Offren fick flytta – gängledaren går fri "Med facit i hand ångrar jag att vi polisanmälde"
Åsa och Per vågade polisanmäla och vittna mot den 17-årig gängledare som tingsrätten dömde för människorov och misshandel. Men nu har hovrätten ogillat åtalat – och medan Åsa och Per tvingas till skyddat boende går gärningsmannen fri.
Relaterat
Åsa och sonen Per, 15 år, har sedan oktober tvingats leva i skyddade boenden. När de hade modet att polisanmäla den 17-åring, som pekats ut som ledare för ett ungdomsgäng i Brunnsäng, och som hotat, rånat och terroriserat Per och andra ungdomar förändrades vardagen för Per och mamma Åsa.
– Med facit i hand ångrar jag att vi polisanmälde, för rättsväsendet tycks vara som ett tandlöst lejon gentemot grovt kriminella individer, säger Åsa i dag.
Både hon och Per har mått psykiskt dåligt av de hot som de utsatts för efter polisanmälan och rättegången i mars.
Tingsrätten dömde 17-åringen till sluten ungdomsvård i sju månader för misshandel, människorov, olaga hot, grov stöld, rån, försök till utpressning och övergrepp i rättssak.
17-åringen bytte advokat, överklagade, och kunde för hovrätten presentera flera nya vittnen som stödde 17-åringens version – att han är oskyldig.
Svea hovrätt ogillade hela åtalet, och frikände 17-åringen.
– Åklagaren backade ur, och medgav överklagandet. Då faller hela åtalet, förklarar Pers advokat Dennis Harding, och tillägger:
– Det är väldigt tragiskt. Jag tycker det är helt fel.
För Åsa och Per kom hovrättens beslut som ett slag i ansiktet.
– Rättsväsendet är ett skämt och polisen helt maktlös. Jag ser nu hur man som drabbad är bakbunden av rättsväsendet, och hur de kriminella får härja fritt, säger Åsa.
Per och Åsa har små möjligheter att gå vidare med åtalet.
– Som målsägandebiträde har man ingenting att sätta emot. Skulle vi överklaga riskerar vi att bli ansvariga för motpartens hela rättegångskostnader, förklarar Dennis Harding.
Polisen som utrett ärendet vill inte kommentera, utan hänvisar till åklagaren, som är ytterst fåordig.
– Bevisläget förändrades så att åtalet skulle ogillas, är åklagare Ola Björstrands enda kommentar.


3 m/s


































Senaste kommentarerna:
Skrivet 14 jul 2010 15:00 T (Ej registrerad)
Undrar va som behöver hända innan samhället tar till med hårdare metoder mot dom kriminella , skrämmande
Skrivet 14 jul 2010 15:06 thor (Ej registrerad)
vad är det för mamma och pappa han har dom måste ju va lite vridna för skulle han röra mina söner så.
Skrivet 14 jul 2010 15:11 Bad Burrito (Ej registrerad)
Lite för tunn historia.
Hände det något efter rättegången. Har Åsa och Per blivit hotade, trakasserad eller förföljda av 17-åringen.-.......är det därför de bor i skyddat boende eller flyttade de självmant för att de är rädda att de ska bli trakasserade.
Mer info please.
Skrivet 14 jul 2010 15:13 Argus (Ej registrerad)
Ännu ett bevis på att vi lever i ett samhälle så sjukt att det är bortom all hjälp.
Skrivet 14 jul 2010 15:26 Alf Brinke (Ej registrerad)
Se: Sverige
Skrivet 14 jul 2010 15:30 Det var som fan, oskyldig, men skyddat boende behöver offren? (Ej registrerad)
Skrämmande hur det går till. Som i fallet med det äldre par som blev grovt misshandlade i Landskrona och där kvinnan avled så är det väl nära vänner och släktingar som står för de nya vittnesmålen spekulerar jag. Offrens vittnesmål är intet och noll värt! Jag spyr på detta äckliga samhälle vi ser växa fram. Så länge de styrande inte drabbas så ser de väl ingen anledning att styra upp bland patrasken och sluta dalta. Ja, jag säger dalta, när till och med attacker på brand- och vårdpersonal sker utan någon större åtgärd så kan det bara vara ett daltande. Klipp till hårt och bestämt, splittra upp asen. Ensamma är det ena ynkliga äckel.
Skrivet 14 jul 2010 15:35 lärare (Ej registrerad)
Är detta att stå upp för Södertälje? Om nu dessa unga gängledare är så oskyldiga varför tilldöms då familjen skyddat boende? Om familjen hotas och trakasseras så är detta ett brott överallt i övriga Sverige. Men åklagaren i Södertälje är väldigt överseende. Jag minns när en chilensk tjuvliga filmades på brottsplatsen och hade fulla bilen med stöldgods. Men åklagren släppte dom ändå! Lägg ner "Stå upp för Södertälje!" Myndigheterna sviker Södertälje som skulle kunna vara en fantastiskt fin stad att bo i!
Skrivet 14 jul 2010 15:46 jb (Ej registrerad)
Det finns lagar och det finns myndigheter som ska se till att detta följs.
Men bara när det gäller den lilla människan när det gäller något mer jobbigt som kan orsaka problem för de inblandade är det väldigt
lätt att se mellan fingrarna.
Öka upp nödvärnsalternativet nu när myndigheter inte kan/vågar
försvara den enskilde. Vapen flyter över gränsen,vem använder dem ?
Licenser för självförsvar ? Knappast men det kommer bli tvunget med denna utveckling.
Skrivet 14 jul 2010 16:03 Murmelmuff (Ej registrerad)
Kom ihåg det när ni hör berättelser som denna, detta är det samhälle våra politiker vill ha.
Impotensen som det Svenska rättsväsendet visar upp är helt enkelt en direkt följd av att politiker och opinionsbildare, alltså den mycket lilla grupp som har någon egentlig makt i Sverige, lever i ett helt annat land än resten av oss. De själva och deras barn drabbas mycket sällan, då de valt att bosätta sig i områden där de slipper sånt här. Solidaritet är sedan länge ett tomt ord utan mening för våra vänsterpolitiker, precis som rättvisa är det för högern.
När unga kvinnor drabbas av överfallsvåldtäkter och unga män misshandlas och rånas så är detta ingenting som drabbar politikers barn, och därmed angår det dem inte. Jämför gärna med den satsning på hundratals miljoner för ökad skydd för politiker efter mordet på Anna Lind, då fanns det pengar.
Ingen ändring kommer ske förrän flera personer med faktiskt politiskt inflytande blir drabbade, då kommer det å andra sidan gå fort...
Skrivet 14 jul 2010 16:05 SAMHÄLLET HAR INGA GRÄNSER KVAR!!!!!!!!!!! (Ej registrerad)
Alltså det som händer nu är rena mardrömmen i Södertälje, det finns inget som funkar längre, om man ska ner på stan så e man rädd, kvällspromenad e man också rädd, ska man gå och va rädd hela tiden då är det meningslöst att leva i Södertälje, man äcklas hela tiden när man ser mord,bränder,misshandel osv. vi har gått förbi Rosengård och Rinkeby på många steg!!! NÅT MÅSTE GÖRAS NU ANNARS ÄR DET KÖRT MED VÅRAN ÄLSKADE SÖDERTÄLJE!!!!!!!!!!!! Nu får politikerna sitta ner vid en rund bord och hitta lösningar hur alla ska trivas ,klockan går och vi tappar hår!!!
Skrivet 14 jul 2010 16:19 HKS (Ej registrerad)
Är det så att åklagaren är köpt under bordet???Som så många andra.Eller är han rädd för att gängledaren ska hitta hem till honom???
Skrivet 14 jul 2010 16:41 SVERIGE ÄR FANTASTISKT!!! (Ej registrerad)
Att ens frihet begränsas av kriminella är självklart fel.
Våra lagar och domstolar har mycket tydligt inte tillräckliga möjligheter att sätta dit buset. Oavsett vad lagen säger så finns det ingen rättvisa i det som denna familj får utstå. Något är allvarligt fel här! Samhällets agerande mot kriminella är som en enda stor reklampelare för att bli kriminell. I Sverige kan du hota, mörda, råna, våldta utan någon större risk att åka fast och samtidigt göra dig en fet hacka pengar (se på alla kriminella organisationers framfart i Sverige). Skulle du mot förmodan åka fast eller få en anmälan mot dig så får du med samhällets hjälp stöd av en sliskig och hal advokat som i 99 fall av 100 får dig friad och fungerar inte det går det ju alltid att hota de som anmält dig. Hamnar du ändå i fängelse så får du lön och möjlighet att utbilda dig och träna dig så du med större kraft kan slå ner folk när du efter 1/3 av utdömd strafftid suttit av ditt straff. Ta tillbaka Sverige från de kriminella tack!
Skrivet 14 jul 2010 17:13 Blodbrist (Ej registrerad)
Det verkar som om samhället inte kommer till rätta med straffutmätning, vittnesskydd och annat som försiggår på högre juridisk nivå. Man ska nog börja i andra änden istället. Om "gräsrötterna" (föräldrar, syskon, släktingar, vänner) tar sitt ansvar och medverkar till att kriminalitet stoppas på ett tidigt stadium, så kanske vi slipper hotfullheten som riktar sig mot människor som vågar stå upp för rättvisan. Ett bra sätt att förebygga kriminalitet är att uppfostra sina barn. Att se till att de ägnar sig åt skolarbetet och inte springer ute på nätterna. Att lära ut vad som är rätt och fel i samhället. Att uppmuntra barnen i deras utveckling.
Men, hur ska man klara det när man själv aldrig blivit uppfostrad. Aldrig ägnat sig åt skolarbetet utan istället sprungit ute på nätterna. Aldrig fått reda på vad som är rätt och fel i samhället. Aldrig blivit uppmuntrad i sin utveckling.
Hot kan komma från regelrätta motståndare, men likaväl även från de egna leden. Glöm aldrig det!
Skrivet 14 jul 2010 17:35 Kokt med bröd (Ej registrerad)
Och sen undrar man varför inte folk vill vittna.
Vilka signaler sänder detta.
Skrivet 14 jul 2010 17:39 Södertälje (Ej registrerad)
Hela sverige är ett stort skämt ... Tycker sverige borde tai hårdare tag och utvisa mer människor varför ha kriminella för dom slutar ändå inte och kriminella ungdomar borde man sätta i militär liknande ställen..
Skrivet 14 jul 2010 17:56 ms, tiden hinner även ikapp lagen (Ej registrerad)
Åklagaren borde byta jobb! Lagen är det förnämsta vi har för oss alla, och för vår allas skull, Den skall förnyas o anpassas med tiderna, men den skall upperätthållas, så att den skyddar dom oskyuyldiag icke dom skyldiga,
mvh
MS
Ytterligare ett fall där offer faller, istället för tvärtom
Skrivet 14 jul 2010 18:08 Mamma (Ej registrerad)
Jag kommer ju aldrig våga anmäla om jag ser något som händer. Inte efter denna artikel...
Skrivet 14 jul 2010 18:15 Johan (Ej registrerad)
allt detta känns överdrivet, om han frikänndes i hovrätten kanske han är oskyldig, folk dömmer utan att veta den direkta sanningen.
Skrivet 14 jul 2010 18:38 bust a cap (Ej registrerad)
Ännu en 17årig lallare som kollat för mycket på film...verkligheten hinner honom snart ikapp ...
Skrivet 14 jul 2010 19:06 gruff (Ej registrerad)
Är det ingen som fattar att polisen gillar då det bara blir negativa rubriker i Tälje.. Mord, utpressning,våldtäkt mm. När det blir för mycket av det onda, så kan polischefen begära mer pengar till den ´behövande´staden. Pengar som sen går ner i fickan på polischefen och vissa politiker som hjläpt till. Detta är fakta
Skrivet 14 jul 2010 19:06 nämndemannen (Ej registrerad)
sverige är ett paradis för den som vill vara kriminell,man blir ju aldrig straffad och inlåst så länge man är grovt kriminell,döda råna hota och allt sånt och du går fri,häftigt eller hur!
men att köra fort eller inte ha bälte när du kör tex då jävlar är polisen tuff,då har du ingen rätt att röra dig,men grova brott,ja då är du tuff,då kan inte poliserna säga ett skit.
och södertälje polisen! ja om ni hittar ett större skämt i hela världen då förstår jag ingenting!och jag menar det största skämmtet i HELA världen är södertäljepolisen.
Skrivet 14 jul 2010 19:46 skrattretande (Ej registrerad)
Du nämdemannen. Du har så rätt, håller med dig till 100%
Skrivet 14 jul 2010 19:49 johan (Ej registrerad)
Är detta "stå upp för Södertälje". Är det så lätt att få en friande dom? man ber några kompisar att vittna till ens fördel, även efter en fällande tingsrättsdom? och vips kan inte åklagaren göra så mycket. Hovrätten tackar för sig genom att säga att man värderat de nya handlingarna..
Shit, även om polisen gör ett bra jobb så kan det falla hos åklagare, advokat , tingsrätt o nu hovrätt.
Låt mig gissa, den stackars 17åringen får 50000kr av JK som tycker att det är ett rättsövergrepp.
/Quadruppelsucken
Skrivet 14 jul 2010 20:15 Avanz (Ej registrerad)
Svenskt rättsystem har totalhavererat. Kriminella lever rövare och vanligt folk får lida, gömma sig och känna fruktan. När ska media belysa problemet tillräckligt för att politikerna ska vakna? Det är helt uppenbart att det polisiära arbetet med spaning in i förbannelse inte fungerar i dagens Sverige med kriminell gängstruktur. Det är helt uppenbart att brottsprovakation måste tillåtas i Sverige för att ta upp kampen med brottsligheten. Sverige är en bananrepublik utan rättsäkerhet för vanliga medborgare, där däremot kriminellas rättigheter står över alla andra!
Skrivet 14 jul 2010 20:21 Tommy (Ej registrerad)
Sverige i ett nötskal numera. När ska vi lära oss!?
SLUTA rösta på dessa pajaspartier som skapat samt underhåller denna cirkus. Rösta in partier och politiker som faktiskt VILL stävja upp eländet. Det finns faktiskt sådana partier. Snart är det val....TÄNK!...gå sedan och rösta!
Skrivet 14 jul 2010 21:36 Sorligt.. (Ej registrerad)
Jag sympatiserar oerhört med familjen...
MEN kom igen LT lägligt att skriva om det just nu när man försöker att uppmana folk att de ska vittna och berätta det dem vet om det som änt i RONNA!
Skrivet 14 jul 2010 21:42 b (Ej registrerad)
den enda rättvisan man någonsin kan få i en sådan situation är den man själv ger sig. om nån gör något så är man tvunget att göra samma sak ggr 10 tillbaka, för snuten, ja dom bryr sig simpelt nog inte.
Skrivet 14 jul 2010 21:47 christer (Ej registrerad)
För jävligt.
Fram med mer info om detta nu.
Heder till er som vittnade och anmälde. Driv detta vidare nu och låt LT skriva mer om detta nu. Kan inte den fega eller köpta åklagaren göra något så måste det fram fakta på annat sätt.
LT, skriv mer om detta nu och se till att göra något positivt nu.
Skrivet 14 jul 2010 22:08 Trygg nej (Ej registrerad)
En tunn historia är inte mer än vad som krävs i Södertälje. Och jag håller med er hårdare tag. jag gjorde pass åt mina ungar för några veckor hos Polisen., In kommer ca 5 unga män en del minderåriga och de satte igång att bete sig som om de ägde stället. kallade personalen en del jävligt fula saker och de är tydligen tvungna att bara stå där o ta emot. inga chefer syndes till som kunde avstyra. till slut så höjer en liten blond tjej rösten hon hade kund hon kollade länge innan hon sa nått.och det hon sa fick dom att lämna lokalen hon sa enkelt sänk rösten innan jag eller någon konstapel visar ut er välj själva det finns barn här. en tjej i personalen vågade säga till men inte resterande de bara tog emot????? tryggt på en polistation. nej för mina barn ville inte följa med o hämta sina pass sen de kom ihåg männen positivt eller hur de vill inte gå till polisen för det är otäckt där!!!!!
Skrivet 14 jul 2010 22:40 fått mer än nog (Ej registrerad)
Det borde heta " S tå upp för det kriminella Södertälje" Passa bättre in i den verklighet vi tvingas leva i. Rösta på SD eller ND för att få till en förändring i poliken. Att välja rödgrönt eller alliansen gör ingen skillnad, dom ligger alldeles för nära varandra rent politiskt. Jag tänker då visa mitt missnöje med alla inkompetenta politiker på valdagen.Och lägga min röst på det parti som står för trygghet och tradition.
Skrivet 14 jul 2010 23:17 Tinnitus (Ej registrerad)
Till Trygg nej!
Detta du beskriver är tyvärr sant.De gapar,skriker,använder fula ord mm mm
Det är inte "bara dina barn" som känner sig rädda och obekväma
i stán nuförtiden.Människor i alla åldrar känner som dina barn.
Sorgligt men sant.
Precis som ogräs-Om man inte håller efter det, tar det överhanden.
Skrivet 15 jul 2010 00:39 påskharen i Södertälje (Ej registrerad)
Svea hovrätt ogillade hela åtalet, och frikände 17-åringen.
- Åklagaren backade ur, och medgav överklagandet.
o en 17 åring tillåts att göra NARR av åklagare och det svenska rättsystemet,
Säger det någon nåt?
Moi som bara e nyfiken,
mv
Påskharen
Tror åklagaren behöver en morot där solen inte skiner...........
Skrivet 15 jul 2010 01:44 Rättvisa- NEJ (Ej registrerad)
Hur kan en skyldig gå fri??????????????
Sätt in honom igen och plussa på med 1 år för det som ingen vågar vittna om.
Skrivet 15 jul 2010 02:12 hej (Ej registrerad)
Södertälje är lost, förlorat och lämnat i händerna på ligister/gangsters som ej är lämpade att döma efter gällande svensk lagstiftning, detta är hårdbarkade skoningslösa människor som dessvärre behöver en hård och skoningslös lagbok emot sig, 17årgin-liten skit kan många tycka, personligen klassar jag honom som en potentiell framtida gangsterkung.
Skrivet 15 jul 2010 06:25 Patrik (Ej registrerad)
Polisen och myndigheterna behöver en bättre backupp från politiker för att kunna göra ett bra jobb och det som är nödvändigt nu är att byta ut politikerna i tokstan till riktiga politiker.
Då tänker jag inte på Sverigedemokraterna som fiskar i grumliga irakiska vatten utan på det etnopluralistiska Nationaldemokraterna som under tre mandatperioder har gjort bra ifrån sig i kommunfullmäktige.
De fyra senaste åren är ND bland de som har bäst närvaro i kommunfullmäktige och har arbetat hårt med att påverka samhället trots etablerade partiers ansträngningar för att hålla dem ute.
Valet 2010 är viktigt för de kommande fyra åren och jag tänker inte kasta bort min röst på oseriösa partier som SD, MP, M, FP, KD, PP, V, S och C !
Skrivet 15 jul 2010 06:38 Tvivlaren (Ej registrerad)
DET E FÖR JÄÄÄÄVLIGT rent ut sagt, :( Rättssamhället "suger"
Skrivet 15 jul 2010 07:08 Kokt med bröd (Ej registrerad)
Tror inte att Södertälje attraherar som stad dom stora skattebetalarna.
Vi går just nu i en spiral nedåt, otryggheten sprider sig. Polisen ser maktlöst på hur förfallet ökar. Skolan, vården är överbelastade.
Brandkåren blir stenad, Listan kan göras lång. En sak är säker i alla fall,
det var bättre förr.
Skrivet 15 jul 2010 08:40 pv444 inte rasist men realist (Ej registrerad)
om ni alla som inte vill att sådant här ska få fortsätta så är det som tommy skrev val snart och sd vill få bukt på allt "bus"
Skrivet 15 jul 2010 09:16 hmmm (Ej registrerad)
Hm.... En tanke slog mig. Hur länge vill Scania o Astra verka i en stad som är så illa ansedd o illa berycktad som Södertälje? Det kan ju knappast vara så bra reklam för dom. Att förknippas med en stad som rymmer kriminella, som går fria. Där rättssystemet havererat totalt o buset tagit över.
Vill jag köpa en vara som tillverkats av personal som kommer från en stad där man inte ens kan stava till RESPEKT O HEDER ,?hur bra kvalitet är det på den? kan jag lita på varan.?OK det har nogranna kvalitetskontroller,men det har väl rättssystemet med .Och det kan man ju inte lita på .
Vad händer med idyllen Södertälje? Om Scania O Astra vill förknippas med en bättre ansedd byggd som hem adress.
Det klingar ju fint.... Min medicin är tillverkad av astra , fabriken ligger granne med Ronna.
Eller ..Min lastbil är tillverkad av scania ,Du vet Hovsjö ....aha du menar södertälje
Större företag en dom har flyttat tidigare. på andra ställen.
Skrivet 15 jul 2010 09:17 Gaijin (Ej registrerad)
Stå upp för Södertälje!
Man måste ju vara beredd att springa om en buse eller rånare kommer och det är lättare att fly om man står än om man sitter.
Fascinerande att en snorunge kan göra som han vill och dessutom komma undan på grund av en slipad advokat och oslipade nämndemän.
Ska vanligt folk börja vara beväpnade för att skydda sig själva från bus? Eller ska man flytta och låta patrasket få stan för sig själva? Lite som den gamla kultrullen "Flykten från New York"?
Skrivet 15 jul 2010 09:28 J P Jarl - thats it!
Många kommenterar som om 17-åringen vore skyldig och redan dömd, trots att åtalet ogillas och Hovrätten friar! Det vore faktiskt värre om domen från tingsrätten genomfördes trots att inte bevisbördan räcker! Alla demokratiska samhällen har rättssäkerhet i främsta rummet och en dom kan överklagas, vilket betyder att åklagare måste vara säkra i sin bevisning för att ett åtal skall hålla hela vägen. Principen är hellre fria än fälla, vilket betyder att en del fall hamnar mellan stolarna och vår önskan om att "nita" gärningsmannen kommer på skam. "Bovarna" är ett steg i överläge för så har vi beslutat och den fräcke boven kommer att håna oss.
Skrivet 15 jul 2010 09:46 Förbannade täljebo (Ej registrerad)
Seriöst sveriges lagar och rättegångs system är rena jävla skämtet. Hur länge till ska vi stå ut med att gärningsmännen/grupper går fri medans offret/offren tvingas att leva i ett skyddat liv?
Nu jävlar tänker ja sätta min gräns över vad jag klarar av att se. Nåt måste fan hända. Innan denna samhälle går åt helvete och Sverige blir ett laglöst land där rätts systemet är så kasst att vem som helst kan begå brott utan att han/hon/dem blir åtalade!!!
Skrivet 15 jul 2010 10:58 P (Ej registrerad)
Det är skandal! Under de veckor som gått har 17-åringen och dennes anhöriga skakat fram "nya vittnen". Och hovrätten går på det!?
Vem skyddar den vanliga människan i vårt samhälle? Staten verkar ju ha abdikerat.
Skrivet 15 jul 2010 11:24 Undrar (Ej registrerad)
Fritt fram för packet! Svensson - se dig för!
Skrivet 15 jul 2010 12:00 Mulle Meck (Ej registrerad)
Jadå...
Det är på detta viset det går till i denna vår en gång så fina stad...
Vem vågar vittna idag ?
Inte jag i alla fall...
Och inte heller ett knippe vänner till mig som gjort det misstaget...
Mot vissa grupperingar kan du aldrig få rätt, oavsett mängden bevis eller antalet vittnen som stiger fram...
Och avflytt från stad och kommun som efterrätt...
Tack för kaffet...typ...
Skrivet 15 jul 2010 20:45 Varför gör ni inget som bär ansvar??? (Ej registrerad)
Detta är ett klart bevis att varken polis el åklagre våga ta i tu med detta farliga.
Varför tar man inte hjälp av utlänskpolis och även utlänsk åklagare.Så slipper både svensk polis o åklagre bli hotade. Låna hitt dom ett tag och städa rent bland kriminella. Sen kan vi få en bra stad igen:))
Skrivet 15 jul 2010 23:26 Ortega (Ej registrerad)
Jag vet nu vad polis och åklagare går för, de är genomkorrumperade.
Vittnen som inte fanns i Tingsrätten dyker upp i Hovrätten, och accepteras som godtagbara vittnen. Vad kan man säga....Korrumptionen inom svenska rättväsendet är totalt.
Jag kommer hädanefter aldrig att riskera mitt eller näranståendes liv och väl för kräken inom polis och rättsväsende, som aldrig missar ett tillfälle att visa sin otroliga inkompetens och känslolöshet inför offren för brottsligheten.
Min son är mer värt än någonting, speciellt när man ser hur åklagare och polis gång på gång SVIKER brottsofffer.
Ni har förlorat pga er inkompetens, vilket jag beklagar.
Men jag kan inte förändra verkligheten...
Skrivet 16 jul 2010 07:47 Förstår ej (Ej registrerad)
Var väl denna stackars mamma som pratade i tv nyheterna 15/7
Hon sa att hon förlorat allt. Bor med sin son med skyddad identitet.
Gängledaren helt friad.
De frågade varför hon framträdde med bild i tv.
Mamman till sonen som blev utsatt för alla våldsamheter o rånad,
förföljd svarade att hon inte har något att förlora.
HAR FÖRLORAT ALLT sedan anmälan på gängledaren.
Hon trodde att det fanns rättssystem/säkerhet i sitt fosterland.
Denne gängledare lever helt utan straff-slapp tom "skyddstillsyn"
HUR KAN NÅGON "VANLIG" MÄNNISKA FÖRSTÅ DETTA ?????
HUR KAN MAMMAN TILL 17 ÅRINGEN VARA OCH INTE TA TAG
I SIN SON OCH HANS VIDRIGA LEVNADSSÄTT
VAD HAR HÄNT/ELLER PÅGÅR I SVERIGE?????????????????????
Skrivet 16 jul 2010 08:24 finskan (Ej registrerad)
Skrivet 15 jul 2010 20:45 Varför gör ni inget som bär ansvar???
och alla ni andra som undrar.
Vad gör ni själva? Om bara ett par månader har vi rätt och ansvar att påverka. RIKSDAGSVALET.
Ca 90% av rösterna går till Alliansen och Rödgröna. En ny mandatperiod och ny klagosång och nya vittnesmål om rättsstatens, demokratins, politikens misslyckanden.
Det finns alternativ utanför blocken och det är realpolitik som gäller.
Låt er inte luras av PK återkommande lögner och manipulationer - en både personlig och samhällelig förlust.
Skrivet 16 jul 2010 09:35 Jussi (Nationaldemokraterna)
Den som vill se förändringar måste själv vara med och skapa dem.
Man kan låta lura sig av de etablerade politikerna ännu en gång eller så kan man blicka tillbaka på vad våra folkvalda har drivit igenom i Sverige, vad dom har gjort Sverige till.
För det vi har idag är ingen slump eller något som bara händer, det är ett direkt resultat av politiska beslut.