Misstänkt våldtäkt - fyra män häktade
Relaterat
Det var sent på söndagsnatten den 23 februari som våldtäkten av en kvinna, som ännu inte fyllt 18 år, ska ha ägt rum i en bostad i Hovsjö.
Trots hot från männen anmälde kvinnan händelsen till polisen tidigt på morgonen och redan på måndags förmiddag greps tre av männen i en lägenhet i Hovsjö. Vid halv niotiden på kvällen greps den fjärde.
Männen, 20, 22, 22 och 23 år gamla, har suttit anhållna under veckan hos Södertäljepolisen. Tre av dem misstänkta för grov våldtäkt och en av dem, 20-åringen, misstänkt för medhjälp till grov våldtäkt samt våldtäkt av ett barn. Det senare ska ha skett 12 november 2007 i Södertälje och flickan ska ha varit som högst 14 år.
Alla fyra nekar till anklagelserna.
I torsdags och i fredags häktades männen av Södertälje tingsrätt på kammaråklagare Marie-Louise Petterssons begäran.
– Jag ville få det till grov våldtäkt, men tingsrätten valde att häkta dem för våldtäkt, säger Marie-Louise Pettersson.


3 m/s








































Senaste kommentarerna:
Skrivet 2 mar 2009 10:14 Bad Burrito (Ej registrerad)
Jag försöker verkligen förstå hur dessa såkallade män eller rättare sagt hundar tänker?
De måste ha en riktig låg syn på kvinnor. Jag antar att det kommer från deras pappor. Men har de ingen respekt för andra människor. Varför måste de förnedra???
De kan inte köra med att " vadå, hon vill det"
Ok. Hur ofta vill en tjej ha sex med 4 killar ?? och vilken kille vill dela en tjej med 3 andra. Jag själv är lite egoistisk och vill inte dela någon tjej med någon och defenitivt inte under tvång och hot men jag kanske är lite gammelmodig.
Sedan så har de mage att hota henne att inte anmäla något. Det är bevis för mig att de visste att vad de gjorde var fel och de blev rädda.
Ni är hundar, era familjer är hundar alla som känner er och stöttar er i denna händelse är idio_ter
Svar:
du som pratar som mycke.. dagens tjejer vil knulla runt o sen går dom och polis änmalla killen eller killar för våltakt bara för att få pengar från om. men men som sagt du är gammelmodig som ligger efter...
Skrivet 2 mar 2009 10:33 Bengt (Ej registrerad)
Ett barn på "högst 14 år " blir tonårskvinna i LT. När skall den politiskt korrekta pressen börja skriva sanningen om vad som händer i Sverige?
Vi kommer naturligtvis aldrig att få veta något om svinen som våldtagit barnet, dessa skall skyddas till varje pris.
Svar:
Bengt, det finns tidningar som inte är helt så politiskt korrekta. En del riktigt radikala... Och så har vi Nationell Idag.
Skrivet 2 mar 2009 10:39 KB (Ej registrerad)
Fruktansvärt!!
Vad krävs det för att brottsrubriceringen skall bli"grov våldtäkt".
Jag trodde att lagen skulle skydda oss kvinnor bättre!!
Skrivet 2 mar 2009 11:13 Thomas (Ej registrerad)
Blir förvånad om ens någon av dessa Hyenor kommer få något straff för detta, inte ens villkorligt...
Gissar på att alla blir släppta och Tjejen får dras med detta minne för resten av livet och med förlorad tro på "Rättssamhället" som vanligt.
Håller med "Bad Burrito" att hotar man henne att anmäla detta till Polisen så begriper de väl ändå att det dom gjort är fel...
Skrivet 2 mar 2009 11:20 Snuten (Ej registrerad)
Bengt!
Läs om, läs rätt. Det är två olika brott.
Att det är en vidrig gärning går inte att diskutera. Men lokalmedia kommer förhoppningsvis aldrig hänga ut någon som inte är dömd. Det handlar inte om att skydda, det handlar om sunt förnuft och att folk inte ska dömas på förhand.
Vad är det du så gärna vill veta?
Skrivet 2 mar 2009 11:35 Fy f*n (Ej registrerad)
Bad Burrito - Förstår hur du menar och håller med dig helt och hållet. Dock inte när de gäller hundar, hundar skulle aldrig göra såhär fattar att det är ett talesätt men hundar är värda mycket mer än dom här såkallade "männen".
Att säga att dom uppför sig som djur är också illa så jag vet inte vad man kan kalla det dom gjort.
Längst ner på nån lista är dom iallafall och lycka till i fortsättningen.
Skrivet 2 mar 2009 11:46 tant gräddelin (Ej registrerad)
SVERIGEDEMOKRATERNA NÄSTA !
Skrivet 2 mar 2009 13:20 K (Ej registrerad)
I Hovsjö?????????????????????????
Det hade man väl aldrig kunnat tro!
Skrivet 2 mar 2009 13:30 Bengt (Ej registrerad)
Du Snuten, media brukar hänga ut brottslingar innan de är dömda, enda kravet är att de är etniska svenskar. Haga mannen, Englas baneman, älgjägaren för att ta några exempel.
Svar:
Hej Bengt.... igen Du glömde HIV-mannen som härjade i Stockholm för några år sedan... Mehdy Tayeb hängdes ut i media innan han ens greps.. Jackie Arklöv?? ser han ut att vara etnisk svensk?? Men du kanske glömmer dessa personer, då det inte gagnar din retorik..
Skrivet 2 mar 2009 13:58 Maggan (Ej registrerad)
Och då är frågan: Vad i h*vete gör en tjej som är under 18 år, ensam i en lägenhet med 4 killar?
Svar:
Hon ska väl kunna följa med 4 st karlar hem utan att bli våldtagen. Oavsett om man är klädd i utmanande kläder så har ingen man rätt att våldta en kvinna. Kvinnor har samma rätt att vara ute på kvälls och nattetid som män har och även om de är ensamma.
Skrivet 2 mar 2009 16:01 ms17 (Ej registrerad)
men de e ju sant....varför släppte hon in dom....hon som e 14 borde fatta att man inte släpper in någon....som man inte känner desutom 4 st...fan dom är vid 20 års åldern o uppåt o ändås så släpper hon in dom....nu för tiden så vill alla små flickor ha äldre killar...fast än att dom inte vet vad dom ger sig in i...en flicka vid 14 års åldern...har väll lärt sig o inte släppa in främlingar eller öppna dörren ti dom... o jag vet att alla som har varit barn har fått den upplysningen av sina föreldrar eller har jag fel
Svar:
Det är väl inte flickorna som ska få skulden? Otroligt dumt resonerat.
Skrivet 2 mar 2009 16:18 ARG (Ej registrerad)
FAN VA ARG JA BLIR,HUR KAN MAN ÖVER HUVUDTAGET GÖRA SÅ MOT VÅRA KVINNOR BLIR JÄVLIGT ARG ÖVER ATT MAN KAN VÅLDTA EN KVINNA,GE DOM HÅRDA STRAFF 10ÅR OCH IINNTTEE 2ÅR SOM JÄMT DÖMS UT ÄR TRÖTT PÅ DETTA VI MÅSTE KUNNA SKYDDA KVINNORNA,DOM KOMMER INTE FÅ DE LÄTT INTE PÅ ANSTALT HELLER HAHA FÖR DET
Skrivet 2 mar 2009 16:22 Bengt (Ej registrerad)
Jodå HIV-mannen hängdes ut, när han redan var hemma i Iran. Svenske medborgaren Arklöv hängdes ut för att han tillsamans med två etniska svenskar mördat två poliser. Det hade sett konstigt ut om man bara hängt ut två av tre. Kom ihåg våldtäkterna i Göteborg, de värsta i landets historia, värre en Haga mannens. Här har inte gärningsmannen hängts ut ens efter domen. Gissa varför.
Skrivet 2 mar 2009 16:27 2010 (Ej registrerad)
Återigen har mångkulturen berikat.
Skrivet 2 mar 2009 19:06 Marmaristurken (Ej registrerad)
Ni får vad ni har röstat på - S vill ha mångkultur och vi andra vill ha lag och ordning med gamla kärnvärden som att respektera andra, göra rätt för sig samt att inte skita ner eller kasta stenar!
Skrivet 2 mar 2009 19:49 Stackars tjej (Ej registrerad)
tycker det är så synd att det finns människor som ska behöva använda våld och tvång för att få ett ligg!! då måste man vara jävligt desperat, vad är det det för människor som gör så? omedvetna om att tjejen kommer leva med det hela livet?? hur kan man strunta i nått sånt, dom som gör sånt här kan inte vara normala, nån skada måste dom ha, och jag tycker dom borde låsas in på livstid, allihopa, inte några år, LIVSTID samma sak med mord och liknande, LIVSTID..dom har ingen rätt att få se ljuset för dom har släckt ljuset för så många andra.../ Marcus H
Skrivet 2 mar 2009 20:03 Mike Hunt (Ej registrerad)
Jag skulle gärna vilja veta varför mina inlägg plockas bort hela tiden. Var står det att man inte får kritisera LT???????
Svar:
Frågan är befogad... om du nu är 4 år och inte förstår. Jag kan slå vad om att det inte står någonstans att man inte får skriva att Mike Hunt är bög/nazist/dum i huvet/retarderad/kriminell/pedofil osv osv Men om jag skriver att du är bög/nazist/dum i huvet/retarderad/kriminell/pedofil osv osv på din ytterdörr, så kommer du garanterat att måla över det.. Får jag då oxå sänka mig till din nivå o skriva inlägg på din dörr o gnälla över varför dörren är övermålad???? "tänk först, tala sen"
Skrivet 2 mar 2009 20:16 Bengt (Ej registrerad)
Tyvärr, hindrar LT mig att gå i svaromål, gissa varför.
Svar:
Hej Bengt... igen får jag gissa, får jag gissa, får jag gissa?? < brottet begås av killar i Hovsjö: måste i dina ögon vara invandrare. < brottet begås av 4 killar: måste i dina ögon vara invandrare < inlägg plockas bort på LT: måste bero på att din retorik (dvs rasistiska sanning) censureras av "de röda" Tyvärr är dina "sanningar" både tragiska och genomskinliga. Dock underhållande. Väldig tur att Södertäljes röstande majoritet inte håller med dig. För då hade Södertälje haft några fler socialfall än hittills. Sköt om dig R
Skrivet 2 mar 2009 21:07 Rickard (Ej registrerad)
Undrar hur flickans föräldrar kommer att rösta nästa val...
börjar bli lite läskigt nu,men det värsta är alla som försöker försvara dnna händelse..(ni vet vilka ni är)..
Drabbar det er ska vi säga "det var det vi sa"...erat fel är det.ni är för snälla att ni struntar i att barn utnyttjas sexuellt..bara ni har rent samvete!
Ps..(S) är sverigefientligt
Skrivet 2 mar 2009 22:32 idiot? (Ej registrerad)
Kanske för att du är en idiot? //Sköldpaddan
Skrivet 2 mar 2009 23:02 Moran Ado (Ej registrerad)
vet inte riktigt om det här stämmer,,,skulle någon sitta häktad från hovsjö så skulle nog alla i hovsjö få reda på det,,,men men allt som skrivs om hovsjö tror folk på ,,,,den Tredje statsmakten har sin roll här
Skrivet 2 mar 2009 23:16 Nova (Ej registrerad)
... de kanske känner sig förtrycka och att de inte kommer in i samhället, där de driver omkring i Hovsjö.
Skrivet 3 mar 2009 08:47 Bengt (Ej registrerad)
Inte kommer flickans föräldrar att rösta som Robert.
Skrivet 3 mar 2009 10:53 Mike (Ej registrerad)
Namn. Jag vill veta deras namn.
Skrivet 3 mar 2009 13:13 Roberth (Ej registrerad)
Rubriken borde vara GRUPPVÅLDTÄCKT! Alla ni som kan lämna södertälje innan det är försent!
Skrivet 3 mar 2009 15:21 ML (Ej registrerad)
Ut med namn och bild på sådana här svin, som inte klarar av att få en tjej om de inte förgriper sig på någon. Då kanske de skulle få skämmas så mycket att de i alla fall inte gjorde om det och andra tjejer skulle passa sig att komma i kontakt med dem.
Fega kräk som till och med måste vara 4 stycken för att klara av detta.
Skrivet 3 mar 2009 20:51 M (Ej registrerad)
Hej Hej
Men alltså maggan och miss 17 lägg ner varför faan ska ni lägga skulden på stackas flickan! Så ni ger rätt till att killarna beter sig på detta sätt fy faan alltså! Vi vet ingen hur det gick till men det kan mycket möjligt vart så att hon träffa en av killarna som har ringt sina `Grabbar` jag tycker det är såfel att ni talar om tjejen fan vi lever i sveige och vi ska kunna gå ute på gatan eller träffa även killkompisar utan att behöva känna oss hotade eller livshotade! Eller ska vi alla leva i celibat? De killarna som utfört detta kan man inte ens kalla för människor!!! respektlösa SVIN
Skrivet 3 mar 2009 21:02 PA (Ej registrerad)
Jag undrar vad dessa män har sin egentliga hemvist...
Svar:
Jag vet var dom hör hemma. Där ifrån dom kom, nämligen ur sina mödrars bakre hål!!!
Skrivet 4 mar 2009 10:25 anders berglund (Ej registrerad)
Hur kan grisen som förgripit sig på en 14åring få röra sig ute i samhället?? Och varför sitter han inte häktad för det första brottet tills rättegången varit?
Skrivet 4 mar 2009 11:39 Anonym (Ej registrerad)
En sanning är att de är svin och skyldiga men det betyder inte att flickan inte är skylldig. jag håller med både parten, de som säger att dessa killar är sjuka som gör detta!! dessa har problem ja!! det vet jag om men att deras familjer är hundar osv det är jag absolut emot för att det är de inte! men flickan gick även med friviligt och vad hade hon förväntat sig av 4killar? få godis under natten ell? men killen som är MISSTÄNKT har våldtagit flickan 07 är en psykfall och måste ha varit drogad! men som sagt han är MISSTÄNKT om det kommer fram att han är våldtäckmannen så hoppas jag att han får straff där han ångrar den dåliga vägen han har gått och inser vilken dum sits han har satt ut sin familj, om han nu bryr sig om d, utan drog är han en normal kille kan jag lova! de förtjänar de straff de fåår så de inser och vaknar upp!! detta hände utan kontroll, el kan alla män hålla sig! jag försöker vara neutral, varken skyddar killarna eller flickan det är begges fel!
Svar:
Det är verkligen inte "begges fel", och skriv om din text. Den är närmast oläsbar. Du kanske skulle försöka dig på att rita bilder istället ? Förhoppningsvis kommer någon ställa dessa individer till svars, om inte inom lagens arm så definitivt på gatan.
Skrivet 4 mar 2009 20:46 ayna (Ej registrerad)
jag är själv arab och bor i södertälje! men tro mig alla araber är inte så hemska. Vi kom till sverige föratt få leva bättre och få möjligheter som vi aldrig hade fått. Men de dära killarna som våldtog tjejen är vidriga och måste straffas men jag är säker på att de kommer släppas iväg om några dagar föratt här finns det inga stränga lagar. Vi är verkligen trötta på alla de som rånar och våldtar och ingen sätter stop för de. ingen har rätt att behandla tjejer så. Men hoppas att de inte kommer ut utan straff annars kommer de göra om det om och om igen !
Skrivet 5 mar 2009 22:50 Fröken (Ej registrerad)
På vilket sätt kan det vara den unga kvinnans fel att hon blir våldtagen?! Hur kan det vara hennes fel att fyra män beter sig som svin? Eller förlåt, svin är fel att säga, det är inget fel på svin. Dessa män är inga män, de är avskum! Det spelar ingen roll vilken härkomst de har, det är fruktansvärt oavsett om de är svenskar, turkar, amerikaner etc. Oavsett hur de fick med sig tjejen till lägenheten så har de begått en fruktansvärd handling.
Tyvärr lever vi i ett land där våldtäktsmän tenderar att gå fria, i ett land där kvinnan får stå till svars under rättegången när hon blivit våldtagen, i ett land där kvinnan ska försvara klädval, tidigare sexuella erfarenheter samt försöka klargöra att hon inte tycker om att bli påsatt av fyra killar. De går säkert fria och kan behålla sin förvrängda kvinnosyn och utsätta andra kvinnor för liknande handlingar.
Jag stöttar tjejen, hoppas verkligen att hon kan få gå vidare i sitt liv och hålla huvudet högt, hon har absolut inget att skämmas för.
Skrivet 6 mar 2009 09:31 anders berglund (Ej registrerad)
märkligt att vissa alltid får igenom sina kommentarer med personangrepp etc medans lt censurerar sakliga kommentarer som inte passar det politiskt korrekta samhället