Fallet läggs ner Ingen åtalas för den brutala gängmisshandeln vid pendeltågstationen
Relaterat
Fakta
Detta har hänt
• 6 september 2008: natten mot lördag klockan 02.30 misshandlas en tjej till medvetslöshet av ett ungdomsgäng nere vid gångtunneln vid pendeltågsstationen. Även tjejens pojkvän och tjejkompis misshandlas och får också uppsöka sjukhus. Sex killar från Gnesta griper in, åsamkas stora skador men avstyr en misshandel som hade kunnat få tragiska konsekvenser.
• 22 januari 2009. Förundersökningen mot Gnestakillarnas misshandlare läggs ner. Det saknas utpekanden.
• 3 februari 2009: Beslut tas om att lägga ner gängmisshandeln av den mest utsatta i dramat: den 21-årige tjejen men även hennes kompis och expojkvän.
Trots 40 förhör och 150 sidor förundersökningsmaterial, lägger nu åklagaren ner det uppmärksammade fallet med gängmisshandeln av den i dag 21-åriga tjejen i gångtunneln den 6 september i Södertälje.
– Vi delgav fyra personer i åldern 18 till 23 år brottsmisstanke, men det krävs mer för att binda dem till platsen. Vi har inga klara utpekanden, bara fragment av händelseförloppet, säger kammaråklagare Nils Lundberg.
Kriminalinspektör Arne Filipsson, som utrett fallet trodde först att den mest drivande personen i gängmisshandeln skulle kunna åtalas, men så blev det inte.
– Vi har fått utpekanden av folk som fanns på platsen, men vad de gjort har inte gått att reda ut. Jag kan förstå att det blir reaktioner, men får vi inte ett tidigt gripande på plats så blir det väldigt svårt att utreda när så många varit på platsen, säger Arne Filipsson.
Men den 21-åriga tjejen som utsattes för gängets sparkar och slag, har inte informerats att utredningen lagts ner, det får hon veta först när LT ringer upp.
– Jag tycker att det är helt sjukt, fördjävligt helt enkelt. Vi har namnet på två personer och min tjejkompis och expojkvän har pekat ut personer till polisen, säger hon.
Själv hade hon svårt att se någon av misshandlarna – hon överöstes med sparkar och förlorade medvetandet.
– Jag såg bara fötter tills det svartnade, säger hon.
Men enligt 21-åringen pekade hennes tjejkompis och dåvarande pojkvän ut personer på plats till polisen.
– Men de grep dem aldrig, säger hon.
Senare har en vän till henne tagit namnet på två killar i 17-årsåldern som gått runt på en gymnasieskola i stan och skrutit över att de misshandlade ”den där horan”.
– De visste inte att de berättade det för min vän, säger 21-åringen.
Som en effekt av händelsen har hennes syn på invandrarkillar kommit på skam.
– Det är inte bra att dra alla över en kam, jag vet, men det blir tyvärr så. Man distanserar sig, vill inte ha med dem att göra, säger hon.
Problemet var att det var mörkt och kaotiskt med mycket folk på plats. Dessutom saknades det kameror men framförallt vittnen, anser Nils Lundberg:
– Jag uppmanar folk att vittna, det är en bristvara i Södertälje och speciellt i ungdomskretsar. Trots att 30 personer fanns på plats var det ingen förutom de inblandade som vittnade och de gav vaga utpekanden, säger han och fortsätter.
– Vi gjorde ett allvarligt försök att komma någon vart med det här, men vi kan inte trolla med knäna.


0 m/s













































Senaste kommentarerna:
Skrivet 4 feb 2009 22:06 Johan (Ej registrerad)
Folk måste lära sig att våga vittna. Polisen kan inte trolla med knäna. Sluta fega södertäljebor! Inget händer även om ni skulle vittna. I värsta fall skriker någon hotelser, men stå på er, då händer knappast någonting.
Skrivet 4 feb 2009 22:26 Sol (Ej registrerad)
Vilka jävla fegisar. Sverige- drömlandet för brottslottningar.
Skrivet 4 feb 2009 22:33 J.B (Ej registrerad)
Någon måste ha begått ett grovt tjänstefel i de här fallet. Vad mer krävs för att få till stånd en rättsprocess? Förtroendet för rättsväsendet minskar hela tiden, sen är det skillnad på folk tror jag, hade det hänt en dotter till någon högt uppsatt person i samhället så skulle det vara en helt annan auktoritet hos polisen.
Svar:
Det som krävs att vara Svensk född....
Skrivet 4 feb 2009 22:41 Valdo (Ej registrerad)
Mina vänner, Vi går mot en mörk mörk framtid..
Skrivet 4 feb 2009 22:41 Donny (Ej registrerad)
Jag undrar om åklagaren hade lagt ner fallet om det va hans egen dotter som hade blivit misshandlad
Skrivet 4 feb 2009 23:18 V (Ej registrerad)
Och vad är sensmoralen i detta? Att man inte åker fast om man är minst 25 st som misshandlar samtidigt pga att polisen har för dåliga rutiner?
Svar:
Sensmoralen är att ibland så räcker det inte med att någon ser dig begå ett brott. Denne måste även kunna specifiera och åklagaren måste bevisa utom allt rimligt tvivel det vittnet sett. Detta tycks vara särskilt vanligt vid misshandel och mord, men inte t.ex. vid fildelning. Jag undrar om resultatet hade blivit detsamma om det varit 25st skinheads som hoppade på en ensam assyrisk tjej....
Skrivet 4 feb 2009 23:25 invandrare 1957 (Ej registrerad)
Vad bra då vet man hur man ska göra. Vill man spöa nån då tar man hela tjocka släkten med o sparkar på då kan ingen bevisa vem som gorde det och vem som sparkade var hellt riskfritt väsnas inte heller som när man skuter ihjäl en miljövänligt man sprider ingen bly. går inte åt nån bensin för att köra ihjäl dom och det bästa ingen åker fast.
Skrivet 4 feb 2009 23:46 Älskling (Ej registrerad)
Trevligt.
Skrivet 5 feb 2009 00:58 Arg medborgare (Ej registrerad)
Jäkla tok regering,stat,poliktiker.
Jag fattar inte vad det är för fel på detta land. Tråkigt att säga men rätt åt landet att det skiter sig, landet förtjänar detta. vet ni varför. för att ni e så j-vla sega, rädda och inte vågar göra ett skit åt sånt. Det är ni som tillåter detta genom ert svaga agerande och era j-lva lagar som e för slappa. Ni förtjänar detta, dock inte dem som är hederliga.vem. idioter.
Svar:
Ni, ni, ni. Du är väl medborgare du också? Spy galla över andra går bra. Vad gör du som är så utomordentligt då?
Skrivet 5 feb 2009 01:23 miclanos (Ej registrerad)
låt mig få delta i undersökningen alla tjejer har rätt att vistas utomhus i sommartider lättklädda utan att bliva behandlae så.säg namnen på inblandade så är några mindre i komunnunen.när inte lag finns får man göra lagen själva..tusen tack till ni gnesta
Skrivet 5 feb 2009 03:47 Vrång (Ej registrerad)
Tycker att man kunde bura in hela bunten. Passiv med hjälp?
Borde hängas på Galge offentligt och stenas.
Synd att svensken har blivit så pass passiv att politiker och annat skit kan köra över oss. Skulle behövas mycket mer demonstrationer för att någon ändring skall bli av.
Skrivet 5 feb 2009 05:06 maija (Ej registrerad)
rättsröta.
Skrivet 5 feb 2009 05:45 Rättsröta (Ej registrerad)
En j-vla skandal! Åklagarmyndigheten i Södertälje är ett skämt! Håller med föregående talare om att det skulle se annorlunda ut om det varit döttrar till en åklagare eller tyvärr....en polis. I Sverige stiftas lagar som är till för att följas och om inte åklagare klarar av att tillämpa dessa så är det nog dags att byta jobb och det j-vligt kvickt. Pinsamt! Jag skulle skämmas om jag inte kunde utföra mitt jobb på ett korrekt sätt, när jag dessutom är avlönad av skattebetalarna (borde få sparken omedelbums utan avgångsvederlag). Det är under all kritik. Och du Johan som säger polisen inte kan trolla med knäna och att södertäljeborna ska vittna, HALLÅ!! De var rätt många killar som ingrep från Gnesta eller missade du detta? Skulle de killarna vägra att vittna...tror inte det va? Det är nog korrekt att polisen i Södertälje inte kan trolla, syftet med att trolleri är att åskådaren ska blunda inte den som utför tricket.....
Skrivet 5 feb 2009 05:48 sweden (Ej registrerad)
Kanon vetu..... kan man spöa o misshandla människor utan problem nu då... härligt .eller ligger det nått annat annat bakom kannkse .gäller kankse att vara rik tillräckligt så man kan köpa sig loss..
Skrivet 5 feb 2009 05:59 SAC (Ej registrerad)
Man blir helt stum vad har vi polisen till ????
Man har flera killar som man vet vilka dom är varför inte dömma dom som medhjälp vid misshandeln. Det luktar mycket illa om den här utredningen
men som jag sakt förut har man upplevat en utredning gjord av södertälje polisen så har man inga förväntningar. Ja håller med den som skrev har säkert varit anerlunda om det varit åklagarens dotter.
Skrivet 5 feb 2009 07:02 Otroligt (Ej registrerad)
Hade någon räknat ned att någon av FEGISARNA skulle visa MOD nog att vittna!??? De har ju redan visat hur FEGA de är...ingen VÅGADE ju ingripa förrutom Gnesta killarna som visat att de är riktiga MÄN. All RESPEKT till er!
TILL er som misshandlade och vittnen till det hela ! I mina ögon är erat "gäng" ett "BLÖJ GÄNG FEGISAR" som ALLTID kommer va lika FEGA!!! Hoppas någon VÅGAR ta ut tummen ur mun och VÅGA vittna!!!
Skrivet 5 feb 2009 07:04 gurkanola (Ej registrerad)
pinsamma j-vla nötter va håller ni på med
Skrivet 5 feb 2009 07:04 MST (Ej registrerad)
Vad i H*LVETE är det för FEL på rättsväsendet!!?
Ge mig namnen på hyenorna så fixar jag och några "polare" detta själva. J-vla pajassamhälle.
Svar:
Tar nog inte lång tid tills deras namn kommer ut på något Internetforum...och då skulle inte jag vilja vara i deras kläder minst sagt... Är det inte bättre att ni fega, usla och ynkliga parasiter självmant går till Polisen och berättar vad ni gjort???
Skrivet 5 feb 2009 07:05 Påskharen (Ej registrerad)
Inleder med att min första kommentar blev borttagen! ändrar således lite på den! Till Åklagaren: Har vi skyldighet att ingripa? Gör vi inte det är vi då medskyldiga? Det är en fråga? Svar önskas!
Tyngdpunkten i kriminalpolitiken måste vara att
upprätthålla lag och ordning i samhället. Rättsordningen
blir meningslös om den inte kan skydda främst kvinnor och barn
från övergrepp och brutal död eller ge brottsoffren ett
rimligt stöd.
Medborgarna har rätt till lag och
ordning. För detta är staten ytterst ansvarig.
Det kränkta brottsoffret måste ges reella möjligheter
och rättigheter att återvinna sin mänskliga status -- sitt
människovärde.
I politiska och rättsliga sammanhang tas knappast någon
hänsyn till brottsoffrens känslor av förtvivlan, orättvisa,
förnedring, oro inför framtiden etc och inte minst känslor
som orsakas av ekonomiska bekymmer som har sin grund i
brottet.
VARFÖR?
Brott skall ses som en sak mellan
förövaren och offret än mellan åklagaren och förövare eller hur?
mv
Skrivet 5 feb 2009 07:14 Täljebo (Ej registrerad)
Nu är de helt fritt fram att använda knogjärn och gå ut och misshandla vem som helst när somhelst när man vill, straffen har tagits bort. Södertälje är och har blivit laglöst!!!
Skrivet 5 feb 2009 07:31 Påskharen (Ej registrerad)
en sista från påskharen ang denna situation BETÄNK följande!
Varje vecka misshandlas en kvinna till döds i Sverige. Ett
okänt antal tusen misshandlas utan att avlida. I Kanada
hämtar polisen den som anmälts för misshandel till förhör
inom 24 timmar efter anmälan. På detta sätt signalerar man
klart att samhället ser allvarligt på våldsbrott mot kvinnor.
Hur är detta möjligt i Kanada men inte här?
och vidare:
Den brottsling som mot förmodan hamnar i fängelse
skall enligt kriminalvårdslagen behandlas med aktning för
sitt människovärde. Det låter bra. Någon sådan lagregel
finns dock inte för brottsoffren, inte ens under rättegången
som ofta är grymmare mot brottsoffret än mot brottslingen.
Domstolarna, men även polis och åklagare, skall inte möta
offret med misstro utan med medkänsla och förståelse,
vilket dock kan bli svårt med hänsyn till etablerade
attityder. År något skevt i Moder Svea?
mv
Påskharen
Skrivet 5 feb 2009 07:38 Tragic (Ej registrerad)
tror ni det hade lagts ner om det varit skattebrott?....
Skrivet 5 feb 2009 07:40 GMP (Ej registrerad)
Skrämmande. Det är väl bara att ta in alla som var med i gänget och varför gjorde inte polisen några gripande redan när det hände. Det har ingen betydelse vem som gjorde vad. Är du med som passiv åskådare och inte säger ifrån är du lika skyldig. Ta in hela bunten. Skandal, nu är det fritt fram att göra som man vill. Rättssystemet skiter i offren. Snart får man väl också till att det var tjejens fel som gick den vägen.
Skrivet 5 feb 2009 07:44 56 ans S-täljebo (Ej registrerad)
Anmäl hela utredningen till högre instans, så här får det inte gå till.
Det måste vara ett klart tjänstefel att döma på detta viset.
Självklart skall åklagaren gå vidare och kräva att samtliga utpekade får fängelsestraff.
Lagen måste ändras och anpassas till dagens samhälle, om ingen kan pekas ut så lås in alla i gruppen.
Ge dom hårda straff så kommer säkert nån att börja snacka eller gråta ut för mamma, så fega som dom är törs dom säkert inte vara själva utan vill ut ur anstalten.
Skrivet 5 feb 2009 07:55 Svensk (Ej registrerad)
FY f-n vad dåligt, det är bara för de som misshandlade var invandrare. Sverige är så FEGT, först vågar man inte säga nej till att dom kommer in. Sen detta. Det här är droppen.
Skrivet 5 feb 2009 08:22 Lagändring (Ej registrerad)
SKANDAL!!!!
Dags att göra om Sveriges lagar...
Vad hade hänt om det inte hade gått bra för tjejerna? Hade någon blivit åtalad då? Antagligen, då kan man ställa sig frågan hur då????
Det är dags att vakna nu!!!
Skrivet 5 feb 2009 08:28 // Infödd 56a (Ej registrerad)
Ge åklagaren sparken. Bort från Södertälje !!
Denne är en skam för rättvisan !!
Inkompetens eller vad ???
Begär överprövning hos riksåklagaren eller JO-anmäl eländet !!
Hädanefter går jag inte ut obeväpnad !!
Skrivet 5 feb 2009 08:29 Invandrare 1957 (Ej registrerad)
Enligt den här domen så får man kalla svenska tjejer för svenne hora eftersom man inte ens åker dit på det. Nere i Malmö där blir polisen åtalade för rasistiska uttryck. Är inte lagen lika för alla. Man blir bara så jäkla arg det ni nu har sagt åt dom här grabbarna som misshandlade det är ni kan göra precis hur ni vill det är ingen som kommer åt er. Med andra risken att dom faller i brott den är jäkligt stor eftersom samhället inte markerar. GRATTIS NI HAR TILLVERKAT ETT PAR BROTTSLINGAR TILL.
Svar:
Det är tydligen OK att förstöra egendom, men om man som polis eller vanlig människa, gud förbjude, blir förbannad och vräker ur sig ngt, då ska man åtalas. Helt horribelt! Att man som människa ska bli grovt misshandlad av ett gäng och sedan bli grovt misshandlad av rättsväsendet är för mig förjäv*igt. Tänk denna tjej; inte kunna lita på vare sig rätten eller andra människor. Ni fega j**lar som gjorde detta: tänk om det var din syster, kusin, mamma, som råkade ut för detta. hade du skrattat då? I hope you all burn in h*ll!
Skrivet 5 feb 2009 08:31 å (Ej registrerad)
Totalt rättshaveri!! Det är f-n inget annat än skandal!
Såna här händelser och den totala avsaknaden av ingripande från polisen och påföljder för de skyldiga (fega små KRÄKEN) uppmuntrar bara ännu mer till medborgargarden och att människor tar lagen i egna händer!
Skrivet 5 feb 2009 08:40 prutt (Ej registrerad)
Jaha, och nu ska de stackars oskyldiga satarna begära skadestånd...
Inför kollektivt straff om du uppehåller dig på en plats där det förekommer misshandel och inte ingriper på något sätt!
Hur får man möjlighet att läsa utredningen?
Skrivet 5 feb 2009 08:44 Camilla (Ej registrerad)
Att det inte finns någon rättvisa i den här staden.. :/
Skrivet 5 feb 2009 08:54 Patrik (Ej registrerad)
Det är nästan inte möjligt att finna ord för detta svek, det inte bara ett slag i ansiktet på alla offer för kulturkrockarna i Södertälje och andra platser i vårt avlånga land, utan det är en våldtäckt på alla oss moraliska människor, en skymf mot alla som har trott på rättvisan och på dem som ska vaka över oss och ge våra barn trygghet.
Det här borde inte sluta med en intensiv med mediadebatt där inga skygglappar om orsaker till svenskfientligheten får användas, det får inte sluta med ett exponerande av självföraktande svenskar som hysteriskt anklagar sina landsmän för att vara rasister och nasister varje gång röster höjs för en ändring i den katastrofala inv-politiken.
Detta måste mynna ut i handling och konsekvens, nu kräver jag att de högsta ledarna för grupperingar som står bakom dessa fega illdåd ställs till svars.
Gärningsmän och ledare tillsammans måste få sin rätt att stanna i Sverige utredd, festen är slut, räkenskapens timma är här, nu måste något ta mig f-n hända !
Skrivet 5 feb 2009 09:01 H.A (Ej registrerad)
Slöddertälje måste vara rena paradiset för kriminella...men kör Du
utan bilbällte är Du rökt........
Svar:
man kan ju hoppas att bilbältet fattas på "rätt" j-vel och denne kör i diket eller i en stolpe
Skrivet 5 feb 2009 09:08 Utflyttad (Ej registrerad)
Förj-vligt! Ännu en gång visar rättsväsendet och Södertäljepolisen sådan uddlöshet. Jag skiter högaktningsfullt i om det var invandrare eller inte.
I en mindre ort där inte polis och åklagarmyndighet "tycker att de har så mycket att göra" skulle man inte lagt ner fallet i det här skedet. F-n va synd det är om er då! Lägg ner Södertälje!
Skrivet 5 feb 2009 09:08 O.Dansant (Ej registrerad)
Känns som att det sista lilla hoppet rann ut ur den mångfaldiga kakburken. När all respeskt för olika individer försvunnit och inte ens vårt rättsystem rår på människors brist på moral.
Mina tankar går naturligtvis till samtliga drabbade., väldigt många av oss andra känner oss tyvärr väldigt uppgivna. En fördel kanske är att om Sverige blir tillräckligt oattraktivt så torde inflödet av människor som totalt saknar empati minimeras.....Herregud!!
Skrivet 5 feb 2009 09:13 uppåner (Ej registrerad)
Finns väl inga ord ... god natt sverige... är nog lika bra att lägga ner allt.
Skrivet 5 feb 2009 09:19 Tommy (Ej registrerad)
Vårt rättsväsende fungerar uppenbarligen inte längre. Det är något som är väldigt sjukt när man kan springa runt och misshandla, råna och hota folk utan att få något straff. Detta trots att offren ofta kan peka ut gärningsmännen... Detta kommer nog i förlängningen leda till att det skapas medborgargarden som tar lagen i egna händer för att skapa någon sorts trygghet för den vanliga människan.
Svar:
Jag håller med dig Tommy. Här skriks det om att man skall kontakta polisen om om man ser något brottsligt. Varför då ? Det så kallade rättsväsendet gör ju inget i alla fall. Om jag ringer polisen så kanske dom kommer, och om dom gör det så är det några timmar för sent. Förtroendet för polis och rättsväsende är för närvarande långt under noll.
Skrivet 5 feb 2009 09:20 Skrämmande journalistik (Ej registrerad)
Denna nyhet berättades det om på svt i morse, sen togs inslaget bort. Men att polisen kallade en grabb för apaj-vel lyftes fram stort. Tack LT för att ni vågar visa båda sidor av myntet.
Skrivet 5 feb 2009 09:22 Illamående (Ej registrerad)
Hur kan våra politiker tillåta att vi har en lagstiftning som inte kan hantera sådana här situationer ...!??? Är man bara tillräckligt många om en misshandel så gar ALLA fria!! Fy F...n!
Skrivet 5 feb 2009 09:23 Murmelmuff (Ej registrerad)
Är tyvärr inte överraskad att det inte blev något åtal, bevisbördan som krävs för att åtala och fälla en brottsling verkar vara högre i Sverige än de flesta andra europeiska länder. vinnarna på detta är såklart brottslingarna, inte allmänheten.
Jämför gärna detta fall med den 18-åring som försökte våldta en 29-årig kvinna i Uppsala under julhelgen, de hade en handske med hans blod på som han tappade när offret bet honom i handen, men de lyckas ändå inte fälla honom. Uppenbarligen är det något ruttet i Sveriges rättsväsende.
Sen om brottslingen väl blir fälld är straffen för vålds- och sexbrott så låga att det är ett hån mot allt vad moral och folkvilja heter.
Ett hån mot oss alla.
Skrivet 5 feb 2009 09:25 Man skäms! (Ej registrerad)
Men man kan minsann fortfarande lägga ner massa energi på ett gammalt styckmord, år ut och år in. Eller Palmeutredningen? Vilket är bra javisst, men då borde rimligtvis ett sådant här ärende högprioriteras. Ett löfte borde ges mycket tydligt att man inte tänker släppa det här mellan fingrarna och att de inblandade har ögonen på sig rejält hädanefter. Flera av dessa, om ryktena stämmer, har gjort och gör en hel del andra saker som de borde få ta konsekvenserna för. Man skulle kunna cirkulera en hel del kring de skolor man MINST anar i Södertälje, efter skoltid...det händer tydligen grejor där som inte anmäls. Ja, jag vet, det är bara rykten, men jag tycker nog det är värt att checka lite extra eftersom det händer så pass mycket där polisen "inte hinner fram" eller inga "vittnen finns"! Att ungdomarna inte vågar vittna, är allvarligt, sorgligt men fullständigt förståeligt...det är dom som ska leva med konsekvenserna och det är INTE nådigt! Därför bör ordningsmakten skärpa sitt "span"!!
Skrivet 5 feb 2009 09:26 Robin Isacsson (Ej registrerad)
Fyf-n alltså, så pinsamt! Jag visste att polisen aldrig skulle gå vidare med vårt fall, men tjejerna och killen hade ju pekat ut och namngett personer. Så j-vla pinsamt att vi 6 grabbar från lilla Gnesta har mer inställning än vad hela j-vla Södertäljes s.k. poliskår har!!! Gå hem och drick kaffe och kolla på bingolotto istället, där gör ni mer nytta...
Skrivet 5 feb 2009 09:38 Janne (Ej registrerad)
Det är sorgligt att läsa om sånt här. Jag hoppas och tror att lagens arm fungerar, men jag tror det är den omtalade "förlängda armen" som inte riktigt var som förr i tiden. Jag menar givetvis vi medmänniskor. All heder och gott till de som ingrep och gjorde så att misshandeln avbröts. Samma heder till alla som gör sådant på andra håll också. Men vi andra som står bredvid och inte ingriper, vittnar eller säger till. Vem ska då lära våra yngre i samhället? Samhället är respektlöst och den vanligaste respekten mot medmänniskor och framförallt äldre är totalt borta. Vem ska flytta på sig på trottoaren när en äldre och en yngre möts? Svaret var självklart för bara 10 år sedan, men nu? Jag hoppas nu att det INTE börjar bildas medborgargarden i S-tälje, för det vore som att ge upp totalt. Jag tror att vågar fler säga till så kommer det förändras efter visserligen en lång tid. (Rehab-jobbig, resultat-skönt)
Skrivet 5 feb 2009 09:47 JoJ (Ej registrerad)
Kommer tjejen åtalas för hets mot folkgrupp?
Hon har ju erkänt att hon skrek "j-vla svartskalle" efter de stackars nya svenskarna.
Skrivet 5 feb 2009 09:52 Förbannad (Ej registrerad)
Vad har vi för rättsystem i det här J*vla landet? Hur är det möjligt när till och med vittnena blir misshandlade av förövarna, räcker det med att skylla på varndra så står rättsystemet maktlöst? Jag finner helt enkelt inga ord!
Och personerna som utfört gärningen stärker sitt självförtronde och sprider naturligtvis kunskapen vidare till yngre generationer för hur man begår kriminella handlingar vid sidan om lagen. Inte bara staden utan även rättsystemet är förlorat!
Jag börjar innerligt hoppas på att någon/några skall ta rättsystemet i egna händer i Södertälje!
Skrivet 5 feb 2009 09:59 Detroit??? (Ej registrerad)
Fy f-n......gängen tar över Södertälje...dom får mer och mer makt!!
Hallåååååå Polisen.....vad betalar vi skatt för??
Är detta nya Detroit....??
Skönt att jag inte bor i stan!!!