Lago ignoreras av regeringen
Anders Lago (S) får inte till det möte han vill ha med regeringen för att nå ett tillfälligt flyktingstopp till Södertälje.
– Vi måste få stöd, säger han.
Relaterat
Om några år tror kommunstyrelsens ordförande Anders Lago att de flyktingar som bor i Södertälje i dag kan försörja sig själva. Fram tills dess anser han inte att Södertälje har råd att ta emot fler asylsökande. Därför vill han införa ett tillfälligt flyktingstopp till kommunen, samtidigt som Södertälje bör få mer pengar av staten för att ta hand om de flyktingar som bor här.
För att nå detta har Anders Lago och de rödgröna skrivit ett brev till regeringen och länsstyrelsen för att be om ett möte. Men det får de inte. Edvard Unsgaard, politisk sakkunnig åt migrationsminister Tobias Billström, förklarar att mejlkontakt räcker och att det kan vara svårt att få tid med ett möte i valtider.
– Vi upplever att vi för en dialog genom brevsvaret. Södertäljes situation är speciell, men inte unik, säger Edvard Unsgaard.
I stället för ett tillfälligt flyktingstopp och ökade bidrag tror regeringen på de nya arbetsmarknadsregler som införs från december i år. I och med dem får arbetsförmedlingen ett större ansvar för flyktingarna, vilket alliansen hoppas ska bidra till att flyktingmottagandet sprids i landet.
Nu står Anders Lagos hopp till landshövdingen, som han hoppas kunna hjälpa Södertälje vidare i frågan.


3 m/s


































Senaste kommentarerna:
Skrivet 29 jul 2010 11:52 Jonas (Ej registrerad)
Stoppa dessa främlingsfientliga personer!!
Kostnaden för invandringen måste vi ta om vi står upp för alla människor lika värde. Vi måste till och med våga ta från vård/omsorg. Dessa människor kommer från krig, förstår inte Lago det!! Rasism i det renaste form!
Skrivet 29 jul 2010 11:54 nk (Ej registrerad)
Lagos politik är en katastrof och har alltid varit så. Ska han nu be regeringen om hjälp?
Södertälje är en katastrof som stad, alla svenskar som kan flyttar.
Skrivet 29 jul 2010 11:54 Bengt (Ej registrerad)
Är Södertäljes kassakista redan fylld till brädden genom den fantastiskt lönsamma invandringen enligt Lago och hans partivänner. Vill Lago träffa regeringen för att föra över dessa tillgångar till statskassan. Det kan väl ändå inte vara så att verkligheten hunnit ifatt denne Lago och träffat honom rakt i nosen. I så fall, välkommen till verkligheten Lago.
Å andra sidan, varför skulle en regering vilja träffa en figur som Lago?
Skrivet 29 jul 2010 11:57 BA (Ej registrerad)
Förstår inte vad som är problemet? För inte så länge sedan skrev och frågade någon gammal Södertäljebor vad alla dessa "flyktingar" kostade oss skattebetalare. Då skrev den så förträfflige och besserwissern Mats Pertoft ett ilsket brev tillbaka. Jag citerar " första 3 åren får vi statligt bidrag sedan jobbar dom och betalar skatt precis som alla andra" slut citat. Så vad är det för problem Anders Lago, om dom bor lite trångt de första åren ( som många av oss andra också har gjort) är väl inte det så märkligt. Och sen när dom börjar jobba kan dom väl köpa eller hyra en egen lägenhet, precis som alla vi andra. Vad är det du behöver hjälp med? Det måste ju vara en lysande affär att ta hit folk som efter bara några år kan träda in i produktionen. Så som sagt herr Lago vad är problemet
Skrivet 29 jul 2010 12:02 Demo?krati (Ej registrerad)
Känn dig lurad Lago,och alla andra som gått på bluffen,med facit i hand så vill ingen ha det som vi i Södertälje.Hoppas ni förstår "vinken"
Skrivet 29 jul 2010 12:31 J P Jarl
Har jag förstått det hela rätt så är den springande punkten att en invandrare har tre år på sig att bli självförsörjande och produktiv i det svenska samhället. Om så sker kan man föra en generös invandringspolitik. Om inte går det snett och ett underskott uppstår. Man blir då känslig för konjukturer och då speciellt beroende av att det finns arbeten som inte kräver ex perfekt svenska och inte heller kräver svensk grundutbildning samt att arbetsmarknaden tar emot med öppna armar och att invandraren är "frisk" och inte allvarligt skadad av ex krig. Det räcker inte med medmänsklighet, tyvärr. I Södertäljes fall måste man helt enkelt bli bättre på integrationsprocessen och även ansöka om att inte behöva ta emot fler invandrare än vi förmår svälja, annar öppnar vi för invandrarfientliga strömningar. Slit på Anders Lago - det är värt det.
Skrivet 29 jul 2010 12:49 Vakna (Ej registrerad)
Jonas, visst de kommer från krig. Men måste alla till Södertälje ? Och du vill att vi ska ta från vård och omsorg. Jag hoppas verkligen att du råkar ut för den sk vård och omsorg någon gång om vi nu ska dra ner på den. Den är redan så illa som den är. Du lever i en fantasivärd. Du kan väl hyra ut ett rum eller två, du gillar ju idén att bo trångt. Och så kan ju du stå för kostnaden också, du verkar ju gilla det också. Visst ska vi ta emot flyktingar, men alla kommuner måste hjälpa till. Danderyd tar inte inte emot, för då dras värdet ner på deras hus. Jag tycker absolut att de också kan ställa upp.
Jag vet invandrare som själva drar från stan just för att det bor för många här.
Skrivet 29 jul 2010 13:05 Jajamensan (Ej registrerad)
Instämmer med sign. Bengt.
Välkommen till verkligheten Anders Lago.
Inte längesedan A.Lago var i USA och "applåderade sin Södertälje modell".
Förstår att regeringen ej vill ha möte.
Är detta ett sätt att få ev. fler röster i kommande val för A.L. ??
Skrivet 29 jul 2010 13:08 Anders Berglund (Ej registrerad)
Vakna
Jag tror att Jonas var ytterst ironisk i sitt inlägg.
Anders Lago och hans parti alltid anklagat alla som på något sätt kritiserat flyktingpolitiken för rasism och främlingsfientlighet men nu känner säkerligen Anders desperat att han måste fiska röster inför valet.
Skrivet 29 jul 2010 13:11 yalla (Ej registrerad)
medan ni vill flytta from Södertälje . de stora företag flyta in lycka till var ni går
Skrivet 29 jul 2010 13:14 MA (Ej registrerad)
Jonas,
Det heter i den renaste form, inte det...form. Bättre svenska tack!
Skrivet 29 jul 2010 13:56 Ring 112 (Ej registrerad)
Är detta ett "nödrop till regeringen" ???
Kanske ett försök, för att senare säga att "regeringen ville ej ha möte med oss".
Verkar "röstfiske"!!!!!
Ring 112 , för hjälp.
I nuvarande rgering finns ett flertal med "spetskompetensen som efterlyses"
Skrivet 29 jul 2010 14:11 En blandning av sött och salt (Ej registrerad)
I Sverige, ignoreras.
(I USA applåderas.) hm.......
Tänk hur det kan gå,
när inte "haspen är på".
Skrivet 29 jul 2010 14:13 Kryckor (Ej registrerad)
Citerar artikeln Lt.
Vi måste få stöd, säger han.
Herr Lago, du har ju Halef.
Skrivet 29 jul 2010 14:25 Trött svensk (Ej registrerad)
Anders Lago! Redan för flera, flera år sedan kunde den vanlige svensken läsa skriften på väggen: MENE MENE TEKEL UFARSIN! Alla vettiga svenskar såg varthän det barkade med Södertälje, men inte du och dina partigelikar. Var det någon som vågade opponera sig så skränades det högljutt om rasism, fascism, xenofobi m.m. Nu har du plötsligt mage att komma krälande och kräva ett stopp för invandringen i S-tälje. Har du ingen skam i kroppen? Du begär att andra ska kratsa kastanjerna ur elden åt dig. Efter att ha anklagat många av Sveriges kommuner för främlingsfientlighet så piper du högljutt efter hjälp nu. Anders, har man tagit Fan i båten så får man ro honom i land. Ynkedom, du har ett namn, och det är Anders Lago!
Skrivet 29 jul 2010 15:05 S-tälje (Ej registrerad)
Vad ska regeringen göra?
Det är väl ändå Anders Lago själv och Södertälje kommun som tar emot alla dessa nysvenskar?.
Det spelar ingen roll om regeringen säger åt alla andra kommuner att dom ska ta emot dom - dom kommer i alla fall hit.
Näe, dags för förnyelse på ledande post i S-tälje.
Skrivet 29 jul 2010 15:07 Vem kan ro utan åror..........?? (Ej registrerad)
Svar till Trött svensk.
Bra kommentar!
Du är inte tröttare än att du reagerar på "rådande nödhjälp".
Nödropet drån A.Lago "kom så plötsligt"
Eller hur?
Skrivet 29 jul 2010 15:12 Enkelt (Ej registrerad)
Men är det verkligen ingen som vill ha dom??
Skrivet 29 jul 2010 15:16 infödd Södertäljebo (tyvärr) (Ej registrerad)
Så går det för en sossekommun med en inkompetent ledning
Tyvärr Södertälje är körd i botten och hela Sverige skrattar.
Skrivet 29 jul 2010 15:27 jakthund (Ej registrerad)
Det är så dax nu för Lago o dra i bromsen. Någonting som vi andra redan känt till sedan många år tillbaka. Lago som gått omkring o skrytit om södertäljes mångfald. Pratat i amerikanska kongressen om att södertälje tagit ett stort ansvar med mottagandet av bl.a. Irakiska flyktingar. Man kan ju undra vilket ansvar han pratar om? För inte kan det vara ansvar för södertälje som idag styrs av gansters av olika nationaliteter. Den mångfald som Lago anser berika södertälje.
Skrivet 29 jul 2010 16:04 Stefan K (Ej registrerad)
Nej du Lago.
Det är du som satt staden i den situation den befinner sig i, så du är försent ute.
Konstigt förresten. Politiker och journalister hävdar ständigt att invandringen är lönsam, så Södertälje borde vara en välmående stad.
Skrivet 29 jul 2010 16:04 Jonas (Ej registrerad)
MA: Jo, jag vet, ibland skriver jag också fel, skulle egentligen stå i dess renaste form. så... varsågod!
Vakna och Anders Berglund: Jag var ironsik, ville bara betona hur tonläget varit mot meningsmotståndare i tidigare debatter.
Skrivet 29 jul 2010 16:05 MS, med vision o tradition för en enad stad med kur ort och handels samhälle som märkesvara! (Ej registrerad)
Om några år tror kommunstyrelsens ordförande Anders Lago..(ovan). Jag håller med om detta, , sju år framåt, tex bara i Södertälje med omnejd! Helt enkelt för att vi måste nu påbörja den process av healing i form av att läka krigsskador o andra tragiska omständigheter som lett flykting vågen hit, många kanske vi kan förmå vända hem, till sina egna hem. Inte bara det, vi måste också våga ta hand om di våra många av dom som också befinner sig i en situation utan bostad, med mera. Med våra ingår alla som bott en eller två generationer redan. Vi har så mycket att göra tillsammans, arbete, vård, skola med mera. Och få bukt med framför allt våld, kriminalitet med mera, där skall skola föräldrar samverka med alla aktörer som kan o vill bidra!.Jag poängterar, alla har rätt till tak över huvud mat för dagen, läkarvård, kläder, utbildning. Ingen, ingen, människa i nöd skall behandlas nedlåtande av tex sociala myndigheter., För gör vi inte detta tillsammans,.....då har vi valt fel väg...
Skrivet 29 jul 2010 16:07 mufflarn (Ej registrerad)
Jonas (Ej registrerad) skrev: Stoppa dessa främlingsfientliga personer!!
Kostnaden för invandringen måste vi ta om vi står upp för alla människor lika värde. Vi måste till och med våga ta från vård/omsorg. Dessa människor kommer från krig, förstår inte Lago det!! Rasism i det renaste form!
Nu är det ju inte alla invandrare i Södertälje som kommit hit för att dom var hotade i sitt eget hemland. Dom flesta som skulle BEHÖVA få asyl här kommer inte ens hit! Sedan menar du att vi ska ta pengar från pensionärer, arbetslösa och sjuka för att bekosta invandringen! Människor som har slitit hela sitt liv för att kunna få en dräglig ålderdom! Det är inte lite du begär ska jag säga.Det är ju faktiskt så att Sverige inte är ett så rikt land att vi har råd med en obegränsad invandring! Sedan pekas det finger åt dom arbetslösa och sjuka! Påstås att dom är en belastning! Några borde skämmas!
Skrivet 29 jul 2010 16:10 mufflarn (Ej registrerad)
Det är väl inte så konstigt! Om Södertälje tar emot alla flyktingar så slipper ju andra de problem som kan uppstå! För inte finns det många flyktingar i till exempel Lidingö eller hur?
Skrivet 29 jul 2010 16:27 Aschur <3 sin bror Aram (Ej registrerad)
är det valår ???Har man kakkat i eget bo får man rengöra själv ! till alla stackars täljebor RÖSTA BORT HAN och tillsätt helst en utbildad människa på hans position finns det inga utbildade sossar????
VARFÖR INTE EN NY SVENSK ?????
Assyr /surinan???
Skrivet 29 jul 2010 17:07 Kalle Anka (Ej registrerad)
yalla (Ej registrerad) skrev: medan ni vill flytta from Södertälje . de stora företag flyta in lycka till var ni går
Vadå "Yalla", du är snarare en liten "Olle" som skriver denna löjliga kommentar.
Skrivet 29 jul 2010 17:16 Kalle Anka (Ej registrerad)
Aschur <3 sin bror Aram (Ej registrerad) skrev: är det valår ???Har man kakkat i eget bo får man rengöra själv ! till alla stackars täljebor RÖSTA BORT HAN och tillsätt helst en utbildad människa på hans position finns det inga utbildade sossar????
VARFÖR INTE EN NY SVENSK ?????
Assyr /surinan???
Varför inte? Har du ngt emot nysvenska surinaner??
"Aschur": Nej, snarare Pelle svanslös!
Skrivet 29 jul 2010 17:42 r (Ej registrerad)
Moderaterna i Danderyd har lyckats har hålla ganska rent och
i Vällinge har Moderaterna hållt rent från skiten
i Södertälje tycker Moderaterna att arbetsförmedlingen skall kasta ut invandrarna till andra kommuner
kan vi inte slackta dom och sälja deras organ Danderyd eller Lidingöborna
Skrivet 29 jul 2010 18:04 SK (Ej registrerad)
Södertälje kommun har sagt nej i 5-6 år!
Man kan tycka att de som kommenterar LTs artiklar om asyl- och flyktingpolitiken borde ha bättre kunskap om de senaste årens debatt. Södertälje har inte tagit emot några placerade flyktingar på ca 15 år, alla kommer hit i eget boende, sk EBO, vilket det inte finns några lagliga möjligheter att stoppa.. Kommunen har försökt ändra EBO-lagen, men regeringen har sagt nej.
Södertälje kommun, inkl Lago, har sagt samma sak de senaste 5-6 åren. Att Södertälje inte kan ta emot fler. Regeringen, både den nuvarande och den tidigare s-regeringen har uppvaktats utan resultat. Det berömda USA-talet handlade i stor utsträckning om att Södertälje inte kunde ta emot fler - Stop, stop, stop, sa Lago redan då.
Skrivet 29 jul 2010 18:14 R. Haraldsson (Ej registrerad)
Hur kan de kallas för flyktingar? Vem har råd att resa över 800 mil genom en lång rad länder, inte jag i alla fall. Men en "flykting" kan.
Tänk vad det kostar att bara betala olika människosmugglare, "hjälpare" och boende i alla länder en "flykting" passerar i en lång rad länder.
Afrika t. ex. är en hel kontinent, där finns idag allt man behöver. SIDA hittar inte längre något riktig projekt att investera i. Bara bygga en och annan skola, fast länderna redan har pengar.
Skrivet 29 jul 2010 18:20 Mi (Ej registrerad)
Vilka otroligt korkade kommentarer! De flesta inläggen bevisar bara hur obildade de flesta är och inte vet hur ett samhälle är uppbyggt och fungerar.
Tycka vad man vill om AL, men han kan väl ändå inte stoppa invandringen! Ni som vet hur de skulle gå till, var så vänliga och redogör för det istället för att bara ösa ur er galla! Så upp till bevis och lämna intelligenta förslag, för det har ingen lyckats med ännu...
Skrivet 29 jul 2010 18:40 Tony (Ej registrerad)
Mi > Och ditt intelligenta förslag som kan bidra till en lösning är.....?
Skrivet 29 jul 2010 19:08 Bengt (Ej registrerad)
Trams att som sosseriet att försöka skylla ifrån sig. Det var ni som öppnade dammluckorna och nu skriker ni efter hjälp från regeringen. Forsätt ni istället med att slå i medborgarna era lögner om den lönsamma invandringen. Hycklare.
Skrivet 29 jul 2010 19:11 Anna O (Ej registrerad)
Nu har ju hela släkter etablerat sig i S-tälje.
Vissa vuxna med 10- tal syskon + föräldrar som flyttat hit.
Dessa har i sin tur fått barn och kusiner och släkt i hela stan.
Inte får man ju dessa att flytta. Klart dom vill bo kvar.
Egna kyrkor har upprättats mm. klart dom trivs här... ingen flyttar frivilligt.nej, det försent för S-tälje, tyvärr..Södertälje är deras stad säger dem själv och låt så vara.....
Skrivet 29 jul 2010 19:16 Tempel Herre (Ej registrerad)
som du sår får du skörda (A.Lago)
Skrivet 29 jul 2010 19:35 Christer (Ej registrerad)
Trött svensk (Ej registrerad) skrev: Anders Lago! Redan för flera, flera år sedan kunde den vanlige svensken läsa skriften på väggen: MENE MENE TEKEL UFARSIN! Alla vettiga svenskar såg varthän det barkade med Södertälje, men inte du och dina partigelikar. Var det någon som vågade opponera sig så skränades det högljutt om rasism, fascism, xenofobi m.m. Nu har du plötsligt mage att komma krälande och kräva ett stopp för invandringen i S-tälje. Har du ingen skam i kroppen? Du begär att andra ska kratsa kastanjerna ur elden åt dig. Efter att ha anklagat många av Sveriges kommuner för främlingsfientlighet så piper du högljutt efter hjälp nu. Anders, har man tagit Fan i båten så får man ro honom i land. Ynkedom, du har ett namn, och det är Anders Lago!
Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Skrivet 29 jul 2010 20:00 trygghet o tradition (Ej registrerad)
Rösta på partier som påtalat detta i åratal, men som då naturligtvis fått rasiststämpeln på sig. Nu har våra etablerade partier låtit det gått alldeles in i helv-te för långt. Gamla, sjuka, arbetslösa och skolungdomarna har fått det mycket sämre pga att skattepengarna inte räcker till. Det är annat som prioriteras. Rösta in SD o ND så finns det i alla fall hopp om en rättvisare fördelning av skattepengarna.
Skrivet 29 jul 2010 20:35 Saynomore (Ej registrerad)
MA! Det heter i "dess renaste form". He he... Snacka om att kasta sten i glashus :o)
Skrivet 29 jul 2010 21:01 o (Ej registrerad)
Men om vi sätter upp Centerns Regnbågs Bögflagga vid Kommungränserna de kanske skulle kunna skrämma bort invandrarna
tänk sånna där fina Moderat kommuner som är etniskt rensade
Moderat regeringen skall dela ut pengarna till Miljardärerna
pengarna skall inte gå till några svartskallar i Södertälje
Skrivet 29 jul 2010 21:11 Wästgöte (Ej registrerad)
Nu hänger jag inte med..... Gång efter annan förmedlar media via politiker att vi ska ta emot fler flyktingar och att svensken generellt är positiv till ett mer mångkulturellt samhälle med fler flyktingar. Blev det för mycket av det goda?
Skrivet 29 jul 2010 21:23 abc / pensionär (Ej registrerad)
Håller med Ni. Kom med vettiga inlägg och förslag i stället för att spy galla över AL ! De flesta invandrare som kommit hit var inga fattiglappar när dom kom och dom är definitivt förmögna nu. De som drabbats hårdast av krig och förföljelse HAR INTE HAFT RÅD ATT TA SIG HIT! Vi har under åren som gått offrat pension, äldrevård och sjukvård för att hålla dessa välbärgade nysvenskar med bidrag, lägenheter och berikning. Många av de som kommit är yrkeskriminella som flyttat sin verksamhet från hemlandet (Irak, Iran, Polen etc). Vad vi svenskar och rättrådiga nysvenskar borde göra är att ringa in dessa ligor som förstör vår stad. Att bränna skolor är ett ofog som yngel från kriminella familjer roar sig med. Visa ut alla familjer som inte följer svenska normer och ägnar sig åt "beskyddarverksamhet" åt butiker. Polisen vet säkert vilka det är. Illegal spelverksamhet skall naturligtvis inte tolereras. Hur skulle det fungera om svenskar skyddade kriminella "landsmän" med lögner?
Skrivet 29 jul 2010 21:39 riffi (Ej registrerad)
Att ta in människor i landet som inte FRÅN BÖRJAN kan försörja sig själva är naturligtvis brottsligt dumt och ett svek mot generationer svenskars slit och arbete. Ni som är födda på 60- 70- och 80-talet vars pensionspengar kastas ut på massinvandringen går en bister ålderdom till mötes. Troligen lever jag inte längre än till 2030, men jag skall titta på Er från himlen och jag kommer inte att tycka synd om Er som har stött tokvänstern och nu dumborgarna. TROR NI VERKLIGEN ATT SVERIGES EKONOMI TÅL ATT IMPORTERA 100 000 ARBETSLÖSA OM ÅRET ?
Skrivet 29 jul 2010 21:45 History (Ej registrerad)
Skrivet 29 jul 2010 18:20 Mi (Ej registrerad) Skriver:
Vilka otroligt korkade kommentarer! De flesta inläggen bevisar bara hur obildade de flesta är och inte vet hur ett samhälle är uppbyggt och fungerar.
Kan inte du Mi, kommentera bättre som vet hur allt är uppbyggt ? än att klaga på "korkade" inlägg, vore en intressant läsning från Mi som vet och kan??
Skrivet 29 jul 2010 21:54 riffi (Ej registrerad)
Inget annat land i världen har sänkt pensionerna två år i rad. Detta beror på massinvandringen. Förstöringen av Södertälje, kringlornas stad, numera otrygghetens mecka har en ansvarig och ett ansvarigt parti. Att stå inför amerikanska senaten och säga att Södertälje tar emot flera invandrare än USA och Canada tyder inte på något hjältemod utan bristande ansvar.
Skrivet 29 jul 2010 23:22 /hugo (Ej registrerad)
Vård skola och omsorg finns snart inte längre i Södertälje, penagr går till allt som har med invandring att göra. Allt verkar vara till för att hålla alla oändligt många kommunanställda igång, en skyddad verkstad där folk inte gör ett skit.
Skrivet 29 jul 2010 23:40 Niklas Larsson (Ej registrerad)
Finns inte en sak i världen som kommer få mig att inte rösta på SD i höst. Mitt val har aldrig varit lättare än nu. tack SD för att ni finns! Mvh Niklas
Skrivet 29 jul 2010 23:48 Marie (Ej registrerad)
Jonas (Ej registrerad) skrev: Stoppa dessa främlingsfientliga personer!!
Kostnaden för invandringen måste vi ta om vi står upp för alla människor lika värde. Vi måste till och med våga ta från vård/omsorg. Dessa människor kommer från krig, förstår inte Lago det!! Rasism i det renaste form!
Jonas!
Hur kan du kalla detta rasism. Är det inte att bry sig om att se till att vi kan ta hand om flyktingar inte bara förvara dom. Hur ska de annars kunna få en chans till ett bättre liv????
Skrivet 29 jul 2010 23:50 M K (Ej registrerad)
Anders Lago, varför kommer du och gnäller och kräver utökade bidrag av staten just nu? Det är ju DU som ansvarig för att situationen är som den är. Det är du och dina partikamrater som under de senaste 25 åren drivit igenom detta sociala experiment.
Folk har varit oroliga för utvecklingen och många har t o m flyttat härifrån, p g a det vansinne som här pågår. Men du och dina geliker har ju alltid dragit upp "rasistkortet" så fort någon kritik mot flykting- och integrationspolitiken har kommit upp till debatt - och därmed effektivt stoppat denna diskussion.
Nu när experimentet totalhaverat - som du och övriga socialdemokrater med övertygelse genomfört, mot folkets vilja - då har du mage att komma och kräva ytterligare mer pengar, med motiveringen att vi "klarar inte av mer flyktingmottagande"...
...samtidigt gör du allt för att undvika SD:s inblandning i politiken - men ironiskt nog är du nu själv tvungen att föra deras politik...nu när verkligheten har kommit ifatt även dig.
Skrivet 29 jul 2010 23:55 Marie (Ej registrerad)
infödd Södertäljebo (tyvärr) (Ej registrerad) skrev: Så går det för en sossekommun med en inkompetent ledning
Tyvärr Södertälje är körd i botten och hela Sverige skrattar.
Säg vilket parti som skulle våga. INGEN varken rött eller blått.