”De visste vilka de var ute efter”
Det finns ännu inget klart motiv till dubbelmordet. Men enligt polisen tyder allt på att skotten var ämnade för de två omkomna.
Relaterat
Ännu har ingen gripits för dådet men jakten på gärningsmännen går vidare under torsdagen.
– Vi går igenom allt material nu, sedan får vi se vilken inriktning utredningen får. En identifiering ska göras och anhöriga underrättas, säger Björn Engström till TT.
Ett 15-tal personer ska ha befunnit sig i lokalen i samband med beskjutningen men enligt polisen var skotten troligtvis ämnade för de två omkomna.
– Två män kommer in i lokalen och skjuter. De var ganska säkra på vilka de skulle gå på och flydde sedan på en moped tillsammans med en tredje person som väntade utanför, säger Kjell Lindgren, presstalesman på Stockholmspolisen till TT.


3 m/s


































Senaste kommentarerna:
Skrivet 1 jul 2010 09:59 Contempt (Ej registrerad)
Tveksamt om det rör sig om spelskulder. Om man tar död på den som är skyldig pengar så minskar väl möjligheten drastiskt att få in några pengar. Om det inte är tvärt om förstås, att de som sköt var skyldiga pengar.
Skrivet 1 jul 2010 10:41 En ledsen och aag assyrier/syrian (Ej registrerad)
Håller med ovanstående.. Det är fan inte tal om spelskuld. Tyck att jag överdrier men polisen har vetat att något har elgat i luften ett tag nu! VArför inte placera poliser på de "utsatta" områdena???!!!!!!! När poliserna ändå arbetar och patrullerar uta på kvällarna?! Seriöst alltså två människor har dödats detta måste få ett stop vi vågar inte gå ut mer... Dom är skyldiga men polisen är lika ansvarig ni och vi alla vet att det ska hända något eftersom poliser har varit runt i stanoch olika områden.. Det här är så jäkla tragisk. Ena av dom känner många i södertälje och de kommer nog gå ut med vem han egentligen är!
Skrivet 1 jul 2010 12:17 Sanslöst (Ej registrerad)
Aftonbladet skriver: "Morden är de andra och tredje inom ett halvår på på spelklubben.
I december förra året sköts en 25-årig medlem i det svenskbaserade MC-gänget X-team ihjäl på Oasen. Mördaren, som avlossade tre skott, var maskerad med rånarluva och försvann från platsen. En 18-årig man var häktad misstänkt för mordet, men släpptes den 2 april. Om morden har något samband vet inte polisen ännu.
- Vi tittar naturligtvis på tidigare händelser och utesluter ingenting, säger Kjell Lindgren."
Skrivet 1 jul 2010 12:22 JoJ (Ej registrerad)
Men snälla ni...
Så här fungerar maffians utlåning:
Om man har hundra personer som är skyldig en pengar och några börjar krångla så måste man statuera exempel.
Annars får man inte in några pengar alls..
Man offrar 50k för att få in 1M.....
Enkel matematik.
Skrivet 1 jul 2010 13:22 T (Ej registrerad)
joj
Visst man ska inte utesluta något, men lek inte gw persson i detta fall snälla du...Att man överhuvudtaget använder spelskuld som misstänkt motiv visar bara på den inkomptens som polisen i tokland innehar.
Och ni som undrar över hur det kan komma sig att många vet så mycket om dessa grupperingar, identiteter och dyl..tänk då själva tanken oavsett ursprung så raseras ditt liv samt samtliga nära anhöriga i ett nafs så fort du ställer dig upp mot vissa element i tälje, så den som är villig att offra jobb, familj samt socialt liv för att sätta sig i en rättsal och vittna mot vissa i denna stad räcker upp en hand!?Tyvärr finns bara ett sätt och det är att låta de jobba ostört och förhoppningsvis utrota varandra i slutändan, till det händer lär många oskyldigas liv gå i spillror, rättsväsendet är vilket många belyst ej lämpat för ett svearike å 2000talet, det är anpassat för ett sverige på ett tidigt 50tal
Skrivet 1 jul 2010 14:39 Realisten (Ej registrerad)
Läser man vidare på nätet så är det ju inte svårt att hitta kopplingar mellan mordet inatt och den i julas.... Hur kan det ens spekuleras i spelskulder. Helt sjukt idiotiskt!
Skrivet 1 jul 2010 14:54 Lucia (Ej registrerad)
Tänk att jag tror Eddie Moussa var på FEL PLATS VID FEL TILLFÄLLE!
Skadad som han var, skulle ej spela ikväll (borta) tog han "lite ledigt" - tyvärr
befann han sig på Oasen....
Tror det var de TVÅ ANDRA (en skjuten, en skadad )som var måltavlan.
Och där satt Eddie.....
Vi får nog reda på, när Polisen kan höra den skadade, om han kände gen dom som sköt!?
MEN man kan heller ALDRIG veta vad folk har för sig i det "privata" - sen
må dom vara fotbollsspelare eller f.d. Polischefer!
Skrivet 1 jul 2010 14:54 Arnold (Ej registrerad)
"De visste vilka de var ute efter". Det innebär att de som har skjutit säkert också är identifierade. Våldsspiralen kommer således att trappas upp ytterligare i staden. Risken är tyvärr att oskyldiga kommer att drabbas.
Skrivet 1 jul 2010 15:16 pi (Ej registrerad)
Vore kanske på tiden att Kommun politikerna och polisen tog sitt
ansvar som är utbildade att göra, och stänger den där så kallade förenings lokalen. Kanske hade dom levt ett tag till kanske inte???
Den frågan tycker jag att ordnings makten och politikerna kan tänka på.
Skrivet 1 jul 2010 15:27 JoJ (Ej registrerad)
T
Vad är ditt problem?
Har jag överhuvudtaget kommenterat det här fallet??
Nej, jag förklarade för föregående postare att det visst är skuldsatta som råkar illa ut!
Lek inte Sherlock Holmes är du snäll, du klarar det inte....
Läs om, läs rätt.
Skrivet 1 jul 2010 15:32 Viggo (Ej registrerad)
Var kommer den förvirrade diskussionen om spelskuld från?
Skrivet 1 jul 2010 16:19 Lucia (Ej registrerad)
Du sign. "pi"
En MYCKET dålig kommentar, varför BLANDA IN KOMMUNPOLITIKER igen? Och även gnälla över Polisen!!!!?
Och: stängs ALLA dylika s.k."klubbar", så har vi gangsterna ute bland oss i
STAN!!!!
Gud bevare.......
Skrivet 1 jul 2010 17:32 Lena (Ej registrerad)
Så kan det gå om haspen inte är på........
Skrivet 1 jul 2010 18:05 bigN (Ej registrerad)
Har ingen förståelse för argumentet, att om alla svartklubbar stängs, så är risken stor att vi har dem ute mitt ibland oss. Vi har dem redan mitt ute bland oss. Var det inte ganska nyligen en skottlossning mitt i centrum, på öppen gata?
Tycker det är tragiskt, men jag förstår inte, att en fotbollsspelare så högt upp i seriesystemet, dagen före en viktig bortamatch, befinner sig i en dylik lokal, som polisen och myndigheterna försökt att få stängd på grúnd av bla svartspel. läste att han skulle vara skadad och inte vara med, det förändrar inget i sak enligt mig.
Skrivet 1 jul 2010 20:00 Nån som vet (Ej registrerad)
Sluta me spekulationerna. Dom som inte vet va de handlar om, beklaga sorgen för anhöriga om ni ska kommentera. Inte börja diskutera va de kan handla om och va lika jävla blinda och dumma som snuten e. Dom har allting framför ögona precis som ni har. bara de att ni inte kollar tillräckligt noga, och när ni gör de kommer ni få svar på ALLT ! Jävla idioter.
Så länge dom inte våldtagit lr liknande så förtjänar dom att leva. NÄSTAN allt annat går att ordna! Så varför ska nån förtjäna att dö pga nånting dom gjort lr inte gjort. RIP(rest in peace) betyder de och de e till idioterna & poliserna som inte har en aning om va de handlar om.
Skrivet 1 jul 2010 20:38 icke s-täljebo (Ej registrerad)
tråkigt vill jag säga först! det är klart att det inte är spelskulder, svårt att tänka mig att man går tillväga på detta vis i dessa kretsar dom har andra metoder för det. säkert är det så att de var ute för att göra livet svårt för en familjemedlem för offrens familj är ju väl kända hos polisen. håller man på med brottsliga saker i livet så är det som att spela rysk roulette. ni som vet något uppmanas att träda fram och stå för vad ni gör!
Skrivet 1 jul 2010 20:50 Bosse (Ej registrerad)
Varför har vi så mycket skottlossning i Sverige numera? Händer ju nästan dagligen. Det är många som inte vågar sig utanför sin egen lägenhet. Tryggheten i samhället finns inte längre.
Skrivet 1 jul 2010 20:54 Nallan (Ej registrerad)
Jag undrar fortfarande...en elitspelare, skadad eller ej befinner sig på en beryktad spelklubb mitt i natten. Vilka signaler ger de som ser upp till dessa människor? Sysslar man med idrott på hög nivå är man en förebild, vare sig man vill det eller ej, kan man inte leva upp till den bilden kanske man ska fundera över om man ska fortsätta. Jag sörjer med de ungas familjer som mist sina älskade, men var är ansvaret som följer med att vara "idol". Allting har sitt pris, att vara känd har sina materiella fördelar men ibland verkar priset högt att betala. Se till att dessa spelklubbar stängs....alla vet att de finns, men ingen vågar tala om dem...
Skrivet 1 jul 2010 21:16 Vila i frid (Ej registrerad)
Jag håller med,håll polis och komunpolitiker utnaför.MEN!!!!! att innföra hårdare straff i sverige skulle kanske minska vålldet.
Man kan ta sig en funderare:Är pengar o makt värt allt vålld,för du skall ändå lämna kvar allt på jorden när du dör.
Jag hittar inga ord för det som hänt i natt.Må Gud ge de annhöriga styrkan att ta sig igenom det hela,och må han straffa den skylldige som har orsakat så mycke lidande.
Skrivet 1 jul 2010 23:30 rädd (Ej registrerad)
Dessa gäng-uppgörelser kommer BERGIS SNART att drabba någon av oss "svensson" BÄVA MÅNDE !!!!!!!
Skrivet 2 jul 2010 00:06 george (Ej registrerad)
den här gluben till allt som olagligt , vad gör eh ärligt fotbol spelare där ????
Skrivet 2 jul 2010 00:12 Ungdomsledaren från Huddinge (Ej registrerad)
Jag har jobbat många år i Södertälje med ungdomar (bor dock ej i sta'n) och min erfarenhet är att det finns en mycket farlig attityd i Södertälje: Gola-aldrig-och-samarbeta-aldrig-med-polisen-attityden som gör att 10-åringar "vet" att man aldrig ska tjalla/gola på en polare oavsett vad denne gör. Det sitter en mängd människor här och kastar skit på polisen som
enligt er är inkompetenta. Jag skulle tippa på att det är ganska svårt att jobba som polis i Södertälje när ingen säger något. Vilka tror ni Södertäljebor tjänar på den här attityden?
Självklart är det inte lätt för den enskilde att stå upp mot den kriminella världen men någonstans måste det börja. När folk vågar säga ifrån och inser att "gola-aldrig-mentaliteten" inte är något häftigt utan någon avskyvärt kan saker börja förbättras. Till det bättre.
Så länge inte allmänheten börjar säga ifrån och faktiskt samarbetar med polisen så har de kriminella övertaget.
Skrivet 2 jul 2010 01:19 Vad händer? (Ej registrerad)
"Skrivet 1 jul 2010 21:16 Vila i frid (Ej registrerad)
Jag håller med,håll polis och komunpolitiker utnaför.MEN!!!!! att innföra hårdare straff i sverige skulle kanske minska vålldet."
Skrivet 2 jul 2010 04:32 kant (Ej registrerad)
Det finns alltid två motiv för ens handlande -ett gott motiv och den verkliga motivet.kom ihåg att hat och kärlek har gemensamt att de strider sida vid sida mot förnuftet.
Det gäller att hata brottet och älska brottslingen.
Skrivet 2 jul 2010 15:18 Rädd att bo i Södertälje (Ej registrerad)
Hmm...Undrar bara vad hade en fotbollspelare där att göra???
Det är väl inte polisens fel....?
Skrivet 8 jul 2010 11:11 finskan (Ej registrerad)
Skrivet 2 jul 2010 01:19 Vad händer? (Ej registrerad)
"Skrivet 1 jul 2010 21:16 Vila i frid (Ej registrerad)
Jag håller med,håll polis och komunpolitiker utnaför.MEN!!!!! att innföra hårdare straff i sverige skulle kanske minska vålldet."
ÖÖhh??? Alltså lägg ner projektet.
En liten läxa i samhällskunskap behövs både här och var. Förslag om uppdatering av strafflagstiftning utan politikers och ordningsmaktens medverkan. Är detta "Södertälje rules"??
Var rädd om era gråa celler, allra helst om de två sista.