Dany Moussa släppt
Brodern till de mördade Eddie och Yaccoub Moussa släpptes under helgen på fri fot efter att ha suttit anhållen sedan torsdagsmorgonen.
Relaterat
Artikelserie
- ÄLDRE ARTIKLAR OM MORDEN:
- Två män sköts ihjäl i Ronna i natt 2010-07-01
- Misstänkt vapen hittat 2010-07-01
- Eddie Moussa en av de döda 2010-07-01
- "Alla tror att det blir krig" 2010-07-02
- Lago fruktar gängkrig 2010-07-02
- Koppling till tidigare skjutningar utreds 2010-07-02
- Jakten på mördarna 2010-07-02
- "Inte guds vilja att de skulle dö" 2010-07-05
- Ginatas säger upp kontraktet 2010-07-05
- "Morden ändrar inte min bild av staden" 2010-07-05
- Pertoft kräver skydd till vittnen 2010-07-05
- Fler vågar prata med polisen om morden 2010-07-06
- ”Vi följer olika uppslag” 2010-07-08
- Ett sista farväl till bröderna Moussa 2010-07-10
I lördags hölls häktningsförhandlingar i jourdomstolen i Flemingsberg.
Domstolen bedömde då att det inte fanns tillräckliga skäl att hålla kvar Dany Moussa. Han släpptes vid halvfyratiden på eftermiddagen enligt hans advokat Thomas Martinsson.
Dany Moussa greps morgonen efter morden på hans två bröder på Oasen i Ronna. Han greps misstänkt för narkotikainnehav. Förutom detta brott ansåg åklagren att han kunde försvåra utredningen och att det fanns risk för återfall i brott.
Men dessa skäl var alltså inte tillräckliga.
-Han är lättad över att ha blivit släppt, säger hans advokat Thomas Martinsson som efter släppandet åkte med Dany hem till hans familj.
- Här präglades familjens känslor av sorg självklart. Samtidigt som man var glad att Dany var släppt så är ju det som hänt tragiskt och han och hans familj mår så som alla som just förlorat nära familjemedlemmar mår, säger Martinsson.
Vet du var Dany Moussa befinner sig i dag?
-Det har jag ingen kännedom kring, jag hoppas han är med sin familj.
Finns det någon hotbild mot Dany?
-Det förvånar mig inte om polisen har något skydd på honom, men det är inget jag känner till något om.
Dany Moussa pekas ofta ut som ledargestalt i det kriminella gänget X-team i Södertälje. Polisen utreder enligt tidigare uppgifter till LT om morden i torsdags har koppling till en konflikt mellan X-team och en annan gruppering, det så kallade Södertäljenätverket.


3 m/s








































Senaste kommentarerna:
Skrivet 4 jul 2010 11:42 OROLIG OCH BEDRÖVAD!!! (Ej registrerad)
Danny borde veta vem mördarna är, så han kan leda polisen till dessa mördare så vi slipper mera blodbad i Södertälje, man mår redan jättedåligt för det som hände Eddie och Jacob ,snälla vi vill inte ha mera tragedier!
Skrivet 4 jul 2010 15:23 tröttve (Ej registrerad)
Inga kommentarer.......................!
Skrivet 4 jul 2010 15:40 Mama (Ej registrerad)
Hej och hå! Så släpptes Dany M ut glad och lättad. Så att han kan fortsätta med vad han håller på med. Och hur kan hans "familj" vilka dom nu är låta bli att reagera. Slå näven i bordet en gång för alla, annars, lämna landet omedelbart. Italien kanske passar herrskapet bättre?
Skrivet 4 jul 2010 16:58 Pensionär (Ej registrerad)
Enligt uppgift i massmedia höll rådmannen ett litet förmaningtal sedan han beslutat frige D. Det var väl trevligt. Han känner kanske inte till D:s meriter. D skall nu som belöning få skyddat identitet. Vore det inte bättre att utvisa D ur Sverige p.g.a kriminalitet. Vem är så naiv att man tror att våldsdåden nu skall upphöra. Ny hämndaktion föder nya hämnaktioner. Det är bara att konstatera att svenskt rättsväsende inte klarar av att stoppa den här sortens kriminalitet. Lite flum om nyttan av det mångkulturella samhället är väl på plats.
Skrivet 4 jul 2010 17:25 HG (Ej registrerad)
Att var ledare för ett kriminellt gäng och knarka/inneha knark var alltså inget brott som gav fängelse
Inga mer kommentarer.
Skrivet 4 jul 2010 18:05 kriget kommer fortsätta (Ej registrerad)
Frågan är vad som kommer hända nu när dany är ute i sanhället jag personligen tror att det kommer bli en riktig blod bad och dany bode veta vem som har skjutit hans bröder så frågan e vad som kommer hända nu det är bara vänta o se hur det kommer bli i södertälje många liv står på spel faktist så tråkigt att det kommer sluta illa för alla i samhället.
Skrivet 4 jul 2010 18:16 ? (Ej registrerad)
Såg ni polisen i tv som sade att "man måste bli vän med dom när de är i trettonårsåldern"(!!++***???) Skulle vara intressant hur många 20-åringar som rättade sig efter det för 7-8 år sedan.
Hur många tror ni väljer skitjobb (om det ens finns det? för 22 kr i timmen när grannens grabb kommer hem med guldlänk och BMW?
Problemet är inte de invandrare som byggde södertälje (de fick svenska värderingar) utan deras barn/barnbarn som sket i jobbiga plugget och valt den breda/fina guldvägen. Tro inte annat än att nu kommer hämnden, och varför stängdes inte Oasen direkt? (fina svarta hyrespengar, hot, vad?)
Om en vanlig person missköter sig är han ute i morgon.
Skrivet 4 jul 2010 19:42 R.I.P. (Ej registrerad)
Dany, ta hand om dig o din familj nu, tänker på er dag o natt, lillebror o George, gör så ont i mig när jag tänker på er !! Saknar Eddie, han var min hjälte på fotbollsplan, blir inget mer bra spel nu.... Stor sorg ! Så förbannat svårt o ta in detta som hänt, skulle ge allt vad jag har, för att detta skulle vara ogjort.
Skrivet 4 jul 2010 19:48 Ärlighet (Ej registrerad)
Ja du Dany vissa nu dina bröder att du har heder i kroppen och vissa vägen till vem som gjort detta hemska mot dem,samt mot din mor och far,som aldrig mer får krama om dom igen. Och att det blir ett slut på detta som sker i Södertälje.
Skrivet 4 jul 2010 21:58 Chrille
Ur led är tiden. Mord på mord. Många verkar veta vem som skjuter men ingen jävel snackar. Sluta att ge dem syddat boende och hemlig identitet så länge de inte vittnar. Bättre att ge dem vapen så de snabbare kan ta kål på varandra?
De som eventuellt vittnar kan få hjälp på alla sätt.
Hoppas våra flata politiker ser till att poliserna får resruscher att joppa på det sätt de behöver för att mobilisera krig mot terroristerna. Vad har vi insats-styrkan till?
LT. Skriv i klartext så mycket fakta ni kan i detta elände så vi alla får klarhet nu. Om vi alla får reda så kanske vi får en massa som vågar vittna mer.
Skrivet 5 jul 2010 02:16 MM (Ej registrerad)
Till pensionär:
du kan inte mena allvar skicka ut honom ur landet. okej vi skickar ut honom ur landet på grund av kriminalitet så lämnar vi ett tydligt monopol för syrianska brödraskapet. eller så gör vi det som är uppenbart att du vill göra. kasta ut alla med invandrar bakgrund. det du skulle skriva igentlligen är att man ska kasta ut ALLA gäng ledare oavsett kulturell bakgrund.
Skrivet 5 jul 2010 08:44 FYMF (Ej registrerad)
Det bästa borde förstås vara att utvisa alla kriminella ur landet.
Skrivet 5 jul 2010 08:51 NW (Ej registrerad)
Heja Finland som har en hårdare syn på grov brottslighet bland invandrare. Grovt brott-fängelse-livstids utvisning. Får man komma till Sverige och södertälje som flykting eller annan typ av invandring så har man förbrukat rättigheten att få stanna kvar om man begår brott mot samhället eller dess människor.
Skrivet 5 jul 2010 09:28 Leonardo (Ej registrerad)
När ska daltet med de syrianska/assyriska kriminella gängen upphöra?
Är det inte dags för polisen att ta av velour-uniformen och klä sig i i något mera hållbart material? Den syrianska vendettan rullar vidare och infekterar det svenska samhället.
Rösta rätt i september!
Skrivet 5 jul 2010 09:56 Så trött (Ej registrerad)
Nu är det en strid mellan två rivaliserande gäng som båda vill styra stan. Antingen så bryter helvetet ut eller så tar polisen på sig skottsäker väst och tar tag i problemet. Stoppas detta inte nu så kommer kommunen att bli en krigszon. Gud förbjude att någon civil blir skjuten i all galenskap. Uttalandet från Anders Lago i radio var underbart. Han hade ingen aning om att det fanns 11 svartklubbar i stan..Har han sovit dom senaste 20 åren?
Skrivet 5 jul 2010 10:34 Svensk med utländsk bakgrund (Ej registrerad)
Vissa påstår att det svenska samhället infekteras av den syrianska vendettan, andra påstår att utvisning är det enda rätta och många som verka tycka att detta är det värsta som kan hända vårt samhälle.
Låt mig då citera den Svenske polismästare Göran Lindberg, till skillnad mot Danny som också är svensk med utländskbakgrund.
”Varje möte i livet med en annan person skall präglas av respekt” För mig och alla andra ett väldigt respekt ingivande och jämställdhets präglat citat. Men oj vad skenet kan bedra.
När de omnämnda och onämnda gängen skadar, så gör de det för det mesta mot varandra. Dessutom står de för det de gör och accepterar att kallas för kriminella gäng. De drar sig inte för att vara något annat heller. Polismästaren däremot, jag upprepar, utan utländsk bakgrund, påstår sig vara synonym för jämställdhet och har dessutom en titel som associeras med rättvisa och beskydd... fort.följer...
Skrivet 5 jul 2010 10:59 Varken hycklare eller parasit! (Ej registrerad)
X-Team= Samhällsparasiter och töntiga småpojkar som leker att de är tuffa män! Hahaha vilket skämt de är! Vill gärna se hur de bär sig åt när de gifter sig och skaffar barn. Kommer ungarna ´"utnyttja" vårt sociala system med läkarvård, skolor, barnbidrag osv..? Skulle nog tro det!!! Som sagt.. j-a parasiter och hycklare!!
Skrivet 5 jul 2010 11:26 Skumt? (Ej registrerad)
Vad är det som säger att Dany inte blev tagen av polisen för att dom skulle försöka pressa honom på namnen på mördarna? Klart att dom inte skriver det utan dom haffar honom för narkotikabrott så det ser bra ut! Att ingen "golar" är ett bevis på att dom vill ta saken i egna händer och lösa det själva. En förälder skall normalt sett inte överleva sitt barn. Det är hemskat för hans föräldrar att det som hänt har hänt.
Skrivet 5 jul 2010 11:38 mh (Ej registrerad)
Jag tror inte på dani kommer göra 1 skit.Så ge inte honom luft
Skrivet 5 jul 2010 11:54 Claudia (Ej registrerad)
vad i hela fridens namnm babblar du om/ni som skriver att akka kriminella borde UTVISAS??????? OM jag är kriminell och gör dittan o dattan så KAN jag inte utvisas för jag är LIKA MYCKET SVENSK SOM DU ÄR! Jag är för fan född i Sverige och kan därför som MÅÅÅÅNGA andra INTE bli utvisad så den där kommentaren kan du faktiskt spara...
Skrivet 5 jul 2010 13:23 Bad Burrito (Ej registrerad)
om du är svensk medborgare så kan man inte utvisar från sverige om man begår brott. Men om man inte är svensk medborgare och begår brott så ska man bli utvisad från sverige.
Du kan vara född här och vara hur svensk som möjligt men det spelar ingen roll. Begår man brott så ska man utvisar.
När det gäller syrianer / assyrier eller kurd så är det svårt om någon begår brott från denna folkgrupp för att man har inget hemland och det går inte att utvisa någon om man inte har ett land att utvisa dem till.
Längtar tills man får ta bort det permanenta uppehållstillståndet från grovt kriminella
Skrivet 5 jul 2010 13:35 Ito (Ej registrerad)
Till Claudia: Ni säger er vara svenskar när det gäller rättigheter men inte annars. Era skyldigheter har ni ingen aning om.
Skrivet 5 jul 2010 13:45 Pitepalt (Ej registrerad)
Bad Burrito (Ej registrerad) skrev: om du är svensk medborgare så kan man inte utvisar från sverige om man begår brott. Men om man inte är svensk medborgare och begår brott så ska man bli utvisad från sverige.
Du kan vara född här och vara hur svensk som möjligt men det spelar ingen roll. Begår man brott så ska man utvisar.
När det gäller syrianer / assyrier eller kurd så är det svårt om någon begår brott från denna folkgrupp för att man har inget hemland och det går inte att utvisa någon om man inte har ett land att utvisa dem till.
Längtar tills man får ta bort det permanenta uppehållstillståndet från grovt kriminella
---
Vi längtar till samma stund och vi ÄR MÅNGA!
Skrivet 5 jul 2010 14:27 sörjer me familjen (Ej registrerad)
Känner familjen otroligt bra. DET RÄCKER NU DANY GÅ MHEM OCH SÖRJ DIN FAMILJ OCH SNÄLLA LÄGG NER DETTA MED "X-TEAM" HÄR I STADEN SOM DU FÖRSÖKT I 2ÅRS TID. VART HAR DU KOMMIT MIN VÄN??SVAR INGENSTANS. DE SÅ "KALLADE NÄTVERKET I STADEN TILLÅTER INTE NÅGON X-TEAM HÄR OCH HUR MÅNGA HAR DU FÖRLORAT?? 2 UNDERBARA BRÖDER NU SIST OCH ETT PAR KILLAR MELLAN 25-30ÅRS ÅLDERN. MEN HAR NÅGON UR "NÄTVERKET FÖRLORAT NÅGON???TYVÄRR NEJ
Skrivet 5 jul 2010 15:12 Claudia (Ej registrerad)
jag vet exakt hur jag utnyttjar mina skyldigheter jag drog mig SJÄLV som ett exempel så tyst med dig alla invandrare är inte idioter likaså mååååånga svenskar..(om du nu inte hade en aning om det) Ta muppen som mördade sin styvfar o syskon! Mår han bra?? NEJ kommer han få fängelse kanske,,kanske inte men svenskar tycker synd om stackaren som mördat jo för att han mådde psykiskt dåligt..Vet du vad..De flesta i detta land mår inte bra.. Det är regeringen som gör så att INGEN mår bra..Vare sig det e pengamässigt eller annat sk*t...Sen är dset upp till var o en o sitt samvete om ´man vill döda skada eller bara vara elak mot nån annan..
Skrivet 5 jul 2010 16:29 sorgligt att allt händer ! (Ej registrerad)
alltså seriöst det är MYCKET tack vare rasister som det blir bråk och skit i en sån här stad som vi bor i !!! ni säger att ni inte är rasister men det är ni egentligen..
tänk efter... utvisning för att dom är kriminella vad är det för skit !?!? ALLA har brutit mot lagen någon gång och vissa värre än andra !!
tillsammans står vi upp mot rasismen och för södertälje !!
// så svensk man kan bli ! ända gången jag lämnat södertälje är när man ska till stockholm eller bort en helg. och ni som flyttar visar att ni är svaga då vinner gängen !
Dany det är ju inte kul för någon att detta hände speciellt inte anhöriga ! lös detta på bästa sätt nu.. hämnd förstår jag att du vill ha det förstår många men det är onödigt det kommer bli ännu värre... lider med dig Dany !
hoppas allt blir bra ! Vila I Frid Eddie M & Yaccoub M !!
Skrivet 5 jul 2010 17:17 R.I.P. (Ej registrerad)
Dany, du har kämpat bra, men hur slutar det ?? jag har hellre X-team i stan än Syrianska Brödraskapet....!!! men vill inte att fler går o dör. Så jävla synd på dina bröder, fattar inte att någon bara kan bestämma att nu skall dom dö !! Förstår att du nu är mer hatisk än någonsin, gör ont i hela mig bara jag tänker på detta. Bättre o lägga ner kanske o låta rättvisan ha sin gång med mördarna... jag vet inte, jag vet bara hur ont sånt här gör !!!
Lev väl Dany o ta hand om din familj, vi har bara ett liv !!! Kramar till er alla.
Skrivet 5 jul 2010 18:20 Viktor (Ej registrerad)
Skrivet 5 jul 2010 16:29 sorgligt att allt händer ! (Ej registrerad)
"alltså seriöst det är MYCKET tack vare rasister som det blir bråk och skit i en sån här stad som vi bor i !!! ni säger att ni inte är rasister men det är ni egentligen.. "
Kom inte och skyll på de svenska s.k. rasisterna. Det är inte dom som har sett till att två maffiagrupper försöker ha ihjäl varandra.
Vill även passa på att beklaga det som har hänt, och mina tankar går till familj och anhöriga. Ingen människa är värd att bli mördad.
Skrivet 5 jul 2010 19:11 Realist (Ej registrerad)
Det är tragiskt det som händer med våran fina stad. Jag är inte rasist på något vis, snarare realist. Tyvärr så är det ett få tal invandrare som sticker ut i denna stad och det är dom som syns och hörs och ger resten av invandrarna ett dåligt rykte. I stället för att skydda dessa ligister så borde deras landsmän som vet vilka dom är ange dom till polisen för att skapa ett bättre rykte bland våra invandrare. Jag skulle nog aldrig skydda en mördare bara för att vi är landsmän eller släkt med varandra. Jag tycker lika illa om svenskar som om invandrare (spelar ingen roll vilken nationalitet) som inte kan bete sej som folk. Men tyvärr så har detta blivit ett "invandrar krig". Skärp er ni som vet och gå till polisen innan ett barn kommer i vägen för en kula.
Skrivet 5 jul 2010 19:19 Jävla töntar (Ej registrerad)
Ni som är så smarta som menar att detta verk är utfärd av syrianer
Om ni tar det lungt lite och låter farbror polisen jobba
Så ska ni kanskr bli förvånade över att det är bandidos eller en annan svenska maffia som liger bakom detta mord
Att syrianer tar till sådana metoder
Är bara en handling som dom har lärt sig av riktiga naffian den så kallade banbidos eller sd nd eller vad ni kallar dom för
Jag är övertygad om att det är inte bara syrianska kriminela som liger bakom
Det är utbildade soldater och det kan vara svenskar eller danskar finnar bosnier kurder turkar eller andra
Syrianer tar inte till detta metod
Men till skilnadr från er här så vill jag gärna att sverige gärna utvisar även etniska svenskar
Och sluta dalta med nasister och nd sd
Skrivet 5 jul 2010 20:56 It takes two to tango (Ej registrerad)
Det finns:
- Två olika folkgrupper
- Två olika religiösa samfund
- Två olika fotbollslag
- Två olika kriminella grupperingar
Jag väntar fortfarande på en vettig förklaring till varför det är så här, varför kan de två folkgrupperna aldrig enas? Ingen har hittills lyckats med bedriften att på ett pedagogiskt och förnuftigt sätt tala om vad det handlar om. Slarvigt formulerade insändare, där märkligt nog svärord och andra invektiv är perfekt stavade, är vad vi icke invigda får oss till livs.
Det måste finnas någon i den ena eller den andra gruppen, med intakt tankeförmåga, som kan förklara det här. Eller, är alla så till den milda grad uppfyllda av hat att de knappt klarar av att sätta ner fingrarna rätt på tangetbordet?
Skrivet 5 jul 2010 21:11 jakthund (Ej registrerad)
Till "jävla töntar"
Till vilket land skulle man utvisa etniska svenskar????
Skrivet 5 jul 2010 21:39 Arg "syrian" (Ej registrerad)
Jag håller med vad "jävla töntar" säger. Är ni säkra ni svenskar på att de kriminella bara är syrianer??!!!!
LT läser ni vad era lansdmän skriver? Ni på LT tillåter inte rasism, men vad är det som jag läser hela tiden??? Det gör j****ligt ont att läsa. Som någon tidigare har sagt att den killen som mördade sina bröder och styvfar, e inte han svensk? Eller knytby morden, va inte han svensk? Han som mördade Engla va inte han svensk? Och han som mördade Norba va inte han svensk? E det möjligt att alla dehär e psykiskt störda svenskar??? Ursäkta men så e faktan. Brott är brott oavsett etnisk bakgrund, så sluta skylla på syrianer. Var och en av er ta hand om er själva och bry er om era hem o barn... Önska bara offrens familj att må Gud lätta på deras hjärtan. LT snälla kolla upp varje ord folk skriver. Nu var jag lika fräck som många andra icke invandrare har varit under den tiden som händelsen har ägt rum och fram till idag.
Skrivet 5 jul 2010 22:45 jakthund (Ej registrerad)
Till Arg "syrian"
De här svenska kräken du räknar upp kan du väl inte tro att en enda svensk själ vill rättfärdiga? Svensk som invandrare som begår brott skall straffas. För mig får man gärna utvisa varenda en som begår grova brott. Men tyvärr måste vi behålla de svenska brottslingarna. Men inte de som invandrat hit. Vi kan ju inte blunda för att våra svenska fängelser är överrepresenterade av kriminella med utländsk härkomst. Det skulle ju gynna de hederliga invandrarna om "packet" fick enkel biljett hem.
Skrivet 5 jul 2010 22:49 realist (Ej registrerad)
de e märkligt att det talas så mycket om svenskarnas rasism.. mededans vi alla vet att många invandrare är betydligt mer rasistiska så var inte så jäkla skenheliga.. rasismen finns överallt.. blir så trött på ert hyckleri..
Skrivet 6 jul 2010 06:58 Bitter (Ej registrerad)
Skulle polisen ta mig och jag hade 10-20gr kokain på mig så skulle jag åka in på lika många år för langning. VAFAN!
Skärpning! Mesiga Sverige!
Skrivet 6 jul 2010 07:04 Zral Nosh (Ej registrerad)
Rasism? Handlar det inte om förutfattade meningar? Här kan man snacka om annat! Blickar vi tillbaks en sisådär 20 år tillbaks i tiden bekräftar ju officiell statistik om brott att andelen brott och tilldömda fängelsestraff ökat markant bland utrikesfödda och även Sverigefödda där en förälder eller båda har annan härkomst än svensk OCH borde vi då inte ta till oss detta som ett faktum, identifiera som ett allvarligt problem i vårt samhälle, noga analysera orsakerna för en chans att hitta förhållningssätt som åtgärdar problemen? Blundar politiskt ansvariga för uppenbara problem lär de inte bli mindre, utan skapar ett samhälle där var och en av oss skulle behöva beväpna oss av skyddsskäl. Detta blir en naturlig följd om vi får ett samhälle där bara kriminellt drägg har vapen.... Inatt brann ett 20-tal bilar (igen) i Rosengård... Status presens i Södertälje?
Skrivet 6 jul 2010 10:58 R.I.P (Ej registrerad)
Skrivet 6 jul 2010 06:58 Bitter (Ej registrerad)
Skulle polisen ta mig och jag hade 10-20gr kokain på mig så skulle jag åka in på lika många år för langning. VAFAN!
Skärpning! Mesiga Sverige!
Blir du tagen med det säger dom ajja bajja. Och pressar dig på vart du fått det i från sen är du fri...
Skrivet 6 jul 2010 12:50 En orolig mamma (Ej registrerad)
Ursäkta mig här nu!! Nu backar vi lite.. De flesta här gapar om rasister hit och dit och skyller på dom, men vänta nu?.. De här 2 gängen som dödar varann hej vilt... Om jag har fattat detta rätt så består INGET av dom av nazister el rasister el knappt ngr nordbor!!.. Det är 2 st gäng som tror dom kan få ngn slags status av att ha ihjäl varann .. De enda dom uppnår är ett långt fängelse straff och hela sitt eget liv förstört men samtidigt... låt dom göra de .. kör ut alla i gängen till Almnäs bygg en mur runt och lås.. där kan dom sen ha ihjäl varann bäst dom vill så slipper jag vara ororlig för att jag inte ska få hem mina barn hela och väbehållna varje jävla dag!! För vi ska väl ändå ha rätten att röra oss som vi vill i vår stad?? Nu jävlar är de dags att vi smäller näven i bordet och rensar ut all skit härifrån!!! ..
En orolig 4 barns mamma..
Skrivet 6 jul 2010 15:38 mmmm (Ej registrerad)
R.I.P till bröderna moussa....f**k vilka fega jävlar...hur faan kan ni göra så?? ..........ännu en gång R.I.P till bröderna moussa
Skrivet 7 jul 2010 02:02 en som undrar (Ej registrerad)
"vad i hela fridens namnm babblar du om/ni som skriver att akka kriminella borde UTVISAS??????? OM jag är kriminell och gör dittan o dattan så KAN jag inte utvisas för jag är LIKA MYCKET SVENSK SOM DU ÄR! Jag är för fan född i Sverige och kan därför som MÅÅÅÅNGA andra INTE bli utvisad så den där kommentaren kan du faktiskt spara..."
Så alla "svenskar" som har utländsk härkomst bara av naturliga orsaker är sämre i skolan, gör mer våldsbrott?
Skrivet 8 jul 2010 19:04 m (Ej registrerad)
Till den som skrev att Dany borde få veta vilka mördarna är.
Du är sjuk i huvet om du tror att de kommer bli slut på krigandet,
hur jävla dum får man bli ärligt talat herregud....
Skrivet 9 jul 2010 14:39 trött (Ej registrerad)
håller helt med sign pensionär, visa ut honom, och varför ska vi skattebetalare betala för skydd av honom han har satt sig i situationen själv och får väl helt enkelt skydda sig bäst han kan varför inte fly utomlands så slipper vi ett rötägg allafall det är inte ett dugg synd om honom.
Skrivet 10 jul 2010 11:17 medmänniska (Ej registrerad)
det är många som tycker att man ska utvisa kriminella syrianer, de har ju kommit hit för att de inte har ett eget land eller att de var hårt utsatta där de kommer från, sverige tog emot folket men glömde sedan dem helt och hållet. hade sverige agerat annorlunda från början så hade vi inte ens behövt tänka så idiotiskt och till vilket land skulle dessa utvisas till? varför skulle man flytta problemet istället för att lösa det? vad man glömmer lätt är att det handlar om en viss klick av personer som det går helt tokigt för och det är likadant i alla kategorier av människor, svenskar, finnar, somalier m.m
majoriten av invandrare sköter sig väldigt bra och arbetar hårt i vårt land, många som utför arbeten som vi "fina" svenskar inte vill ha! tänk vad skulle sverige vara utan invandringen? jo, ett tråkigt och färglöst land!
skyll inte allt skit på invandrarna vi svenskar är inte bättre människor fast vi vill gärna tro det.
vila i frid eddie o yacob,
Skrivet 10 jul 2010 19:02 Petronella (Ej registrerad)
"Heja Finland som har en hårdare syn på grov brottslighet bland invandrare. Grovt brott-fängelse-livstids utvisning. Får man komma till Sverige och södertälje som flykting eller annan typ av invandring så har man förbrukat rättigheten att få stanna kvar om man begår brott mot samhället eller dess människor."
Jag som finne kan bara hålla med! Detta mesiga förhållningssätt svenska staten och polisen har mot "utlänningar" är skrattretande! Och det gäller inte bara "utlänningar" utan kriminella överhuvudtaget! Skam på er, Sverige!
Skrivet 11 jul 2010 06:24 Sorgligt (Ej registrerad)
Till "sörjer med familjen ".
Först och främst, sluta ha dubbelmoral. Det har du när du först säger att du sörjer med familjen men sen säger du att syrianska brödarskapet låter ingen annan in hit. Om du ska sörja så gör det på rätt sätt. Visa förståelse för familjen och sluta ge råd till broder Dany, för det sista familjen vill ha nu e goda råd. Sen angående det du säger om att syrianska brödarskapet inte släpper in nån. Om dem e så jävla starka som du säger,,,,, varför har inte deras ledare setts till på 3 dagar. Jag ska tala om för dig att en som står för sin kriminella väg rymmer inte för något han gjort. Till dig och alla andra som sitter och tänker att broder Dany inte kan eller kommer göra nåt. Till er alla som säger och tror att syrianska brödarskapet e starkast. Gud e mitt vittne att inom väldigt kort tid kommer var och en av medlemmarna i brödarskapet vara borta från stan. Blod e tjockare än vatten. Ska polisen ta fallet i sina händer och ta skytten till kåken där han blir....
Skrivet 11 jul 2010 06:34 Dano (Ej registrerad)
blir värre kriminell än va han va innan? Nej nej... Vänta och se.... Jag tror inte på vapen för det förstörde mitt liv i 9 år bakom galler. Men i detta fall när det handlar om barn och oskyldiga som kan komma i vägen kan man inte vänta på blåvit som inget kan göra. Man gör slut på allt en gång för alla.
Till dig Broder Dany: Inte för att du läser och minst av allt bryr dig om vad folk skriver här, men kom ihåg en sak. Ta din tid och sörj. Sörj dina fina bröder helt för dig själv. Ta inga råd broder. När du e färdig med ditt sörjande kan du se mer klart. Gör då va ditt hjärta säger, och inte vad jag eller någon annan tycker. Följ din innre röst. Och om den säger att du ska göra nåt så kom ihåg en sak.... DU E INTE ENSAM.
Vila i frid bröderna moussa. Rättvisa kommer att skapas på ett eller annat se.
Till er på den andra sidan. Ni kan reglerna. På återseende.