Södertäljebo bakom Tullingemorden
Den 40-årige man som greps misstänkt för mordet på sin pappa och hans sambo i Tullinge i onsdags är Södertäljebo. Mannen har tidigare dömts för mord på sin mor.
Relaterat
Tidigt på onsdagsmorgonen hörde grannarna skrik och tumult från lägenheten i Tullinge. Den misstänkte mördaren flydde via balkongen men greps senare under kvällen.
Den gripne mannen är 40 år och skriven i Södertälje, från oktober 2009 fram till januari 2011 på en adress i Hovsjö. Var han bott sedan dess är oklart, men han är alltjämt skriven i Södertälje kommun. Att skriva sig så är inte ovanligt för den som är bostadslös.
Efter mordet i onsdags sökte polisen honom på ett stödboende för bostadslösa i Hägersten där han tidigare varit placerad.
– Men han har inte bott här de senaste två och ett halvt åren i alla fall, säger Stefan Rosén på stödboendet.
Men under onsdagskvällen greps han i närheten av brottsplatsen.
I går förordnades 40-åringen en försvarare – förre justitieminister Thomas Bodström. Ett anhållandeförhör har hållits men fler förhör ska hållas med 40-åringen inom kort.
Den 40-årige mannen var 25 år när han den 9 augusti 1996 dödade sin mor i Tullinge med flera knivstick mot kroppen och slag med tillhygge mot huvudet. Tingsrätten friade honom dock men Svea hovrätt dömde honom för mord och han överlämnades till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Enligt domen var kontakten med föräldrarna dålig och innan mordet på modern ska han ha uttalat sig aggressivt och hotat henne flera gånger.
Läs mer i fredagens papperstidning.


3 m/s



































Senaste kommentarerna:
Skrivet 16 feb 2012 15:33 Realisten (Ej registrerad)
Ja, och om några få är är det väl resten av familjen som ska undanröjas, för han är väl fri om sisådär 5 år igen.
Skrivet 16 feb 2012 16:22 /Kanonen/ (Ej registrerad)
HUR F-N KAN MAN SLÄPPA UT EN MÖRDARE SOM TAGIT LIVET AV SIN EGEN MOR !!! BARA I SVERIGE .....BARA I SVERIGE ....MAN BLIR HELT MÅLLÖS !! PATETISKT RÄTTSSAMHÄLLE !!!!!!!!!
Skrivet 16 feb 2012 16:32 TT (Ej registrerad)
Vad är det för ett rättssystem vi har?
Släppa ut en mördare. En som har begått ett mord skall
ALDRIG släppas ut. Enkelt eller hur.
Skrivet 16 feb 2012 16:51 Undrande (Ej registrerad)
Tydligen har denna mannen suttit på snurrebo sedan några år och läkaren bör väl då ansett honom frisk nu. Trots att han mördat sin mamma innan. Jo han är så frisk att han kommer ut och mördar sin far och hans sambo. En amatör tanke......är Läkaren helt oskyldig till detta brott? Kan de vara något fel på honom som tydligen har gjort en kraftig felbedömning. Arbetsskada är ju ett modernt ord. Fattar ingenting skönast så kanske men någon form av kompetensbedömning bör väl den ansvariga få, eller är jag ut och cyklar nu. Men liknande saker har hänt tidigare...är allt för slappt kanske. svara gärna här. gillar synpunkter på detta.
Skrivet 16 feb 2012 16:54 Contempt (Ej registrerad)
Ytterligare ett exempel på hur släpphänt vårt så kallade rättsystem är. Den mannen skulle aldrig ha fått gå fri. Vad säger de som hade hand om den så kallade prövningen och släppte ut honom?
Skrivet 16 feb 2012 17:08 karlakarl (Ej registrerad)
Rättpsyk,Fängelse,Öppenvård osv. får lida av våra skattesäkningar så, shit happiens.
Skrivet 16 feb 2012 17:11 Kim (Ej registrerad)
I vårt land fungerar det som så att den som döms till rättspsyk döms till vård och inget annat. Rättpsyk har ingent straffande syfte som ett fänglsestraff har. Sedan är det upp till länsrätten att besluta när någon "patient" på rättspsyk skall "skrivas ut". Länsrätten går i 19 fall av 20 på ansvarig läkares utlåtande. Vill vi ha ändring på det så får vi rösta fram andra riksdagsledarmöter. Det är inte rättsystemet och dess invider som sätter reglerna. Lagarna stiftar riksdagen och ingen annan.
Skrivet 16 feb 2012 17:26 mentalskötaren (Ej registrerad)
har jobbat på psyket
läkare kommer och går
mediciner sätts in och plockas ut
folk som borde vara inlåsta släpps fria
vi har sett många exempel på det sen psykiskt sjuka skulle integreras i samhället och hemtjänst skulle ta över mentalskötarnas arbetsuppgifter
resultatet syns nu
fullt på avdelningarna och nya kommer hela tiden som behöver vård
Skrivet 16 feb 2012 18:29 Fafhrd (Ej registrerad)
Vem är förvånad att en S-täljebo är inblandad...
Vem är förvånad att det redan är någon som är känd sedan tidigare...
Vilket utomordentligt rättssystem vi har i den här bananrepubliken, är förvånad att det inte finns medborgaregarden ...när blir det den svenska våren...
Skrivet 16 feb 2012 19:50 Skamligt (Ej registrerad)
Sverige, Sverige, Flathet är ditt namn!
Skrivet 16 feb 2012 19:55 KAH (Ej registrerad)
Mannen satt tydligen fem år på rättspsyk innan utskrivning. Okej, någon gång måste en människa ut men hur i herrans namn kan psykiatrin släppa en sån här kille ur sikte sedan? Bostadslös? Det får bara inte förekomma.
Skrivet 16 feb 2012 20:52 Kalle Krut
/Kanonen/ (Ej registrerad) skrev:
HUR F-N KAN MAN SLÄPPA UT EN MÖRDARE SOM TAGIT LIVET AV SIN EGEN MOR !!! BARA I SVERIGE .....BARA I SVERIGE ....MAN BLIR HELT MÅLLÖS !! PATETISKT RÄTTSSAMHÄLLE !!!!!!!!!
Ja enär det är så nära relationer, och pappan levde kvar!!
Det MÅSTE de väl ha märkt på psyket ATT HAN EJ VAR FRISK...eller???
Ska en HEL SLÄKT utplånas för att det finns EN psyksjuk??
HAN SKA VARA INOM LÅS & BOM!
Skrivet 16 feb 2012 21:52 VSV (Ej registrerad)
Rätsröta !
Skrivet 16 feb 2012 21:57 VSV (Ej registrerad)
SVT hade programm igår om " åtalsunderlåtenhet ". Det verkar gälla även vid tyngre brott .
Skrivet 17 feb 2012 09:07 Ms (Ej registrerad)
Vore intressant att veta hur länge han varit utsläppt.
Skrivet 17 feb 2012 12:43 södertäljebo (Ej registrerad)
hur många mördare går fria ? man får nog akta sig. en som anses så psykiskt sjuk att han eller hon begår mord, den ska inte släppas fri. finns ingen läkare i hela världen som kan till 100 % berätta vad som försiggår i en människas hjärna och friskförklara personen. hjärnan är fortfarande en gåta.
Skrivet 17 feb 2012 17:33 Södertäljebo (Ej registrerad)
Varför vill Länstidningen kalla honom Södertäljebo? Är det för att ytterligare svärta ner Södertäljes rykte. Ingen annan tidning kallar honom för Södertäljebo. Sensationsskriverier fy fan för Länstidningens jornalist.
Skrivet 17 feb 2012 22:23 Reak Södertäljebo (Ej registrerad)
Ja, du "Södertäljebo". Nu råkar folk som är skrivna i en viss kommun kallas därefter. En person skriven i Motala kallas Motalabo, en person skriven i Södertälje är således Södertäljebo. Eller ska vi inte kalla alla nyinflyttade till den här staden för det, tycker du?
Skrivet 18 feb 2012 11:13 Fafhrd (Ej registrerad)
Södertäljebo (Ej registrerad) skrev:
Varför vill Länstidningen kalla honom Södertäljebo? Är det för att ytterligare svärta ner Södertäljes rykte. Ingen annan tidning kallar honom för Södertäljebo. Sensationsskriverier fy fan för Länstidningens jornalist.
Är inte förvånad om att tidningar har börjat censurera vad folk kommer ifrån för att inte "vissa" städer ska hängas ut....
Det är ju det media och politiker gör bäst, censur och tryckfrihet..