Det är inte bara turkar som inte tänker rösta på Socialdemokraterna utan det är även många svenskar som bojkottar dem. Det man inte vill acceptera i Socialdemokraternas politik kan man säga ifrån vid nästa val, här i Sverige behöver man inte acceptera allt. Det är ju lätt att vara kaxig och påstå att många kommer att rösta på Socialdemokraterna, det är nog lika många som inte kommer att rösta på dem.

Skrivet 18 nov 2009 11:26 Atour (Ej registrerad)

Turkiet förnekar även folkmordet i Darfur. Vad säger det egentligen om landets ledare? Jo, att de är folkmördare som skyddar folkmördare.

Det är dags att vakna upp svenska folket och inse att Turkiet är inte enbart det ni får uppleva på era solsemestrar, det finns mycket mer.

http://www.acsatv.com/index.php?sid=3&usid=23&aID=1171

Skrivet 18 nov 2009 12:57 Anders Berglund (Ej registrerad)

Det var verkligen en märklig rubrik LT satte. När man läser den kan man ju lätt tro att Kerimo som person har utsatts för hot efter att partiet tagit ställning i frågan.

Skrivet 18 nov 2009 13:18 Kurd (Ej registrerad)

Strunta i vad ett par aggressiva nationalister säger!

Leve Kurdistan
Leve det armeniska och assyrisk/syrianska folket och deras förnekade historia!

Gud är den som kan bedöma vad som händer folkmordsförnekarna och Gud är den som kommer att göra folkmordens offer till kungar i himlen

Skrivet 18 nov 2009 13:36 Sultan (Ej registrerad)

svar till SANNING:

Vadå fanns det enbart 15 miljoner invånare i Turkiet år 1923?? Hur har det blivit 70miljoner på dryga 80 år? Jag tror nog att du har blandat ihop siffrorna lite. Att det enbart skulle finnas 15 miljoner invånare kvar efter Osmanska riket är t.o.m. för en fem åring lätt att förstå att det inte är korrekt.

Eller, skulle du kunna bifoga någon slags källa så att jag får läsa det. För det är minst sagt intresseväckande.

Sen undrar du vart alla tagit vägen. Om inte alla så bor en väldigt stor andel idag i Sverige, Södertälje för att vara mer korrekt. Resterande bor i Europa. Och du verkar inte ha någon koll på åren, 7 miljoner vid 1923 men idag 1 miljon...vadå har det skett ytterligare ett påhittat folkmord under republikens tid?

Nu gör ni mig förvirrad, för detta har blivit rena pajkastningen! Hittat på en massa o sen vägra visa bevis för det. Alla massgravar som hittats har bestått av muslimer..intressant va?

Skrivet 18 nov 2009 14:40 Karina (Ej registrerad)

KURD:

?????

Du vet väl att kurder är lika mkt anklagade för att ha dödat kristna minoriteter . Vad snackar du om? Tror du att armenier, syrianer och assyrer kommer att omfanma dig? Håll inte andan om det min vän, du sitter i samma sitts...

Skrivet 18 nov 2009 16:14 Henrik (Ej registrerad)

Det handlar om att ett folkmord har ägt rum och att den från olika håll har förnekats MEN det som göms i snö kommer upp i tö! Så sanningen är på väg!

Ser fram emot att hatet mellan assyrier/syrianer och turkar och kurder skall upphöra. Men det krävs att man erkänner sina synder för att bli förlåten och kunna gå vidare. Det är så i alla relationer.

Skrivet 19 nov 2009 01:10 F.H (Ej registrerad)

Vad är Turkiet rädd för när de ska erskänna folkmordet?? Det ät nåt som har hänt för över hundra år sen. Nu bor de inte lika många kristna i turkiet och de flesta lever som bröder och systrar både i Turkiet och Sverige. Det är nogåt mycket värdefullt och stort av både människa o ett alnd kunna be om förlåtelse och göra ett erkännande. Varför inte erkänna en gång för alla och leva som bröder och systrar??

Skrivet 19 nov 2009 11:00 Försonaren (Ej registrerad)

Håller med F.H ovan.
"SULTAN" sluta med din förnekelsestrategi och erkänn så att en försoning kan börja. Det största en människa kan göra är att be on FÖRLÅTELSE. Så va en man/kvinna och ta dig i kragen och påbörja vägen till förlåtelse och försoning. Som någon ovan skrev ; "Det som göms i snö kommer fram i tö."

Skrivet 19 nov 2009 21:07 Gavro (Ej registrerad)

Sultan och company som inte vill rösta på Sossarna;
Ok att det var 100 år sedan, ok att armenierna allierade sig med ryssar, ok att turkarna försökte att rensa bort alla kristna.
Men hur kommer det sig att kristna fortfarande blir förtryckta i bla Turkiet och i resten av mellanöstern när vi nu lever i 2000 talet som ni tycker att det är framtiden och världen är globaliserad etc etc...
Man kan läsa mellanraderna påhoppen från olika nationalister i kommentarerna, det är det som är beklagligt.

Skrivet 24 nov 2009 17:23 Maria (Ej registrerad)

Socialdemokraterna vann precis min röst, skönt att ni vågar stå på er trots hot och liknande. Kerimo, vi är många som står bakom dig och de du jobbar med. Ni må förlora turkarnas röster men de rösterna ni vinner blir nog mer betydande för er. Försök inte vinna anhängare som begränsar er åsikt och ert jobb, locka istället anhängare som faktiskt tycker om det ni står för och det ni gör! Kärlek....

Skrivet 26 nov 2009 01:24 NZ (Ej registrerad)

Det är så synd att vissa målar upp en sån ensidig bild av de hela.Ibland måste man kolla på de bakom liggande faktorerna till en händelse för att faktiskt kunna förstå något.För det var verkligen inte så att armenierna/assyrierna/syrianerna absolut inte gjorde något satt i sina hem åt sin mat och sen helt plötsligt slog turkarna till och mörda de en efter en. Det kristna folkgruppen allierade sig med ryssarna vissa samarbetade med fransmännen. De hade som mål att störta riket och kanske genom detta få egen mark. Det är väl en självklarhet att turkarna skulle förvara sig då. De föll offer från både sidorna. Sen är det konstgt att Turkiet öppnar sina arkiv men inte Armenien.Fine vi säger att turkarna har förstört sin bevismaterial men vad har Armenien att dölja?

Landet är inte perfekt jag kan heller inte säga att kristna inte blev förtryckta då lr nu MEN att säga att ett folkmord har ägt rum då den inte har de är att svartstämpla en hel nation tills den dagen den inte längre existerar

Skrivet 1 dec 2009 09:21 selo (Ej registrerad)

Ni som snackar skit om Turkiet o orättvisor...jag är säker att en stor del av er åker varje år till Turkiet för semester och ha rolig där borta....när ni åker tillbaka till Sverige ni börjar igen Turkiet är så Turkiet är si, ni borde skämmas över vad ni är...ang folkmordet sossarna vill köra den till riksdagen, dom kommer att förlora på det... vet ni varför; för i politiskt princip har dom inget o göra med det som hände i Turkiet eller i Algeriet eller i Usa...Andra sidan har Turkiet öppnat sin arkiv för hela världen och visade upp att Turkiet är inte rädd för sin bakgrund...men dom andra då?? är dom rädda för någonting??

Skrivet 8 dec 2009 11:42 Gunilla (Ej registrerad)

Henrik (Ej registrerad) skrev: Det handlar om att ett folkmord har ägt rum och att den från olika håll har förnekats MEN det som göms i snö kommer upp i tö! Så sanningen är på väg!

Ser fram emot att hatet mellan assyrier/syrianer och turkar och kurder skall upphöra. Men det krävs att man erkänner sina synder för att bli förlåten och kunna gå vidare. Det är så i alla relationer.

Man kan göra det på 2 sätt, det ena är som du säger problemlösning via erkännade det andra är att se framåt och ge sjutton i det förflutna Vem vinner igentligen på att tala om sina misslyckande förhållanden i det nuvarande.

Jag vill se lösningsfokuserat och inte problemfokuserat på detta problem som är mer av historiskt art och därav bör man låta det till historiker att framställa denna sanning.

Gunilla

Innehåll

LT.se on Facebook

LÄSARBILDER - Vårtecken

Annat innehåll

SÖK PÅ LT.se

Top Jobs

Kontaktinformation

DAGENS RUBRIKER

NYHETER

Inga artiklar har skapats ännu

SPORT

Inga artiklar har skapats ännu

KULTUR & NÖJE

Inga artiklar har skapats ännu

Mars 2010

  1. Ti
  2. On
  3. To
  4. Fr
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32.  
  33.  
  34.