Torpeden vägrar svara på frågor
Under tisdagen förhörs ”Torpeden” om dubbelmordet på bröderna Moussa. Men han svarar bara på frågor från en av åklagare.
Relaterat
Under tisdagen fortsätter den stora gangsterrättegången i säkerhetssaken i Stockholm. De fyra advokaterna förhör 20-åringen som LT valt att kalla ”Torpeden” angående dubbelmordet på bröderna Moussa.
Enligt LT:s utsände på plats vägrar dock ”Torpeden” svara på frågor från alla åklagare utom en. Den ende av de fyra åklagarna han svarar är Ashraf Ahmed. När åklagare Ulrika Lindsö ställer frågor är det i stället tyst i salen.
”Torpeden” står tillsammans med sju andra åtalade för mord.


2 m/s






















































Senaste kommentarerna:
Skrivet 21 feb 2012 12:56 bengt (Ej registrerad)
Och domstolen låter krypet hållas, sätt åt honom så att han ber på sina bara knän att få tala med alla åklagare. Ställ ultimatum, här handlar det om trots mot domstol. Jag spyr när jag hör om denna undanfallenhet. Krypet har förverkat sin rätt till att få försvara sig. Hård dom anbefalles.
Skrivet 21 feb 2012 13:36 Isolera mera (Ej registrerad)
Jag håller med bengt.
Den här typen av demonstrationer i rätten bör beivras. Avbryt rättegången och sätt personen i splendid isolation under en tid så att han verkligen får känna på att han är ute på fel spår. Besöks-, läs-, teve- och filmförbud kan göra processen kortare. En period av ensamhet och eftertanke kommer säkert att få den här killen på bättre tankar.
Sluta upp med att kalla honom Torpeden! Mammagrisen är en bättre benämning. De som i dessa sammanhang uppvisar en kaxig och trotsig attityd och spelar tuffa är i själva verket de som är mjukast och känsligast inombords. De vill egentligen vara hemma hos mamma och bli ompysslade.
Skrivet 21 feb 2012 16:26 Misstror rättsväsendet (Ej registrerad)
Stackars liten! Är dom dumma och ställer besvärliga frågor också, precis som i skolan. Lugn, lugn när målet är klart i hovrätten är du frikänd i brist på bevis (det är inte ställt utom allt tvivel att du är skyldig kommer det att heta) Sen får du ett fett skadestånd att leva på en tid.
Skrivet 21 feb 2012 17:10 Håller med ovanför (Ej registrerad)
MISSTROR OXÅ RÄTTSVÄSENDET I DETTA FALL SÅ STORT ATT FINNS INGA ORD DET ÄR SANNING "DET ÄR INTE STÄLLT UTOM ALLT TVIVEL ATT DU ÄR SKYLDIG ÄR DET IGEN!!IGEN!!HAN KOMMER FÅ SÅDAN FET SKADESTÅND OCH SKRATTA ÅT RÄTTSVÄSENDET ÄRLIGT HAR JU FÖLJT DETTA SENASTE ÅRET TYVÄRR DET ÄR SANNINGEN.
Skrivet 21 feb 2012 17:12 cirkusen forstsätter (Ej registrerad)
håller med ovan misstror också hela rättegången varit löljlig oxå
Skrivet 21 feb 2012 17:33 Perkele (Ej registrerad)
Tycker Sverige ska införa dödsstraff,det minskar inte illgärningarna men man blir av med en del av packet och billigare för staten.
Skrivet 21 feb 2012 18:13 MR ET (Ej registrerad)
Det är ingen som har funderat i de banorna att det möjligtvis är så att Ashraf Ahmed är under hot? Att hans frågor kan vara manipulerade utav att åklagaren känner att han helt enkelt inte vågar ställa frågor som skulle vara mer effektiva? Kan det vara så att Ashraf är köpt? Det känns med all sannolikhet som om att något fuffens ligger bako samt att man kanske bör ifrågasätta varför han är den ende som de "svarar".
Skrivet 21 feb 2012 18:28 Isolera mera (Ej registrerad)
Anta att den här morsgrisen, och hans inblandade kumpaner, klarar sig relativt lindrigt igenom rättegångsförfarandet. När det blir dags för ett "normalt" liv igen undrar jag - hur kommer det att bli?
Ett stort antal människor har inside information om brotten, de har inte vågat/velat träda fram men kan när som helst ta saken i egna händer och agera på ett mindre rumsrent sätt. Hur känns det att leva sitt fortsatta liv med ett sådant hot i ryggen?
En och annan av de inblandade har fruar och ett antal barn. Hur kommer de här ungarnas liv att utformas när de växer upp? De har knappast en pappa som de kan respektera och se upp till.
Hur många gamla och skröpliga människor får genomlida sina sista år med insikten att det finns grovt kriminella familjemedlemmar som ska föra familjens så kallade heder vidare?
Skrivet 21 feb 2012 18:57 TT (Ej registrerad)
Lås i kräket i en mörk lokal så mjuknar han snart.
Sluta upp med daltandet på dessa kräk.
Skrivet 21 feb 2012 21:54 Kalle Krut
bengt (Ej registrerad) skrev:
Och domstolen låter krypet hållas, sätt åt honom så att han ber på sina bara knän att få tala med alla åklagare. Ställ ultimatum, här handlar det om trots mot domstol. Jag spyr när jag hör om denna undanfallenhet. Krypet har förverkat sin rätt till att få försvara sig. Hård dom anbefalles.
Jaaa, jag håller faktiskt med!!!!!
Det är inte klokt så de bär sig åt - bara att ge domen (straffet!)
Skrivet 21 feb 2012 21:59 Kalle Krut
Perkele (Ej registrerad) skrev:
Tycker Sverige ska införa dödsstraff,det minskar inte illgärningarna men man blir av med en del av packet och billigare för staten.
Det är nästan så man är benägen att hålla med även här!!!!
- Hela rättegången med "nätverken" är konstig, dom tiger ju nu/har glömt!
Det är väl bara att ge dom fängelse allihop som tiger.....
Skrivet 21 feb 2012 22:11 Stefan (Ej registrerad)
Exptertkommentatorerna har talat igen ser jag.
Alla ni som kommenterar verkar tro att han tjänar någonting på att inte svara på frågor? Vart ligger er intelligensnivå egentligen? Ska han få ett straff för att han inte svarar på frågor? Jo tjena, så funkar det ju.
Svarar han inte på frågor försämrar han det bara för sig själv i och med att rätten får lättare att gå på åklagarens linje eftersom de inte har något att sätta emot den. Klart man har rätt att hålla käften om man vill men det är ju knappast gynnsamt. Vad får er att tro att det skulle vara vettigt med ett straff mot folk som vägrar prata? Det är ju ganska uppenbart att det inte direkt är några raketforskare som sitter och skriver här. Ni kan verkligen ingenting.
Skrivet 22 feb 2012 01:37 Jonas (Ej registrerad)
Men allvar.. vi lever i ett fritt land och har rätten att hålla oss från att svara på frågor.
Svarar han inte på vissa advokater så är det väll upp till honom inget man ska ge dödsstraff för. Skärp er.
Finns dock ingen man som borde få bestämma över en annan mans liv, kan staten ta ett liv så är den inte bättre än de kriminella som tar liv.
Skrivet 22 feb 2012 05:52 mm (Ej registrerad)
Varför pratar han bara med en av åklagarna? För att visa att han fuckar det svenska samhället. Så tydligt så tydligt....
Skrivet 22 feb 2012 08:52 Jonathan (Ej registrerad)
mm (Ej registrerad) skrev:
Varför pratar han bara med en av åklagarna? För att visa att han fuckar det svenska samhället. Så tydligt så tydligt....
Mycket möjligt. Han kanske inte känner någon respekt för åklagartanterna som han säkert anser inte förstår någonting av hans liv eller situation och därför väljer han att inte prata med dem. Jag säger inte att det är rätt men det är fortfarande hans val och hans rättighet att svara på frågor eller inte. Sen som Stefan redan har skrivit så är ju risken stor för att det bara försämrar läget för honom.
Skrivet 22 feb 2012 09:31 bengt (Ej registrerad)
I en domstol är det inte de åtalade som skall styra och ställa , där bestämmer rättens ordförande tågordningen. Väljer en åtalad att bli dömd utan att gå i svaromål så får denne också finna sig i straffet, detta skall också rätten ha i åtanke när straffet bestäms.
Skrivet 22 feb 2012 11:51 Perkele (Ej registrerad)
Skrivet 22 feb 2012 09:31 bengt (Ej registrerad)
I en domstol är det inte de åtalade som skall styra och ställa , där bestämmer rättens ordförande tågordningen. Väljer en åtalad att bli dömd utan att gå i svaromål så får denne också finna sig i straffet, detta skall också rätten ha i åtanke när straffet bestäms.
Håller med bengt, och att tiga är det samma som ett erkännande kan inte tolkas på något annat sätt.
Skrivet 22 feb 2012 18:02 skatte betalare (Ej registrerad)
Håller med ovanför (Ej registrerad) skrev:
MISSTROR OXÅ RÄTTSVÄSENDET I DETTA FALL SÅ STORT ATT FINNS INGA ORD DET ÄR SANNING "DET ÄR INTE STÄLLT UTOM ALLT TVIVEL ATT DU ÄR SKYLDIG ÄR DET IGEN!!IGEN!!HAN KOMMER FÅ SÅDAN FET SKADESTÅND OCH SKRATTA ÅT RÄTTSVÄSENDET ÄRLIGT HAR JU FÖLJT DETTA SENASTE ÅRET TYVÄRR DET ÄR SANNINGEN.
HÅLLER MED. undrar hur stor den kommer att bli! För STAKCAREN. !!!!!!! Vad säger ni skattebetalare. Vad tycker ni detta är värt?????? för det är vi som får betala för detta.
Skrivet 23 feb 2012 09:56 Syrian (Ej registrerad)
cirkusen forstsätter (Ej registrerad) skrev:
håller med ovan misstror också hela rättegången varit löljlig oxå
Jag håller med dig också,hela det här är bara (löjlig)hela fallet byggdes på falska bevis.
Skrivet 5 mar 2012 12:05 dachrii (Ej registrerad)
Killen har sutit häktad 14 månader 24/7 sitter han inlåst i ett rum säkert oskyldig , vad förväntar ni att han ska ha tro på svenska staten, snälla det är så tråkigt och höra era dumma komentarer, om det var nån av er som hade sutit häktade så länge skulle ni ha tagit självmord
Skrivet 26 apr 2012 17:55 Drömmer (Ej registrerad)
dachrii (Ej registrerad) skrev:
Killen har sutit häktad 14 månader 24/7 sitter han inlåst i ett rum säkert oskyldig , vad förväntar ni att han ska ha tro på svenska staten, snälla det är så tråkigt och höra era dumma komentarer, om det var nån av er som hade sutit häktade så länge skulle ni ha tagit självmord
Jag drömmer ibland jag med. Men jag drömmer om ett bättre samhälle. Gör Du?
Tälje har ju trotts allt blivit lite lugnare nu. :) All heder åt dom som vågare vittna i rättegången. Det du skriver i din komentar kanske är bäst för hela samhället.