Halva hjulet på gräset – då fick Anna böter
– Jag stod med halva hjulet på gräset, säger 18-åriga Anna Axelsson. Nu överklagar Anna p-boten hon fick i villaområdet på Grusåsen.
Relaterat
Anna Axelsson var på besök hos en väninna på Grusåsen i tisdags. Kompisarna var ute i trädgården när väninnans bror kom och berättade att det satt p-böter på bilarna som stod på Krokvägen. Bötesbeloppet var på 1 000 kronor och på lappen stod det angivet att hon parkerat i terrängen.
– Först trodde jag inte på det, men sedan tänkte jag att varför ska han skoja om en sådan sak, berättar Anna.
Anna Axelsson fotade hur hon parkerat bilen. Hennes foton visar att parkeringsvakten varit hård i sin bedömning.
– Jag tyckte att det var idiotiskt och jag ville ha bevis på att det var fel.
Enligt Mira Majland tillförordnad chef på kommunens parkeringsavdelning är avgörandena i vissa fall svåra för parkeringsvakterna.
– Det är lagar och regler vi jobbar efter. Vill man överklaga ska man göra det till polisen. Det är deras arbete att åka ut och besikta platsen, säger hon.
Efter boten åkte Anna direkt till polisstationen i Södertälje för att tala med en polis.
– Polisen tyckte också att det var konstigt och hon berättade att de förr kunde riva en bot, berättar Anna.
Men för klagomål finns en särskild avdelning i Solna. Det är dit Anna nu fått vända sig med sitt missnöje.
– Även om de har lagen på sin sida, så har jag svårt att se att det var så här lagförfattarna ville att lagen skulle tolkas, säger Annas pappa Peter Axelsson.


2 m/s


































Senaste kommentarerna:
Skrivet 16 jul 2010 14:54 Owe (Ej registrerad)
Denna nitiska p-vakt borde ta en tur till Nykvarn - där skulle han inte få en lugn stund. På Gammeltorpsvägen parkerar bilarna helt uppe på trottoarerna, så att gående få tampas med bilarna ute på gatan. Samma sak i centrum. Där parkerar man helt eller delvis uppe på trottoaren, "för att inte vara i vägen för (bil)trafiken", trots att massor av lediga p-platser finns. Fast då kanske de måste gå tio meter längre.
Skrivet 16 jul 2010 15:30 Nisse (Ej registrerad)
En fråga till LT !
Vilken politiker är ytterst ansvarig föör parkeringsfrågorna i kommunen?
Om LT ville avslöja det för oss som ska välja politsikt parti den 19 september så har vi ju fortfarande tid att påverka, al-ternativt byta parti.
Nisse
Skrivet 16 jul 2010 15:30 Thomas (Ej registrerad)
Fick i våras en bot på att jag stod 50cm för nära en korsning på 1000kr.
Man driver verkligen på sina P-vakter på att bli nitiska så det blir löjligt.
Varför kan man inte ta hand om bilar som ställer sig på Handikapplatser och direkt utanför t.ex. coops Entré istället?
PAJASAR!!
Skrivet 16 jul 2010 15:31 SAMHÄLLET HAR INGA GRÄNSER KVAR!!!!!!!!!!! (Ej registrerad)
Som jag har sakt det förut och kommer att säga det igen, vi har haft samma vägar i Södertälje och hela sverige i snart 30 till 40 år ,tänk på att hur mycke bilar har ökat med dessa år och fastigheter som byggs, det finns ingen plats att parkera bilarna längre, när man åker ner till stan behöver jag minst 150 kr i bensin för att hitta parkeringsplats eller till stockholm ,där är det omöjligt att hitta parkering!!!! Det som behövs i varje område är parkeringsplatser och ingenting annat, förstår att folk parkerar var som helst man blir desperat när man inte hittar parkringsplats, det är ett stort problem i mina ögon!!!
Skrivet 16 jul 2010 15:39 Vårdaren (Ej registrerad)
Ja detta är verkligen jättehemskt!!! Vi i Sverige lider verkligen!! I-Lands problem!!
Skrivet 16 jul 2010 15:41 Miss Bunny (Ej registrerad)
Tycker dom där P vakterna som lappar i Grusåsen borde ta sig en extra lektion el byta jobb. Varför lappa bilar dom är osäkra på som egentligen inte stör nån medan dom bilarna som ställt sig på övergångsställen inte får böter alls? För inte tala om dom bilarna som ställer sig efter en förbudsskylt som visar klart och tydligt förbud mot att parkera. Ja ni vet den där blå runda skylten med en röd ring runt och en sne röd linje igenom.
Ta alla jävlar som inte kör 30km/h där istället så slutar jag klaga!
Skrivet 16 jul 2010 15:47 Bengt (Ej registrerad)
Varje land, län och ort har de politiker de röstat fram. Kan det bara vara möjligt att en majoritet i Södertälje röstat fram Andera Lago med anhang?
Skrivet 16 jul 2010 15:48 Trafikanten (Ej registrerad)
Det är beklagligt att en som så nyligen tagit körkort inte kan regler för parkering, men som de flesta i den här stan kan/följer man trafikregler mycket dåligt, högerregeln är det sällan någon som vet vad den innebär! och att den även gäller på parkeringsytor och andra öppna ytor. Att inte kunna innebörden av tilläggsskyltar, tex att köra i bara 30kmt på söndagar när begränsningen gäller vardagar 7-17. Även att köra omotiverat sakta på allmän väg är att bryta mot trafikregler, det är att onödigtvis hindra eller störa annan trafik, det händer ofta att folk inte kan sin hastighetsmätare, den visar ofta 8-10 kmt för mycket! Kolla bilens hastighetsmätare mot en GPS som inte kan visa fel. Uppdatera dej ständigt det kommer ofta nya och ändrade trafikregler.
Skrivet 16 jul 2010 16:10 Kokt med bröd (Ej registrerad)
I Södertälje skall P nissarna driva in pengar till kommunen, dom privata skall driva in till sina löner. Bilisterna skall betala. Såg en som fick en P bot på sin egna hyrda p.plats. Det är min 1:a på topplistan.
Skrivet 16 jul 2010 16:10 Inga Bot (Ej registrerad)
Detta har inget med politik att göra, det är dom anställda på vaktbolagen som får en extra peng för alla dom kan bötfälla,därför kan det bli löjeväckande.
Skrivet 16 jul 2010 16:16 Miss Bunny (Ej registrerad)
Trafikanten (Ej registrerad) skrev: Det är beklagligt att en som så nyligen tagit körkort inte kan regler för parkering, men som de flesta i den här stan kan/följer man trafikregler mycket dåligt, högerregeln är det sällan någon som vet vad den innebär! och att den även gäller på parkeringsytor och andra öppna ytor. Att inte kunna innebörden av tilläggsskyltar, tex att köra i bara 30kmt på söndagar när begränsningen gäller vardagar 7-17. Även att köra omotiverat sakta på allmän väg är att bryta mot trafikregler, det är att onödigtvis hindra eller störa annan trafik, det händer ofta att folk inte kan sin hastighetsmätare, den visar ofta 8-10 kmt för mycket! Kolla bilens hastighetsmätare mot en GPS som inte kan visa fel. Uppdatera dej ständigt det kommer ofta nya och ändrade trafikregler.
Beklagligt? Jag måste ändå försvara Anna i detta. Jag tror ju knappast att du själv aldrig har gjort fel i trafiken? Jag skulle vilja se den som parkerar och kör prick fritt! Man lär sig av sina misstag. Men jag kan med sannolika själ säga att den boten hon fick på den plats hon stod INTE va hennes fel.
Men som sagt, jag kan ju ställa mig på övergångs ställena i Grusåsen istället så vet jag att jag med största sannolikhet slipper böter. Rätt så ironiskt faktiskt!
Skrivet 16 jul 2010 16:20 LAPPLISOR TILL CHARMKURS (Ej registrerad)
P-liser, nissar e SÅÅÅÅ opraktiska som man bara kan vara INKOMPETENTA oxå skaffa er en hobby istället
Skrivet 16 jul 2010 16:35 Robban (Ej registrerad)
Detta är Söderträlje och kommunens regler i ett nötskal ... JÄVLA TRAMS...
Åk en Söndag till Kyrkan vid plattan i Grusåsen och bötfäll bilar.... Där är det total kaos varje Söndag.
Men det vågar man väl inte... Nä sug mer pengar av "Svensson" istället....
Likadant är det i Pershagen, Östertälje, Hagaberg mm....
Har ni åkt till Lina eller något annat nytt område i denna kära stad....
Tror inte jag bor kvat här om 1 år....
Tack för mej.... Född i denna stad 1967
Skrivet 16 jul 2010 16:55 MamboJambo (Ej registrerad)
Vem bryr sig???1000 tals människor får p-böter varje dag,löjligt eller är hon nåt speciellt???
Skrivet 16 jul 2010 17:07 Undrande (Ej registrerad)
Håller med Robban. De ser genom fingrarna när det gäller vissa personer. Varför lappar man inte bilar som står fel på Östergatan ? Samma bil kan stå i dagar, veckor, ingen bryr sig. Samma sak i Västergård, fullt med bilar i vändplan, men sällan någon som ger dem böter. Har frågat kommunen i april förra året, men har fortfarande inte fått svar.
Skrivet 16 jul 2010 17:10 ronna (Ej registrerad)
KOM TILL RONNA OCH LAPPA OM NI VÅGAR !!!!!
LÖVÄNGSVÄGEN 10-20 FELPARKERADE BILAR VARJE DAG = 450 KR ST.
HAR VÄNTAT PÅ ER LÄNGE !!!!!!
Skrivet 16 jul 2010 17:38 Peter (Ej registrerad)
Det värsta är att det är vi skattebetalare i kommunen som betalar för tjänsten som kommunens P-vakter utför. Hade förut en viss respekt för deras arbete. Efter detta känner jag bara avsmak för kommunens P-vakter.
Tycker kommunen borde införa någon form av personlighetstest innan man anställer en P-vakt. Hur är man funtad om man bötfäller bilar som parkerar vid Malmsjön. Hur kan ett hjul som står 5cm på gräs anses vara parkering i terräng. Sådant här retar gallfeber på alla billister i södertälje.
Det kunde ha varit vem som helst av oss. Skam över den P-vakt som inte har förstått sitt uppdrag
Skrivet 16 jul 2010 17:42 To (Ej registrerad)
Jag håller med Robban här uppe. TRAMS! Sånt h'r gäör mig förbannad!
Skärp er södertälje! Ni har tagit all vår frihet och nu sitter vi i vår lilla bur. Det är allt ni vill. Jäkla big brother å allt handlar om pengar.
Därför jag drar från landet nu. Går ju inte att lita på regeringen eller komunen. TRAMSTRAMSTRAMS!
BYEBYE sverige, hello greece
Skrivet 16 jul 2010 17:51 Thomas (Ej registrerad)
Fick i våras en bot på att jag stod 50cm för nära en korsning på 1000kr.
Man driver verkligen på sina P-vakter på att bli nitiska så det blir löjligt.
Varför kan man inte ta hand om bilar som ställer sig på Handikapplatser och direkt utanför t.ex. coops Entré istället?
PAJASAR!!
Skrivet 16 jul 2010 17:59 orka mer! (Ej registrerad)
Facistfasoner!
..eller hur det nu stavas(jag har gått i skola i Sö'tälje så det är inte så lätt)
Skrivet 16 jul 2010 19:02 Kjell (Ej registrerad)
Det här är ytterligare ett bevis för att jag har rätt.
Skötsamma arbetande medborgare bör starkt överväga att flytta från tokstan.
Jag funderar fortfarande men jag kommer allt närmare ett beslut.
Skrivet 16 jul 2010 19:23 Trött (Ej registrerad)
ja Södertäljes p bolag som verkar vara olika för olika parkeringar) är bedrövliga,Parkerade på en p plats utan att betala,gick ca 100 m
och postade ett brev,kom tillbaka till bilen och ingen p-bot fanns på vindrutan,såg en p-bolagsbil litte längre bort och gjorge "finger över pannan tecken" mot dem i skämtlyste att jag var tillbaka i rätt tid.
Veckan efter kom en bot retroaktivt,överklagade fick till svar vi litar på våra
p vakter. Aldrig mer Södertälje som p plats.
Skrivet 16 jul 2010 19:30 Pelle (Ej registrerad)
Vill minnas att jag har läst om hur Slödderhellyeah lappar flest bilar i hela Sverige?
Har själv fått böter när jag har stått med arbetsbilen innanför konor vid ett vägarbete.
Har pratat med flera av Plisorna/Lassarna och många av dom fäller hellre än friar då dom e piskade av en väldigt okunnig chef .
Skrivet 16 jul 2010 19:37 Perra (Ej registrerad)
Förstastoff i semestertider, synnerligen tragiskt LT.
Skrivet 16 jul 2010 21:35 nyhetstorka (Ej registrerad)
Har LT skaffat sommarjobbare som tycker att detta är en nyhet att delge hela befolkningen i S-tälje? Borde väl finnas något mer av värde att skriva om? Om folk gör fel ska de väl få böter och även betala dem utan detta rabalder? Förstår inte. Jag har också fått parkeringsböter men inte sjutton har jag bett LT skriva om det.... Sen kan jag hålla med vissa att det är synd att inte fler får böter, men men det finns ju alltid dom som klarar sig trots att de gör fel..
Skrivet 16 jul 2010 21:36 Thomas (Ej registrerad)
Varför inte anställa dessa nitiska "P-vakter" som Åklagare i Slöddrestan?
Med deras urskinningslösa framfart så skulle dubbelmordet i Ronna vara uppklarat efter 20-minuter och folk bakom lås och bom...
Ett tips till Strutsen Lago i Akvariet, gör det så har du gjort något i alla fall i positiv anda för denna Ruinstad.
Skrivet 16 jul 2010 22:17 pg™ (Ej registrerad)
jag säger bara... kom till hovsjö och lappa bilar vid fotbollsplanen och låt polisen ge dom böter för att antingen kört på gångvägar eller på bussgatan eftersom det är enda möjligheten att ta sig dit med bil.
och det kan stå uppåt en 20-30 bilar staplade vid fotbollsplanen.
har jag någonsin sett en enda bil bli lappad där? inte en chans.
Skrivet 16 jul 2010 22:21 Gillar inte makt! (Ej registrerad)
Hon stod ju på Krokvägen! Kolla hur många p-böter som skrivs där mot andra vägar i S-tälje
Skrivet 16 jul 2010 22:39 ms (Ej registrerad)
Varför all den uppståndelse. Ni ser väl klart och tydligt att hon har mer än halva däcket på gräset. Hon har ju nästan halva bilen på gräset. Rätt ska vara rätt. Betala och inse att du gjort fel. TIPS: gå ett var runt bilen innan du lämnar den.
Skrivet 16 jul 2010 22:59 Mikko
tror jag ska till nykvarn och repa lacken på bilar som är parkerade på gångbanan då kanske dom lär sig att parkera ordentligt
Skrivet 16 jul 2010 23:03 Mikko
Pelle (Ej registrerad) skrev: Vill minnas att jag har läst om hur Slödderhellyeah lappar flest bilar i hela Sverige?
Har själv fått böter när jag har stått med arbetsbilen innanför konor vid ett vägarbete.
Har pratat med flera av Plisorna/Lassarna och många av dom fäller hellre än friar då dom e piskade av en väldigt okunnig chef .
dom lappar också brandbilar när brandkåren håller på och släcker en brand
Skrivet 16 jul 2010 23:28 Mr (Ej registrerad)
Ni kan inte vara allvarliga? Hur tusan kan man bli så upprörd över att man får p-böter när man ställer bilen som man vill att man överväger att a) Rösta på det parti som inte vill bötfälla felparkerare (för det finns ju inga viktigare politiska frågor...) b) Lämna Södertälje på grund av att man inte får ställa sin bil vart som helst c) Lämna landet (Ja, och dessutom väljer Grekland, ett land som är kört i botten av korruption och korkade politiska beslut.... jösses!).
Kul att ni bryr er om viktiga saker.
Skrivet 16 jul 2010 23:41 trött (Ej registrerad)
enskilt med spö skulle de ha-tönt lisor.
Skrivet 16 jul 2010 23:56 Badare (Ej registrerad)
Var till Torpabadet i onsdags. Naturligtvis fanns det inga parkeringsplatser utan parkerade efter vägen. Kling och Klang har då gjort sig mödan att åka ut dit och lappat bilar. Konstigt att när man behöver dem är de aldrig tillgängliga men tid att åka ut till Torpa och lappa bilar som inte står i vägen är inget problem att hinna med. 1000:- till finansieringen av bevakning av gängbråk är vad man bidra med. J***a skitstad.
Skrivet 17 jul 2010 02:11 EB (Ej registrerad)
Det ser ut som att vår kära kommun börjar få ont om pengar, ha ha.
Skrivet 17 jul 2010 05:40 dt (Ej registrerad)
Det är miljöpartiet som sköter tekniska nämden med p-vakter i stan så tänk på det då ni röstar
Skrivet 17 jul 2010 07:46 Lasse (Ej registrerad)
Om inte kvinnspersonen man refererar till har en specialversion av Volvo står det ju klart för oss alla att bilen står med minst ett helt hjul på gräsmattan. Varför gnälla om Era 50 cm, knappt 10 m osv.
Ta till extra i stället så blir det ju inga böter.
Samma med hastighetsbegränsning-Kör 45 på 50 så har Du ju marginal!
Skall Du handla i Centrum? Paräk då, en snurrar med bilen och en handlar, och så byter man! Då kan Du ju dessutom ofta köra nära butiken och slipper bära.
Här mår människor dåligt, och många dör runt om i världen, varför då gnäla om en enkel 1000-lapp och hur kan LT överhuvud ge sig in i en sådan här helt onödig debatt?
Skriv om tyngre ämnen!
Skrivet 17 jul 2010 09:28 LM (Ej registrerad)
Kan upplysa om att SÖDERTÄLJES p vakter är minst sagt underutbildade. Har fått rätt mot dessa p-vakter ett antal ggr, vilket glädjer mig mycket. "Problemet" är att Södertäljebor verkar inte ha förmågan att säga ifrån, det kan vi Stockholmare betydligt bättre. Dessvärre är det Lago´s styre här, patetiskt bara att man infört p-avgift på 15 kr i centrum, har Södertälje månne storebrorskomplex? Att vi har det i Stockholm är okej, men lilla Södertälje?Sen kanske S-täljes p-vakter enbart har provisionslön?
Skrivet 17 jul 2010 09:43 Enhörnabo (Ej registrerad)
Vi skall vara glada att det finns "petiga" parkerinsvakter, det är det som kallas rättssäkerhet när lagar och regler följs. Märkligt att hennes pappa ifrågasätter boteslappen - tjejen själv är för ung för att ha en vuxens omdömeoch inse att hon parkerat fel dock men väldigt liten marginal. Sedan skulle man givetvis önska att parkeringsbolagen lade ner mer krut på felparkeringar som ställer till större skada än den som artikeln behandlar - men det är en helt annan fråga!! Och de fallen kommer givetvis aldrig i LT.
Skrivet 17 jul 2010 09:54 G (Ej registrerad)
Även i Östertälje får vi p-böter på våra små villavägar. Vi har stått med hjulen på vägkanten utanför asfalten i 30 år mot en slänt som ingen går på eller använder. Så helt plötsligt en dag så får vi p-böter för att vi står i TERRÄNG. Nu parkerar alla på asfalten med alla hjulen och det gör att vägen blir så smal att komma fram på och är det då någon som håller på att lasta sin bil vid sin grind så kommer ingen fram. Är det vettigt. Nu får nog Södertälje Kommun se över sina parkeringsregler.
TOKSTAN.
Men läser någon av dom styrande dessa kommentarer?????
Skrivet 17 jul 2010 12:08 Adde (Ej registrerad)
Tidigare publicerades en artikel om Riad Chamoun som även han fick en P-bot. Då lät kommentarerna helt annorlunda som tex. "ha skyltar på olika språk" "de kan inte läsa skyltar" "skyll dig själv" "lappa i grusåsen utanför kyrkan" m.m. Nu tycker de flesta synd om Anna.
DUBBELMORAL!!!
Det jag vill säga är att döm människan efter misstaget den gör och inte ursprunget den kommer ifrån.
En som är trött på folk som alltid ska nämna invandringen som problemet till allt som skrivs om i Södertälje.
Skrivet 17 jul 2010 12:14 SJ (Ej registrerad)
Ja, åkt till de platser där bilar står felparkerade varje dag i stället för att ge er på mitt fordon som stod på privat mark, PRIVAT MARK, inte Kommunens, 1000 kr i böter, som jag är tvungen till att betala för att kunna överklaga, fy, och polisen säger som p-bolaget "att jag står i terräng på allmän plats" Jag skickade till och med utskrift för gränsdragningarna för den privata marken... Vad har man som liten trafikant för rättigheter mot de stora bossarna. Vad är det för jakt som pågår, här i Södertälje?? Får höra vad tingsrätten säger nu.
Skrivet 17 jul 2010 13:17 Anna (Ej registrerad)
Ibland undrar man om de inte har bättre för sig.
De tar för såna saker, men ringar man till p-bolag för att de står en annan bil på sin egna parkering man betalar för så säger de att man ska parkera på någon annan plats om de finns där får man stå i 24 timmar...
Eller kan de inte ta alla som kör för fort uppe i Brunnsäng, de är 50km/timmen men 1/10 kör i 50...
Skrivet 17 jul 2010 13:21 L (Ej registrerad)
Ja terräng får man inte stå på, men fattar inte hur lapp lisorna tänker, eller de som sätter upp reglerna. På en gata i Järna så får du inte parkera vid buskarna vid ditt hus när du har besök för då står du på teräräng och får böter. Man ska då stå ca 50 cm ut på den asfalterade vägen så man "stör" trafiken som åker där.
Jag personligen tycker då det är bättre att stå på terrängen utanför ditt hus, istället för att riskera att skymma sikten för bilarna på gatan...men så är reglerna och det är tyvärr bara att följa dem med risk för olyckor istället...
Skrivet 17 jul 2010 13:43 SPK (Ej registrerad)
Varför gnälla bara att betala säger ju sig självft att man inte kan stå med halva bilen i terräng
Skrivet 17 jul 2010 14:53 Miss Bunny (Ej registrerad)
Lasse (Ej registrerad) skrev: Om inte kvinnspersonen man refererar till har en specialversion av Volvo står det ju klart för oss alla att bilen står med minst ett helt hjul på gräsmattan. Varför gnälla om Era 50 cm, knappt 10 m osv.
Ta till extra i stället så blir det ju inga böter.
Samma med hastighetsbegränsning-Kör 45 på 50 så har Du ju marginal!
Skall Du handla i Centrum? Paräk då, en snurrar med bilen och en handlar, och så byter man! Då kan Du ju dessutom ofta köra nära butiken och slipper bära.
Här mår människor dåligt, och många dör runt om i världen, varför då gnäla om en enkel 1000-lapp och hur kan LT överhuvud ge sig in i en sådan här helt onödig debatt?
Skriv om tyngre ämnen!
Ett halv hjul dit, 50cm hit. Syftet att hon förmodligen ställt sitt "halva hjul" på gräset är väl att va så lite i vägen som möjligt?!
Jag parkerar på precis samma plats titt som tätt, har oxå fått böter för "parkering i träng" så nu har jag lärt mig att stå så långt ut på vägen som möjligt och försöka hindra precis ALLA så mycket som möjligt. Verkar logiskt va?? Men nu har dom hittat på att kan dom inte böta för "parkering i träng" där så är det helt plötsligt i "tätbebyggt område". Sen när blev Grusåsen ett "tätbebyggt område"??
Skrivet 17 jul 2010 18:30 Glad att jag inte är parkeringsvakt (Ej registrerad)
Jag tror nog att den parkeringsvakt som satte dit boten har bättre koll än mig på vilka regler som gäller. Om man anser att man får en bot felaktigt så kan man ju överklaga den. Jag har svårt att förstå nyhetsvärdet i att någon fått en parkeringsbot, det måste ju ändå hända ganska många gånger om dagen i de flesta svenska städer.
Skrivet 17 jul 2010 19:09 Emelie (Ej registrerad)
Varför har hon en bil om hon inte kan betala en tusenlapp? Kanske det är hennes pappa som betalar allt? Som någon annan skrev så står faktiskt halva bilen på gräset!
Skrivet 17 jul 2010 19:12 P.Astor (Ej registrerad)
Tycker nog att parkeringsvakterna skulle ta sig till mosken pa sondagarna. dar utanfor pa vagen skulle det vara en guldgruva for vilken parkeringsvakt som helst. Inte behover dom vara speciellt nitiska heller eftersom det ar solklara fall av overtradelser.
Skrivet 17 jul 2010 21:17 d (Ej registrerad)
det är inte olagligt att en bil står ute i teränngen det är bara olagligt att köra i terrängen parkeringsvakten måste ha bevis på att hon har kört bilen ut i terrängen
Det har dom inte det är bara att överklaga boten skall fan makuleras
hade det varit kommunen som hade parkerat där då hade det varit lagligt så in i helvete